ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΒΡΕΦΟΥΣ ΗΛΙΚΙΑΣ 9-12 ΜΗΝΩΝ

Standard

Αδάμος Χατζηπαναγής, Παιδίατρος

Πηγή: www.paidiatros.com/MAIN/1,0,1090,282-Diatrofi-brefoys-9-12-minon.aspx

 
Η περίοδος αυτή είναι ουσιαστικά μια μεταβατική περίοδος, από το διαιτολόγιο που περιγράφεται για τα παιδιά 6-8 μηνών, στο διαιτολόγιο μετά το 12 μήνα που είναι αυτό της υπόλοιπης οικογένειας. Στην αρχή προσπαθήστε να μην πολτοποιείτε τις τροφές αλλά να τις λιώνετε με το πιρούνι. Στη συνέχεια θα κόβετε μικρές μπουκίτσες. ΠΡΟΣΟΧΗ όμως, ποτέ μην αφήνετε το μωρό σας να τρώει χωρίς να το παρακολουθείτε, γιατί είναι εύκολο στην ηλικία αυτή να στραβοκαταπιεί ένα μικρό κομματάκι τροφής. Επίσης πολύ σημαντικό είναι οι πρώτες μπουκίτσες να είναι από μαλακό φαγητό όπως φρούτα, πατάτα ή ζυμαρικά. ΜΗ δίνετε στο μωρό σας καλαμπόκια, ξηρούς καρπούς, κομμάτια από καρότο, σταφύλι και γενικά τροφές που να είναι σκληρές ή που να περιέχουν μικρά κομματάκια (πχ κουκούτσια), τροφές που να μπορεί το μωρό να στραβοκαταπιεί. Η ηλικία των 8-9 μηνών είναι η κατάλληλη ηλικία για να μάθετε το μωρό σας να πίνει υγρά από το ποτήρι. Αγοράστε στο μωρό ένα μεγάλο ποτήρι, εξηγήστε του πώς να το κρατά και στην αρχή προσφέρετε του λίγο νερό. Στη συνέχεια δώστε του χυμό φρούτου ή το γάλα. Όπως είπαμε, στα πρώτα του γενέθλια το παιδί θα τρώει ό,τι τρώει και η υπόλοιπη οικογένεια. Για αυτό είναι καιρός να προσέξετε και το δικό σας διαιτολόγιο. Να τρώτε δηλαδή όσο πιο υγιεινά γίνεται. Αποφεύγετε τα πολλά τηγανητά και τα πολλά λίπη. Να φροντίσετε να υπάρχουν στο σπίτι φρέσκα φρούτα και λαχανικά. Το παιδί σιγά-σιγά θα αποκτήσει τις δικές του διατροφικές προτιμήσεις που πρέπει να είναι σεβαστές. Από την άλλη όμως πλευρά πρέπει να μάθει να τρώει απ’ όλα. Κάθε τροφή έχει τα δικά της θρεπτικά συστατικά και τις δικές της βιταμίνες που είναι όλες απαραίτητες για τη φυσιολογική ανάπτυξη του παιδιού.

 

 

Πότε θα αφήσω το μωρό μου να φάει μόνο του;

 

Όταν θα είναι έτοιμο! Όταν το ίδιο το παιδί προσπαθεί να πάρει το κουτάλι από το χέρι σας και να το βάλει στο στόμα του, τότε έχει ήδη κάνει το πρώτο βήμα. Βάλτε σε ένα μικρό πιατάκι λίγο φαγητό που να μπορεί εύκολα το παιδί να παίρνει με το κουτάλι. ΝΑ ΕΧΕΤΕ ΠΑΝΤΑ, ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΥΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΒΛΕΨΗ ΣΑΣ. Ο κίνδυνος να στραβοκαταπιεί είναι ακόμα υπαρκτός. Τις πρώτες φορές να είστε σίγουρη ότι θα πασαλείψει το προσωπάκι του αλλά και την περιοχή γύρω από αυτό. ΥΠΟΜΟΝΗ, μην αποθαρρύνετε το μωρό σας, αντίθετα αφήστε το να το διασκεδάσει και να ικανοποιηθεί ότι τελικά τα κατάφερε να φάει από μόνο του.

