Το πλάνο διατροφής που πάνω κάτω ακολούθησα και συμβουλές από φίλες

Standard

6ος μήνας

μπανάνα λιωμένη (με το πιρούνι)
μήλο + αχλάδι (στον ατμό για μερικά λεπτά, όχι πολύ ώρα γιατί γίνονται άνοστα, λιωμένα με το πιρούνι)

6.5 – 7ος μήνας

Φρούτα όπως παραπάνω. Αν θες να τα γλυκάνεις μπορείς να βράσεις το μήλο-αχλάδι με σταφίδες ή όποιο άλλο φυσικό γλυκαντικό νομίζεις (μονό έχε υπ’ όψη σου ότι το μέλι είναι σχεδόν κατά 99% το ίδιο με τη ζάχαρη. Το ότι οι παιδίατροι ουσιαστικά απαγορεύουν να δίνουμε μέλι στα μωρά που δεν έκλεισαν ακόμη χρόνο, υποθέτω πως το γνωρίζετε!)

Γλυκοπατάτα (βρασμένη, λιωμένη με το πιρούνι, με λίγο ελαιόλαδο). Η γλυκοπατάτα, πέρα απ’ το ότι είναι πολλαπλά πιο ωφέλιμη απ’ την πατάτα, με έσωσε γιατί γλυκίζει και έτσι του άρεσαν και τα λαχανικά περισσότερο. Επίσης, το καρότο, το κολοκυθάκι και τα μπιζέλια (αρακάς) γλυκίζουν λίγο…

Καρότα (στον ατμό, λιωμένα με το πιρούνι + λίγο ελαιόλαδο)

Χορτόσουπα (πηχτή με πατάτα και καρότο στην αρχή και μετά πρόσθεσα και αλλά λαχανικά, όπως κολοκυθάκι, μπρόκολο, κουνουπίδι, και λίγο ελαιόλαδο). Εσύ αν θέλεις, μπορείς να προσθέσεις σ’ όλα αυτά και λίγο γάλα.

7ος μήνας

όλα τα παραπάνω

Πουρές με πατάτα και λαχανικά, κυρίως μπρόκολο (πρόσθετα και λίγο γάλα + ελάχιστο βούτυρο ή ελαιόλαδο).

Ψωμί (χωρίς την κόρα, το έπαιρνε με το χεράκι και το έτρωγε μόνος του) του έδινα και γωνία γιατί τον βόλευε πιο πολύ.

Aντί για φαρίν λακτέ, να πάρεις από τα βιολογικά αλεύρι βρώμης και σίκαλης, και μια θα του δίνεις από το ένα μια από το άλλο με το γαλατάκι σου ή με χυμό από φρούτα ή νερό.

7.5 μήνας

Όλα τα παραπάνω

1-2 κομματάκια κασέρι (αν θες πέρασέ το στον τρίφτη και πρόσθεσε το στον πουρέ πατάτας και λαχανικών)

Κουάκερ:

γίνεται είτε γλυκό (με λίγες σταφίδες, αλλά μη βάλεις από την αρχή, μήπως τυχόν και το πειράξουν ή χαρουπόμελο από τον 8ο και μετά), είτε αλμυρό (με λίγο βούτυρο, λίγο αλάτι και στο τέλος ίσως λίγο κασέρι τριμμένο). 1 μέρος κουάκερ – 3 νερό (αν θες αντικατάστησέ το 1 μέρος νερό με 1 μέρος γάλα).

Κρέατο-χορτόσουπα (ένα κομμάτι κρέας ή κοτόπουλο στην σούπα των λαχανικών)

Εδώ άρχισα να εισάγω σιγά-σιγά και το σύστημα που μου είπε μια φίλη μου. Έβαζα μέσα στο δικό μας το φαγητό (πες πχ ότι ήταν φασολάδα) μια πατάτα να «μαζέψει» τα αρώματα του φαγητού, μετά την έλιωνα και του την έδινα. Έτσι συνήθισε σιγά σιγά και στα μυρωδικά.

8ος μήνας

Όλα τα παραπάνω

Λαχανικά με ρύζι

Τραχανάς (γλυκός, γιατί ξινός μπορεί να μην του αρέσει!) Εμένα του άρεσε περισσότερο ο ξινός με λίγη τριμμένη ντοματούλα μέσα.

