Θηλασμός ακόμα και για τις μαμάδες που υιοθετούν

Standard

Μου είχε κάνει μεγάλη εντύπωση, κι όμως είναι αλήθεια! Πόσο μεγάλη αλήθεια είναι λοιπόν το ότι η προλακτίνη (η ορμόνη που παράγει το γάλα), ενεργοποιείται με τις θηλαστικές κινήσεις. Κατά τη διάρκεια του τοκετού, στον οργανισμό μας διενεργείται μια έκρηξη από διάφορες ορμόνες, μια από τις οποίες είναι και η προλακτίνη. Έτσι με τις θηλαστικές κινήσεις του μωρού, μέσα σε λίγα 24ωρα ξεκινάει η παραγωγή του γάλακτος.

Το αξιοθαύμαστο όμως είναι πως ακόμα και μια γυναίκα που θα υιοθετήσει ένα μωρό, μπορεί, αν το επιθυμεί, να το θηλάσει η ίδια, αρκεί να είναι διατεθειμένη να επιμείνει και να περιμένει λίγο περισσότερο απ’ ό,τι η φυσική μητέρα. Με την βοήθεια ενός ειδικού «μηχανισμού» σαν μπιμπερό που φοράει στον λαιμό της και αντί για πιπίλα έχει δυο πολύ λεπτά σωληνάκια τα οποία στηρίζει η γυναίκα στο στήθος της, το μωρό δέχεται να πιπιλήσει το στεγνό από γάλα στήθος, ρουφώντας από το σωληνάκι γάλα και ταυτόχρονα δημιουργώντας θηλαστικές κινήσεις στο στήθος της ανάδοχης μαμάς του. Σιγά σιγά ενεργοποιείται η πολυπόθητη προλακτίνη και αρχίζει λίγο λίγο να παράγεται το γάλα και να μειώνει η μητέρα το ξένο γάλα. Απίστευτο!

Με αυτό τον τρόπο μπορεί και μια μαμά που γέννησε κανονικά το μωρό της αλλά για διάφορους λόγους έχει μικρή παραγωγή γάλακτος, να αυξήσει την παραγωγή της έτσι ώστε να μην χρειαστεί να δώσει ξένο γάλα. Υπάρχουν και άλλοι τρόποι βέβαια, όμως αυτός είναι ένας από τους πιο τραβηγμένους. Ο πιο γνωστός είναι να βάζει το μωρό να θηλάζει πολύ συχνότερα (για τις θηλαστικές κινήσεις) ή να βγάζει αρκετές φορές την ημέρα γάλα με ένα καλό θήλαστρο (και να θηλάζει παράλληλα).

Στην Αυστραλία, όταν ένα ζευγάρι κάνει αίτηση υιοθεσίας, στο ερωτηματολόγιο υπάρχει και μια ερώτηση αν η θετή μητέρα σκοπεύει να θηλάσει το μωρό. Αν η απάντηση είναι θετική, τότε μπαίνει πιο ψηλά στην λίστα. Τόσο σημαντικός θεωρείται σε ορισμένες χώρες ο θηλασμός…

About mamalydia

Είμαι μαμά του Γιώργου από την 23η Ιανουαρίου 2007 και της Ναταλίας από τις 17 Ιανουαρίου 2010. Από τότε που έγινα μαμά μέχρι σήμερα, αν και δεν περίμενα να είμαι ποτέ σε κάτι τόσο σχολάστική, ξεκίνησε για μένα ένα ταξίδι έρευνας για να δώσω όσο μπορώ και όσο ξέρω, το καλύτερο σ'αυτό το παιδί, με την ευχή να μεγαλώσει το μυαλουδάκι του και το σώμα όμορφα και απροβλημάτιστα. Ο στόχος μου είναι να μεγαλώσω ελεύθερα παιδιά. Ελεύθερα να είναι αυτό που θέλουν να είναι, ελεύθερα να αγαπούν αυτό που θέλουν, ελεύθερα να παλέψουν γι αυτό που αγαπούν, ελεύθερα να είναι ο εαυτός τους! Γεννήθηκα τον Απρίλη του 1977, έχω σπουδάσει Αγγλία Interior Design και συνέχισα εκεί το Master μου. Εκεί γνώρισα από τα 18 μου τον πλέον σύζυγό μου ο οποίος μου έμαθε τον κόσμο των υπολογιστών. Ασχολούμαι με ζωγραφική, λογοτεχνία, ποίηση, είμαι Βοηθός Μητρότητας και blogger, και βασικά μεγαλώνω τα παιδιά μου, έχω την τύχη να είμαι μια full time μαμά! :-) Αν θέλετε να επικοινωνήστε μαζί μου, εδώ είναι το μέηλ μου: lydiat2004 @ yahoo.gr

2 responses »

  1. …και εμεις (γενικα μιλαω) που ΜΠΟΡΟΥΜΕ-χωρις κοπο και ταλαιπωρια!- το απαξιωνουμε τοσο ευκολα και το πεταμε στα «σκουπιδια»….
    δεν μπορει! καποτε θα ερθουν και τα πραγματα στη θεση τους…!

  2. Μην το ψάχνεις! Σκεψου αν οι γυναικολογοι και οι παιδίατροι ήταν άκρως θετικοί στον θηλασμό πόση διαφορά θα υπήρχε! Εχουν το μερίδιο ευθύνης τους κι αυτοί (όχι όλοι, υπάρχουν λαμπρές εξαιρέσεις)! Αλλά και η μαμά που γεννάει και δεν ξέρει πόσο πολυτιμο είναι το γάλα της, με το που της πουν ότι μια χαρα είναι και το ξένο γάλα ή τα βρει σκούρα, δεν σκέφτεται πρώτα να ψάξει κάπου? Να διαβάσει πρώτα κάτι και μετά να αποφασίσει αν θα κόψει τον θηλασμό ή αν γίνεται κάτι για να αντιμετωπίσει το πρόβλημα της? Μακάρι να γίνει της μόδας ο θηλασμός. Μόνο έτσι μπορεί να γίνει κάτι 😉

Σχολιάστε

