Co-bedding

Standard

Ο όρος κυριολεκτικά μεταφράζεται συν-κρεβάτωμα. Και σημαίνει μοιράζομαι το ίδιο κρεβάτι, δηλαδή να κοιμάμαι μαζί. Στην προκειμένη περίπτωση αναφέρεται στους γονείς που βάζουν το μωρό να κοιμάται μαζί τους στο κρεβάτι τους. Είναι κι αυτό μέσα στη φιλοσοφία του attachment parenting και είναι πολύ βολικό για μια μαμά που θηλάζει και ειδικά αν δουλεύει, μιας και κοιμάσαι στο ίδιο κρεβάτι με το μωρό ή έστω με την κούνια του κολλημένη στο κρεβάτι με κατεβασμένο το κάγκελο από την μεριά του κρεβατιού. Με τη ρύθμιση αυτή μπορείς να ακούσεις το μωρό πριν ακόμα καλά καλά ξυπνήσει (μόλις δηλαδή αρχίσει να κουνιέται κάπως περισσότερο), και προλαβαίνεις να γυρίσεις από την μεριά του, να του προσφέρεις το στήθος και έτσι όπως είναι ακόμα με κλειστά πολλές φορές μάτια, να θηλάσει και να κοιμηθεί μέσα σε λίγα λεπτά. Πολλές φορές, αποκοιμόμασταν και οι δυο ταυτόχρονα!  

 

Η μαμά, ακόμα και όταν έχει το μωρό στο κρεβάτι της, δεν υπάρχει περίπτωση να το πλακώσει (αν και πολλές αυτό ακριβώς είναι που φοβούνται), μιας  και το ένστικτο που μας προστατεύει να μην πέφτουμε από το κρεβάτι, είναι το ίδιο που ενεργοποιείται ώστε να μη γείρουμε πάνω στο μωρό. Καλό είναι τους πρώτους 2-3 μήνες να μην το κοιμίζουμε ανάμεσα σε μας και τον μπαμπά, γιατί στο μπαμπά ενεργοποιείται αυτό το ένστικτο κάπως αργότερα από ό,τι στη μητέρα. Θα πρέπει να μην υπάρχουν πολλά μαλακά μαξιλάρια γύρω από το μωρό και αν το κρεβάτι σας είναι κολλημένο στον τοίχο, να μπει ένα σκληρό μακρόστενο μαξιλάρι ανάμεσα στον τοίχο και το μωρό.  Αυτό που έμαθα από αυτήν την εμπειρία είναι ότι θα πρέπει να μάθει το μωρό να κοιμάται και μόνο του στην κούνια, και πάνω μας, και στο κρεβάτι μας, και κουνώντας το και θηλάζοντας το και όπως αλλιώς μας έρθει, ώστε να μάθει και να εξοικειωθεί με διαφορετικούς τρόπους, κάτι που είναι χρήσιμο και για κείνο αλλά και για μας.

 

Επίσης, επειδή το θήλαζα πολύ πιο συχνά ξαπλωμένη, έμαθε και προτιμούσε έτσι για κάποιον καιρό, για μένα όμως αυτό ήταν ένα προβληματάκι κάθε φορά που χρειαζόταν να τον θηλάσω κάπου εκτός σπιτιού. Μια ποικιλία, με λίγα λόγια, καλό είναι να την έχετε.  Το άλλο που έμαθα είναι ότι είναι υπέροχο να σε ξυπνάει το μωρό σου μέσα στα χαμόγελα το πρωί. Αργότερα να σου δίνει μικρές ελαφριές γλυκούλικες σφαλιαρίτσες ή να σου χαϊδεύει τα μαλλιά, να κουρνιάζει κοντά σου όταν κοιμάται και να θέλει να σε ακουμπάει όλο το βράδυ. Νιώθεις μεγάλη ασφάλεια έχοντας το μωρό δίπλα σου, να μπορείς απλά μισο-ανοίγοντας τα μάτια σου να βλέπεις τί κάνει και να ακούς την αναπνοή του, αλλά και το ίδιο το μωρό νιώθει την ίδια ακριβώς αίσθηση ασφάλειας και σιγουριάς με μας. 

 

Το αν το συνηθίσει είναι άλλο θέμα. Όταν είμαι κι εγώ έτοιμη, θα του πάρω ένα κρεβατάκι κανονικό, κολλητό στο δικό μας, θα το ξεκολλήσω με τον καιρό και θα μάθει να κοιμάται μόνος του. Θα μπορεί βέβαια, όταν ξυπνάει, να έρχεται στο κρεβάτι μας, μιας και μας αρέσει όλη αυτή η σχέση που έχουμε αποκτήσει. Και κάποια στιγμή θα μεγαλώσει και δεν θα θέλει ούτε αγκαλιές, ούτε χάδια, ούτε φιλιά. Και αυτό που κατάλαβα είναι ότι ο καιρός τελικά περνάει. Περνάει πολύ γρήγορα και δεν γυρίζει πίσω!

About mamalydia

Είμαι μαμά του Γιώργου από την 23η Ιανουαρίου 2007 και της Ναταλίας από τις 17 Ιανουαρίου 2010. Από τότε που έγινα μαμά μέχρι σήμερα, αν και δεν περίμενα να είμαι ποτέ σε κάτι τόσο σχολάστική, ξεκίνησε για μένα ένα ταξίδι έρευνας για να δώσω όσο μπορώ και όσο ξέρω, το καλύτερο σ'αυτό το παιδί, με την ευχή να μεγαλώσει το μυαλουδάκι του και το σώμα όμορφα και απροβλημάτιστα. Ο στόχος μου είναι να μεγαλώσω ελεύθερα παιδιά. Ελεύθερα να είναι αυτό που θέλουν να είναι, ελεύθερα να αγαπούν αυτό που θέλουν, ελεύθερα να παλέψουν γι αυτό που αγαπούν, ελεύθερα να είναι ο εαυτός τους! Γεννήθηκα τον Απρίλη του 1977, έχω σπουδάσει Αγγλία Interior Design και συνέχισα εκεί το Master μου. Εκεί γνώρισα από τα 18 μου τον πλέον σύζυγό μου ο οποίος μου έμαθε τον κόσμο των υπολογιστών. Ασχολούμαι με ζωγραφική, λογοτεχνία, ποίηση, είμαι Βοηθός Μητρότητας και blogger, και βασικά μεγαλώνω τα παιδιά μου, έχω την τύχη να είμαι μια full time μαμά! :-) Αν θέλετε να επικοινωνήστε μαζί μου, εδώ είναι το μέηλ μου: lydiat2004 @ yahoo.gr

Σχολιάστε