Αυτό το ρύζι είναι μεγάλη κινέζικη εφεύρεση (το λένε con-gee, προφέρεται κόντζι).
Βράζουν 1 μέρος άσπρο ρύζι με 7 μέρη νερό (και λίγο αλάτι) για τρεις ώρες,
σε πολύ χαμηλή φωτιά και με το καπάκι της κατσαρόλας καλά κλεισμένο.
Αν έχεις χύτρα χρειάζεται μόνο 1 ώρα βράσιμο.
Μετά βάζεις από πάνω λαχανικά/κρέας και γίνεται πολύ ωραίο!

Κρέας με λαχανικά και ρύζι

Μακαρονάκι μικρό, βρασμένο μαζί με μπρόκολο, με τριμμένο τυρί και σοταρισμένο με λίγο λάδι ή βούτυρο
Ψωμί με βούτυρο/λάδι

Είχα πάντα μαζί μου για σνακ όταν ήμασταν έξω.

Μπανάνα (την έκοβα μικρά κομματάκια, και μετά πιο μεγάλα και μετά την έτρωγε μονος του)

Φρούτα που είχα βρασμένα από το σπίτι.

Μπισκότα παιδικά (φτιάχνω μόνη μου)

Γιαούρτι κατσικίσιο

Συμβουλή: μην το παρά-αλέθεις το φαγητό γιατί γίνεται άνοστο. Μόλις δεις το
μωρό ότι συνήθισε την αίσθηση του στερεού στο στόμα του, να αφήνεις και μερικά μικρά κομματάκια μαλακού φαγητού (πχ πατάτας βρασμένης) soft lumps, όλο και περισσότερα. Αυτό κάνει το φαγητό περισσότερο ενδιαφέρον, εξασκεί τα σαγονάκια και θα βοηθήσει και στα δοντάκια όταν με το καλό αρχίσουν να έρχονται. Εγώ μόνο το κρέας περνούσα από το multi και αυτό τον πρώτο καιρό μόνο.

About mamalydia

Είμαι μαμά του Γιώργου από την 23η Ιανουαρίου 2007 και της Ναταλίας από τις 17 Ιανουαρίου 2010. Από τότε που έγινα μαμά μέχρι σήμερα, αν και δεν περίμενα να είμαι ποτέ σε κάτι τόσο σχολάστική, ξεκίνησε για μένα ένα ταξίδι έρευνας για να δώσω όσο μπορώ και όσο ξέρω, το καλύτερο σ'αυτό το παιδί, με την ευχή να μεγαλώσει το μυαλουδάκι του και το σώμα όμορφα και απροβλημάτιστα. Ο στόχος μου είναι να μεγαλώσω ελεύθερα παιδιά. Ελεύθερα να είναι αυτό που θέλουν να είναι, ελεύθερα να αγαπούν αυτό που θέλουν, ελεύθερα να παλέψουν γι αυτό που αγαπούν, ελεύθερα να είναι ο εαυτός τους! Γεννήθηκα τον Απρίλη του 1977, έχω σπουδάσει Αγγλία Interior Design και συνέχισα εκεί το Master μου. Εκεί γνώρισα από τα 18 μου τον πλέον σύζυγό μου ο οποίος μου έμαθε τον κόσμο των υπολογιστών. Ασχολούμαι με ζωγραφική, λογοτεχνία, ποίηση, είμαι Βοηθός Μητρότητας και blogger, και βασικά μεγαλώνω τα παιδιά μου, έχω την τύχη να είμαι μια full time μαμά! :-) Αν θέλετε να επικοινωνήστε μαζί μου, εδώ είναι το μέηλ μου: lydiat2004 @ yahoo.gr

16 responses »

