Οι πρώτες μέρες θηλασμού

Standard

Οι πιο κρίσιμες, οι πιο κουραστικές! Μα αυτό το μωρό όλη μέρα θήλαζε. Δεν ήξερα τί συνέβαινε, αλλά ένα πράγμα ήξερα με σιγουριά. Ότι δεν θα το αντέξω αυτό για περισσότερο από 3 μήνες. Μπορεί να έλεγα ότι θα το θηλάζω για ένα 6μηνο, αλλά υπ’ αυτές τις συνθήκες δεν γινόταν. Δεν προλάβαινα να πάω στην τουαλέτα, να φάω, να ξεκουραστώ, τίποτα. Η ζωή μου θα ήταν πλέον να κάθομαι σε μια πολυθρόνα και να θηλάζω; Και όταν θα έφευγε η μητέρα μου; Πότε θα προλάβαινα να μαγειρέψω, να κάνω τα απαραίτητα τέλος πάντων; Και γιατί γινόταν αυτό; Μήπως δεν είχα αρκετό γάλα; Και μήπως τότε θα έπρεπε να του δώσω ξένο; 

Έκατσα και έψαξα στο διαδύκτιο και βρήκα ένα φόρουμ Ελληνικό υπέρ του μητρικού θηλασμού και άρχισα να διαβάζω. Έστειλα ερώτηση και μου απάντησε μια σύμβουλος θηλασμού, η οποία μου έδωσε κάποιες συνδέσεις (links) στα οποία θα μπορούσα να διαβάσω περισσότερα. Εκεί διάβασα ότι το μωρό μου έκανε αυτό που έπρεπε να κάνει. Δεν έφταιγα εγώ σε τίποτα και δεν χρειαζόταν να του δώσω άλλο γάλα. Ειδικά στην αρχή, η συμπεριφορά αυτή, δηλαδή να θηλάζει το μωρό ακόμα και δίωρα (καμιά φορά και περισσότερο), να το βάζεις για ύπνο και μετά από ένα τέταρτο ίσως να ξυπνάει πεινασμένο, είναι φυσιολογική. Και όχι μόνο φυσιολογική, αλλά και απαραίτητη, μιας και το γάλα μας χρειάζεται να αυξηθεί. Έτσι το μωρό «ξέρει» ότι πρέπει να πιπιλάει για περισσότερη ώρα το στήθος, γιατί οι θηλαστικες κινήσεις είναι που αυξάνουν την προλακτίνη (την ορμόνη που παράγει γάλα) και με αυτό τον τρόπο αυξάνεται και η παραγωγή, με αποτέλεσμα την επόμενη ή μεθεπόμενη μέρα το στήθος να γεμίζει γάλα. Γάλα αρκετό για το επόμενο διάστημα, μέχρι την επόμενη φορά που το μωρό θα κάνει ακριβώς το ίδιο για να αυξήσει το γάλα.

Αυτή η συμπεριφορά έχει και όνομα. Μαραθώνιος θηλασμός! Μάλιστα, μαραθώνιος, γιατί ακριβώς αυτό είναι. Ένας μαραθώνιος από τον οποίο το μωρό βγαίνει νικητής, αρκεί να έχει υπομονή η μαμά του και το αφήσει να κάνει αυτό που πρέπει!  Στα Αγγλικά λέγεται cluster feeding. Είναι ένα από τα πιο σημαντικά πράγματα που πρέπει να γνωρίζει μια θηλάζουσα μαμά.  

Το φόρουμ αυτό είναι το εξής:

http://eva17121.12.forumer.com/index.php?sid=e0c2a91c0c1a437331f04f498dde4d2b 

Τα λινκς είναι:

www.kellymom.com 

www.breastfeeding.com

About mamalydia

Είμαι μαμά του Γιώργου από την 23η Ιανουαρίου 2007 και της Ναταλίας από τις 17 Ιανουαρίου 2010. Από τότε που έγινα μαμά μέχρι σήμερα, αν και δεν περίμενα να είμαι ποτέ σε κάτι τόσο σχολάστική, ξεκίνησε για μένα ένα ταξίδι έρευνας για να δώσω όσο μπορώ και όσο ξέρω, το καλύτερο σ'αυτό το παιδί, με την ευχή να μεγαλώσει το μυαλουδάκι του και το σώμα όμορφα και απροβλημάτιστα. Ο στόχος μου είναι να μεγαλώσω ελεύθερα παιδιά. Ελεύθερα να είναι αυτό που θέλουν να είναι, ελεύθερα να αγαπούν αυτό που θέλουν, ελεύθερα να παλέψουν γι αυτό που αγαπούν, ελεύθερα να είναι ο εαυτός τους! Γεννήθηκα τον Απρίλη του 1977, έχω σπουδάσει Αγγλία Interior Design και συνέχισα εκεί το Master μου. Εκεί γνώρισα από τα 18 μου τον πλέον σύζυγό μου ο οποίος μου έμαθε τον κόσμο των υπολογιστών. Ασχολούμαι με ζωγραφική, λογοτεχνία, ποίηση, είμαι Βοηθός Μητρότητας και blogger, και βασικά μεγαλώνω τα παιδιά μου, έχω την τύχη να είμαι μια full time μαμά! :-) Αν θέλετε να επικοινωνήστε μαζί μου, εδώ είναι το μέηλ μου: lydiat2004 @ yahoo.gr

Σχολιάστε