About mamalydia

Είμαι μαμά του Γιώργου από την 23η Ιανουαρίου 2007 και της Ναταλίας από τις 17 Ιανουαρίου 2010. Από τότε που έγινα μαμά μέχρι σήμερα, αν και δεν περίμενα να είμαι ποτέ σε κάτι τόσο σχολάστική, ξεκίνησε για μένα ένα ταξίδι έρευνας για να δώσω όσο μπορώ και όσο ξέρω, το καλύτερο σ'αυτό το παιδί, με την ευχή να μεγαλώσει το μυαλουδάκι του και το σώμα όμορφα και απροβλημάτιστα. Ο στόχος μου είναι να μεγαλώσω ελεύθερα παιδιά. Ελεύθερα να είναι αυτό που θέλουν να είναι, ελεύθερα να αγαπούν αυτό που θέλουν, ελεύθερα να παλέψουν γι αυτό που αγαπούν, ελεύθερα να είναι ο ευαυτός τους! Γεννήθηκα τον Απρίλη του 1977, έχω σπουδάσει Αγγλία Interior Design και συνέχισα εκεί το Master μου. Εκεί γνώρισα από τα 18 μου τον πλέον σύζυγό μου ο οποίος μου έμαθε τον κόσμο των υπολογιστών. Ασχολούμαι με ζωγραφική, λογοτεχνία, ποίηση, το blogging πλέον, και το μεγάλωμα των παιδιών μου, αυτή τη στιγμή δεν εργάζομαι, αλλά έχω την τύχη να είμαι μια full time μαμά! :-) Αν θέλετε να επικοινωνήστε μαζί μου, εδώ είναι το μέηλ μου: lydiat2004 @ yahoo.gr

8 responses »

  1. Εγω είμαι μια τυχερή μαμά μωρού 9,5 μηνών που ακόμα θηλάζει (τώρα πια 3-4 φορές την ημέρα) και έφαγε από την πρώτη μέρα ευχάριστα όλο του το φαγητό. Δεν υπάρχει κάτι που να μην τρώει, εκτός από γιαούρτι που δεν αρέσει ούτε σ’ εμένα. Κάνουμε λάθος που της δίνουμε ό,τι τρώμε κι εμείς, αλλά αλεσμένο (με έμφαση στο κρεατάκι);
    Διατρεφόμαστε πολύ υγιεινά, με νερόβραστα, ανάλατα φαγητά, όσπρια, δημητριακά, πολλά λαχανικά και φρούτα.
    Ακόμη, όταν αρχίζει να χάνει το ενδιαφέρον για το θηλασμό, και μέχρι να αποθηλάσει, πώς θα καλύπτει τις ανάγκες της σε γάλα;
    Τί γάλα πρέπει να της δώσω σε αυτή την ηλικία, και πότε;

    • Μπραβο σας που τρωτε τοσο καλα φαγητακια, και μια χαρα κανετε που τρωτε τα ιδια! Γιατι οχι αφου τα τρωτε κι εσεις αναλατα και ειναι πραγματα που μπορει να τρωει το μωρο σας? Μια χαρα! Ετσι δεν εχεις να μαγειρευεις αλλα! Τελεια!

      Ο φυσικος αποθηλασμος (αυτος δηλαδη που συμβαινει απο το μωρο), σπανια συμβαινει πριν τον πρωτο χρονο του μωρου παντως. Μην ανησυχεις με λιγα λογια! Θα της προσφερεις κι εσυ στηθος και δεν θα περιμενεις μονο να στο ζητησει μονη της. Ετσι θα τον παρει σιγουρα τον χρονο και απο κει και περα, μπορεις να δινεις φρεσκο γαλατακι (το ιδιο μ’αυτοπου πινουμε εμεις). Πληρες γαλα φρεσκο, μπορεις και κατσικισιο που ειναι πιο ευπεπτο ;-)

      • Eυχαριστώ για την απάντηση mamalydia :) Να σου ζήσει και το μωράκι σου επί τη ευκαιρία, και να συνεχίσεις (παρά το διπλό φόρτο, τώρα πια) να μας βοηθάς με τον τρόπο σου!

  2. εχω μια σημαντικη απορια. Το δικο μου το παιδι ειναι 13 μηνων και πινει ακομη μοναχα γαλα, του φτιαχνω τα παντα, μα ματαια η προσπαθεια, το μονο που προτιμαει ειναι το γαλα και τα γιαουρτι. πρεπει να ανησυχω….????

    • Ειρήνη θηλάζεις? Εχεις ρωτήσει τον γιατρό? Καμια φορά για καόιον λογο αντιστεκονται… Δωσε του να φαει κατι πιο ολοκληρο, μηπως δε θελει τα αλεσμενα. Πχ ψωμακι… Για κοψε αντιδρασεις…

    • εμενα ειναι 11 μηνων και εχω το ιδιο θεμα πινει μονο γαλα και λιγο απο τα γιαουρτακια αυτα της δελτα. δεν τρωει τιποτα αλλο οτι και να κανω να το κοροιδεψω το φτυνει η καταπινει καταλαθος καμια μπουκια

Υποβολή απάντησης