  1. Καλή μου mamalydia, γεια σου!
    Σήμερα ο μικρός μου που είναι 5μιση μηνών, δοκίμασε πρώτη φορά λαχανικά… Έγινε μάχη. Δεν τον πίεσα δηλαδή, αλλά επειδή είναι πολύ νευρικός με την πρώτη κουταλιά έβαλε τα κλάματα. Δεύτερη δεν κατάφερα να του δώσω! Με το που έβλεπε το κουτάλι έβαζε τα κλάματα! Εδώ που τα λέμε, δίκιο είχε ο καημένος. Τι αηδία ήταν αυτή? Σκέφτομαι σοβαρά να του δώσω γλυκοπατάτα. Ζω στη Χαλκίδα και βρίσκω μόνο σε μεγάλο σούπερ-μάρκετ που ξέρω ότι εισάγεται από το Ισραήλ. Αυτό με προβληματίζει γιατί η πατάτα που είναι βολβός και μεγαλώνει μέσα στο χώμα δεν μπορεί να έχει μείνει ανεπηρέαστη από βομβαρδισμούς. Ύπο αυτές τις συνθήκες προτιμώ να μην του δώσω.

  2. Χεχε δεν του αρεσαν ε; Βρε το ζουζουνιιιι!!! Δοκιμασε ενα ενα τα λαχανικα μηπως του αρεσουν! Παρε και κοκκινη κολοκυθα που ειναι γλυκια. Εγω της κορης μου της εδωσα γλυκοπατατα 1-2 φορες απο τον ΑΒ. Δεν σκεφτηκα καθολου βομβαρδισμους κλπ. Σε λγο ξεκινανε και οι ντοπιες που ειναι φρεσκες και πεντανοστιμες παντως. Αν δεν φερνουν να ζητησεις…

    Τα μωρακια που λες μπορει να κανουν πολυυυυ καιρο που να μην τρωνε κατι και μετα ξαφνικα το παιρνουν αποφαση. Ειναι φυσιολογικη αντιδραση. Δωσε του τα γλυκα πρωτα. Εγω απο την αρχη της τα δινω σε φετες τα λαχανικα να τα φαει μονη της. Με μεγαλη προσοχη και σε εγρηγορση η οποια μεχρι στιγμη δεν μου χρειαστηκε. Τα καταφερνει μια χαρα. Θα γραψω συντομ ενα αρθρο για τις εμπειριες μας…

    Υπομονη και θα το παρει αποφαση… Στο χερι του ειναι;

    • Χθες ήταν η δεύτερη μέρα που θα του έδινα λαχανικά. Ήμουν πολύ αγχωμένη από το πρωί και σκεφτόμουν πως να τα μαγειρέψω για να γίνουν πιο νόστιμα. Τελικά κατέληξα πως ένα φαγητό χωρίς λάδι και αλάτι όπως και να το μαγειρέψεις… το ίδιο παραμένει. Οπότε ακολούθησα πάλι την ίδια διαδικασία αλλά χωρίς το κολοκύθι αυτή τη φορά. Αρχικά σκέφτηκα να τον αφήσω να φάει μόνος του, γιατί διάβασα τα σχετικά άρθρα στο blog σου. Σ’ εμένα δεν έπιασε γιατί είχε στο μυαλό του να αδειάσει τα λαχανικά στο πάτωμα και να βάλει στο στόμα του το μπολάκι, μιας και βγάζουμε δόντια όπου να’ ναι και ο μεγάλος μας καημός είναι τα πρισμένα ούλα! Έπειτα έλιωσα λίγη πατατούλα στο χέρι μου και του την έβαλα στο στόμα. Αηδιάσε λίγο αλλά δεν έκλαψε, καλό σημάδι. Πήρα ένα κουτάλι λοιπόν και λιώνοντας πατάτα και καρότο μαζί άρχισα να ταίζω. Δεν του άρεσε όμως που δεν ήταν τελίως νινιά και έτσι τα πέρασα στο τέλος και από το μπλέντερ. Έφαγε γύρω στα 40 γραμμάρια και κάθε 3 κουταλιές έπινε και νεράκι (για να πάνε κάτω τα φαρμάκια). Αποφάσισα πως για αρχή καλά τα πήγαμε και στο τέλος άρχισα να ζητοκραυγάζω και να πανηγυρίζω για να σκεφτεί πως έκανε κάτι πολύ καλό! Όχι πως δεν ένιωθα την ανάγκη να πανηγυρίσω δηλαδή! Τελικά μάλλον δεν θα έχουμε πρόβλημα! Σ’ ευχαριστώ πολύ για τις συμβουλές σου και για τα ενθαρυντικά σχόλιά σου. Οι εμπειρίες σου είναι πολύτιμες για τις νέες και «άσχετες» μαμάδες όπως εγώ!

      • ΜαριαΜ, κι εμενα η μικρη αν της τα αφησω τελειως ελευθερα ολα τα φαγητα, απλα τα μαζευω απο το πατωμα. Της βαζω μονο λιγα στο δισκακι απο το καρεκλακι της και προσεχω να τα πιανω λιγο πριν τα αφησει. Καποια εννοειται πως τελικα καταλληγουν στο πατωμα. Μαθαινει σιγα σιγα και εχω αρχισει να την εμπιστευομαι κι εγω πως οταν βαλει ενα μεγαλο κομματι στο στομα της, θα το βγαλει μετα απο λιγο αφου δεν ξερει τι να το κανει! 😉

        Τα νεροβραστα ειναι αστα να πανε! Τι το ψαχνεις? Εγω βαζω λιγο φρεσκο λαδακι μεσα στην κρεμουλα αν της τα λιωσω, ή στο μαγειρεμα. Λιγο αργοτερα θα βαζω και λεμονακι. Παντως ο γιος μου θυμαμαι πως τα λαχανικα τα ξεκινησε οταν μπηκε και το κοτοπουλο μεσα, εκτος αν ειχε γλυκοπατατα 🙂

        Η αηδια στη φατσα τους να ξερεις, πως δεν ειναι σημαδι αηδιας… Χεχε, απλα οταν γευονται κατι καινουργιο, αυτη ειναι η φατσα που παιρνουν. Δε σημαινει οτι δεν τους αρεσε παντως! Την πατατα, καλο ειναι να την λιωνεις με το πιρουνι, γιατι στο μπλεντερ «σπαει» το αμυλο της και γινεται μια κρεμα που ειναι σαν να εχει κολλα μεσα και τους ειναι λιγο δυσκολο να την καταπιουν. Θα το δεις κι εσυ…

        Στον Γιωργο που λες, ειχα κατσει μια μερα και ειχα λιωσει το καθε λαχανικο σε διαφορετικο πιατακι, του τα εδινα ενα ενα ξεχωριστα για να δω ποιο ΔΕΝ του αρεσει, και μετα εκανα συνδιασμους γι ανα δω αν του αρεσουν και μαζι! Αχαχουχα δηλαδη! Το μπροκολο θυμαμαι το ειχε λατρεψει, την γλυκοπατατα, τα καροτα, μετα και το κολοκυθακι! Ακομα και τωρα τρελαινεται μ’αυτα. Του βαζεις παστιτσιο και προτιμαει αυτα πρωτα!!!

        Τι κανουμε για τα μπεμπονια μας ε; Μια χαρα τα πατε! Και οι ζητοκραυγες μεσα στο προγραμμα ειναι! Γιατι δηλαδη, λιγο ηταν που εφαγε το φαγακι του??? Καλη συνεχεια! Αντε και σε μουσακα 🙂

  3. Εμείς ξεκινάμε σε λίγο τις στερεές τροφές και η παιδίατρος μου είπε ότι μέσα σ΄ ένα μήνα το παιδι θα τρώει κρέμα, χορτόσουπα, φρούτα, και θα θηλάζει μονο πρωί και βράδυ. Προλαβαίνει το μωρό, που τώρα θηλάζει κάθε 2-3 ώρες, να προσαρμοστεί σε μια τέτοια αλλαγή τόσο γρήγορα; Και το στήθος; Από την άλλη αν ζητήσει να θηλάσει λίγο πριν την ώρα του καθορισμένου γεύματος τί κάνεις, του δίνεις ή όχι; Εσύ πως το χειρίστικες;
    Ευχαριστώ προκαταβολικά

    • Amt εγω ακολουθησα την οδηγια του Παγκοσμιου Οργανισμου Υγειας κατα καποιον τροπο! Με λιγα λογια, ξεκινησα τροφες οταν ΚΛΕΙΣΑΜΕ τον εκτο μηνα, μεχρι τοτε μονο θηλαζα αλλα και μετα υστερα απο καθε στερεα τροφη προσεφερα και το στηθος μου. Αν το ηθελε, καλως, αν οχι, παλι καλως 😉 Οταν ξεκινησε κατα τον 10ο μηνα να χορταινει μονο με τη στερεα τροφη, ειχε μεινει στην ουσια ο πρωινος θηλασμος, ο μεσημεριανος (για να τον κοιμισω) και οι βραδινοι (γιατι ξυπνουσε και ενδιαμεσα το βραδυ). Δεν σταματησα εγω τους θηλασμους. Αυτος δεν εδειχνε ενδιαφερον ή δεν ηθελε ή δεν ζητουσε. Οι πρωτες τροφες παντως κανονικα πρεπει να ειναι συμπληρωματικες του θηλασμου, οχι υποκαταστατο του… Κανε οπως νομιζεις και οτι βλεπεις οτι προτιμας εσυ και το μωρο σου. Μην βιασεις το μωρο σου να φαει ολο το φαι του ετσι ωστε να μην πρεπει να θηλασεις επειδη ετσι σου ειπε η παιδιατρος. Αλλιως ειναι με το ξενο γαλα, αλλιως με τον θηλασμο. Στο κατω κατω να θυμασαι πως με το γαλα σου παιρνει πολυ περισσοτερα απο οσα με μερικα μλ φρουτα ή λαχανικα 😉

      Με λιγα λογια, εγω παντα εδινα και δινω γαλα/στηθος οποτε το ζητησουν και τις τροφες πανω κατω στις καθορισμενες ωρες (διχως αγχος). Δεν ειναι δυνατον μεχρι να μπουν οι στερεες τροφες να του δινεις το στηθος οποτε το ζητησει και μετα ξαφνικα να του το αρνηθεις! Ειδικα εφοσον δεν υπαρχει σοβαρος λογος! Κανεις σωστες ερωτησεις, και το «νιωθεις» το μωρακι σου. Να κανεις λοιπον αυτο που νιωθεις οτι ειναι σωστο και θα τα πατε παντα μια χαρουλα 😉

  4. Γεια σου mamalydia!
    Πάλι εγώ είμαι! Τελικά τσάμπα ανησυχησα! Ο μικρός τρώει τα πάντα εκτός από κολοκύθι! (κάτι σαν την δίαιτα του ανανά, αν έχεις ακουστά, χανα!) Ειδικά για το μεσημεριανό φαγητό με τα λαχανικά και το κρεατάκι τρελαίνεται.
    Το πρόβλημά μου τώρα είναι το αντίθετο. Ο μπέμπης σε ένα μήνα από τότε δηλαδή που άρχισε να τρώει «στέρεες» τροφές, πήρε 1150 γρ.(!). Δεν φαίνεται παχουλός σε καμία περίπτωση αλλά είμαστε στα ανώτατα όρια και στο ύψος αλλά και στο βάρος. Είναι απλά ένα μεγάλο μωρό. Είναι 6 μηνών και περίπου 10 ημερών και είναι 9 κιλά και 72 εκατοστά. Αυτό που με προβληματίζει είναι η μεγάλη αύξηση του βάρους του. Φοβάμαι μην αρχίσει να είναι δυσανάλογη με την αύξηση του ύψους γιατί ακόμα δεν περπατάει για να «κάψει» θερμίδες.
    Θέλω τη βοήθειά σου στο εξής θέμα. Την φρουτόκρεμα η παιδίατρος μου συνέστησε να την πήζω με μπισκοτάκι μιράντα. Εδώ να σημειώσω ότι αν του τη δώσω πολύ νερουλή μου κάνει κάποια στιγμή αναγωγή γιατί είχε έντονη παλινδρόμηση και δεν την έχει ξεπεράσει τελείως. Οπότε χρειάζομαι οπωσδήποτε κάτι να την πήζω. Δεν θέλω όμως να του βάζω μπισκότα για να μην παίρνει βάρος χωρίς λόγο και επίσης δεν θέλω να τον μυήσω σε ανθυγιεινές τροφές. Δεν θα ήθελα να χρειαστεί να του κάνω δίαιτα στο μέλλον. Θα μπορούσα να μην αλέθω τελείως τα φρούτα αλλά ο μικρούλης αν βρει έστω και ένα πολύ μικρό κομματάκι το ξεχωρίζει με την γλωσσίτσα του και το φτύνει.
    Οπότε η ερώτησή μου είναι τι να χρησιμοποιήσω για να πήξω την φρουτόκρεμα.
    Ευχαριστώ!

  5. Τελεια ο μικρος! Σουπερ!!!
    Λοιπον για να σου ειπε για μιραντα, σημαινει πως σου εδωσε και Φαρινα. Μπορεις απο τα βιολογικαδικα να παρεις ρυζαλευρο σκετο ή/και αλευρι σικαλης (στον 8ο και βρωμη) και να βαζεις τετοιο στη φρουτοκρεμα ή σε οποιαδηποτε κρεμα θα ηθελες πιο πηχτη. Ειναι καλες τροφες και δεν εχουν και ζαχαρη 😉

  6. Mamalydia γεια σου! Εγώ είμαι πάλι! Θέλω και πάλι τη βοήθειά σου!
    Ο μικρός μου είναι στον 7ο μήνα και το πρόγραμμά μας έχει ως εξής:
    Το πρωί πίνουμε γάλα
    Δεκατιανό έχουμε φρουτόκρεμα από φρέσκα φρούτα
    Το μεσημεριανό είναι μαγειρευτό φαγάκι που είναι το καλύτερό του
    Το απόγευμα η παιδίατρος μου είπε να του δίνω κρέμα τύπου φαρίν λακτέ ή μπισκοτόκρεμα από τις έτοιμες που υπάρχουν στα σούπερ-μάρκετ και της φτιάχνεις με βραστό νερό.
    Εδώ έχουμε το πρόβλημα. Ο μικρός τις μισεί. Αρνείται να φάει από τις έτοιμες. Δεν του αρέσει καμία. Έχω αλλάξει μάρκες και γεύσεις αλλά τίποτα. Είμαι πρόθυμη να την αντικαταστήσω αλλά δεν ξέρω με τι. Αν πάρω αλεύρι σίκαλης και του το ανακατεύω με χυμό πορτοκάλι θα είναι νόστιμο; Απεχθάνεται τις υπερβολικά γλυκές τροφές. Από την εμπειρία σου μπορείς να μου προτείνεις κάτι άλλο;Επίσης μέρα παρά μέρα αντί της απαίσιας κρέμας τρώμε γιαουρτάκι που το λατρεύουμε! Πειράζει λες να του δίνω κάθε μέρα; Ψάχνω εναλλακτικές για το απογευματινό για να βγάλω μια για πάντα τις κρέμες των σούπερ-μάρκετ από τη ζωή του!

  7. ΜαριαΜ, στα ιδια ειμαστε κι εμεις πανω κατω απλα της δινω το πολυ δυο γευματα την ημερα μεχρι να μπουμε στον χειμωνα που θα ειμαστε μεσα πιο πολυ και εχουμε χρονο ξα τρωει. Τωρα ολο βολτες ειμαστε! Χεχε!

    Ποτε δεν εδωσα κρεμες ετοιμες και αφου δεν αρεσουν στο ζουζουνι σου, μην του δωσεις ντε! Αλευρι σικαλης ή και ρυζαλευρο ολικης, κρεμα απο κεχρι ή βρωμη (η Holle τα εχει ολα αυτα). Μπορεις να τα φτιαξεις με νερο και μεσα να βαλεις μερικες μουλιασμενες σταφιδουλες ή ισως και φρουτα στον ατμο. Μπορεις επισης να του δωσεις μιση μεριδα φαγητο με λιγο γιαουρτακι. Λιγο ψωμακι με τυρακι αργοτερα ή ψωμακι να το βουταει σε γιαουρτι και βεβαια θα δεις ποιες ειναι και οι προτιμησεις του και βλεποντας και κανοντας 😉

  8. γεια σου και πάλι mamalydia
    Τελικά τσάμπα ανησυχισα για τα τρία γεύματα που θα αντικαθιστούσαμε… ο μικρός είχε άλλα κατα νου.
    Τρώει φρούτο, σούπα και κρέμα ή γιαουρτι αλλά ενώ ξεκινάει πολύ ορεξάτος μετά από 8-10 κουταλιές το βαριέται και κλείνει ερμητικά το στόμα του. Το ξανανοίγει βεβαια πολύ πρόθυμα για να πιεί γάλα της μαμάς
    Αλλοι μου λένε να τον πιέσω για να φάει λίγο παραπάνω και άλλοι να τον κάνω να γελάσει για να του βάλω το κουτάλι μέσα στο στόμα για να κάνει «ολοκληρωμένα γεύματα»
    Πολύ θα ήθελα να τους βάλω απο μια κουταλιά χορτόσουπα την ώρα που μου ξεστομίζουν τέτοιες συμβουλές!!!

  9. Mamalydia γεια σου!
    Η μικρη μου μετά απο μια απεργία 2 μηνών στις στερέες τροφές (είχε ξεκινήσει θετικά 6,5μηνών) καιτην εμφάνιση του πρώτου δοντιού (ετοιμάζει & το δεύτερο) ξεκίνησε να τρώει σιγά-σιγά, συνεχίζοντας τον θηλασμό. Αρνείται να φάει με το κουτάλι, τρώει μόνο μικρά κομματάκια με τα χεράκια της ή απο τα δικά μου. Αντί για κρεατόσουπα τρώει μπιφτέκια (συνδειασμός κρέας & λαχανικά στον ατμό με quaker) αντί για κρέμα φρούτων τα τρώει κομματάκια. Το πρόβλημα μας είναι το απόγευμα που δεν θέλει της κρέμες (λόγο κουταλιόυ υποθέτω). Μπορείς να μας προτείνεις τι θα μπορούσα να της δώσω? Επίσης δείχνει ενδιαφέρον για τα δικά μας φαγήτα π.χ σπανακόρυζο? ? ?!! Τι θα μπορούσα να βάλω στο φαγητό της για να νοστιμίσει?

    • Ιωάννα, η κορούλα σου μου ακούγεται fan του Baby led weaning, που εχω γραψει εδω γι αυτό! Να υποθέσω οτι ουτε γιαούρτι τρώει, σωστά? Δεν το έχω ψάξει ακόμα, γιατί αν και την κορουλα μου την αφηνω να τρωει τα φαγητα της πολλες φορες σε μεγαλα κομματια που πιανει μονη της, κοβει την μπουκιτσα της και την μασουλαει μεχρι να την καταπιει (και ας μην εχουμε βγαλει ακομα δοντακι στους 10 μηνες), παντως αν ψαξεις λιγο στο google με keyword κατι σαν baby led weaning snacks, ισως βρεις κατι καλο… Ισως καποιο μπισκοτακι διχως ζαχαρη, φτιαγμενο απο βρωμη/κουακερ. Ποσο ειπες ειναι τωρα το μωρο?

  10. Ευχαριστώ για τις συμβουλές.
    Όντως της Εβίτας (είναι 9 μηνών) της αρέσει να τρώει- παίζει με το φαγητό της μόνη της. Ακόμα και δύο πράγματα που έχουμε εντοπήσει πως της αρέσουν τα τρώει μόνο με τα χέρια και αρνείται το κουτάλι. Άρα όπως συμπεράνες δεν θέλουμε ούτε γιαούρτι, ούτε κρέμα, ούτε σουπίτσες. Ιδανικά, θα ήθελα να μπορούσα να κάνω αυτό που κάνεις και εσύ με την μικρή σου. Δηλαδή αφού φάει, να της δίνω λίγο και εγώ γιατί η ποσότητες που τρώει είναι ελάχιστες 2-3 μπουκίτσες. Ελπίζω με το καιρό να γίνουν πιο πολλές. Προς το παρόν τρώει αντί για κρεατόσουπες , μπιφτέκια που της φτιάχνω με κουάκερ τριμένα λαχανικά και κρέας κοτόπουλο ή μοσχάρι παίζουμε με λαχανικά και φρούτα και τρώει γκοφρέτες ρυζιού και νιφάδες δημητριακών. Δόντια έχει 1,5. Δηλαδή ένα που βγήκε τον προηγούμενο μήνα και ένα που έσκασε πριν λίγες ημέρες.

Σχολιάστε

