Ας προστατέψουμε τα μικρά μας απο ατυχήματα!

Standard

Τα περισσότερα ατυχήματα στα παιδιά συμβαίνουν λόγω αδιαφορίας των ενηλίκων. Στη χώρα μας, όπως και στις περισσότερες ανεπτυγμένες χώρες, τα ατυχήματα αποτελούν την πρώτη αιτία θανάτου για τα παιδιά. Δυστυχώς, πολλά από αυτά συμβαίνουν μέσα στο σπίτι. Η σωστή και συστηματική πρόληψη, καθώς και ο συχνός έλεγχος για πιθανούς κινδύνους μέσα στο σπίτι, αποτελούν βασική προϋπόθεση για να μειωθούν τα παιδικά ατυχήματα και οι συνέπειές τους κατά 50%, σύμφωνα με το μη κερδοσκοπικό σωματείο Αντιμετώπιση Παιδικού Τραύματος. Ας θυμηθούμε κάποιους απαράβατους κανόνες προφύλαξης των παιδιών που βρίσκονται κοντά μας:

1. Δεν αφήνουμε ποτέ ένα βρέφος χωρίς την επίβλεψη ενηλίκου, έστω και αν δεν μπορεί να περπατήσει, πόσο μάλλον ένα μικρό παιδί. Μπορεί να συμβεί ατύχημα σε δευτερόλεπτα, ενώ εμείς βρισκόμαστε στο διπλανό δωμάτιο.
2. Προσέχουμε να μη βρίσκονται κοντά στο παιδί, σε σημεία όπου μπορεί να τα πιάσει, μικρά αντικείμενα τα οποία μπορεί να καταπιεί και να πνιγεί. Επίσης, απομακρύνουμε από τα βρέφη τα παιχνίδια μεγαλύτερων παιδιών που συνήθως αποτελούνται από μικρά κομμάτια.
3. Φάρμακα, οινοπνευματώδη, απορρυπαντικά, πετρέλαιο, χλωρίνη, κλειδώνονται καλά σε ντουλάπι με τρόπο που να μην μπορεί να το ανοίξει ένα παιδί. Συνήθως οι συσκευασίες αυτών των προϊόντων έχουν έντονα χρώματα που προσελκύουν τα παιδιά και η κατάποσή τους μπορεί να αποβεί μοιραία. Επίσης μακριά από τα παιδιά πρέπει να φυλάσσονται σπίρτα και μαχαίρια, με τα οποία μπορεί να προκληθεί ατύχημα ή σοβαρός τραυματισμός.
4. Μαγειρεύουμε στις εσωτερικές εστίες της κουζίνας και πάντοτε στρέφουμε το χερούλι της κατσαρόλας, του τηγανιού ή του μπρικιού προς τα μέσα. Τα μικρά παιδιά πιάνονται από το χερούλι από περιέργεια και περιχύνονται με το καυτό περιεχόμενο του σκεύους.
5. Χρησιμοποιούμε ειδικό διακόπτη ασφαλείας (ρελέ) στον πίνακα ηλεκτροδότησης, ο οποίος διακόπτει το ρεύμα σε περίπτωση βραχυκυκλώματος ή επικείμενης ηλεκτροπληξίας. Τα καπάκια ασφαλείας των πριζών είναι αποτελεσματικά μόνο αν θυμόμαστε πάντα να τα βάζουμε πάλι στη θέση τους μετά από κάθε χρήση.
6. Βάζουμε στις σκάλες προστατευτικό πορτάκι που δεν μπορεί να ανοίξει το παιδί, για να αποφύγουμε πέσιμο από τις σκάλες.
7. Στις τζαμόπορτες τοποθετούμε αυτοκόλλητα στο ύψος των παιδιών, ώστε να μην υπάρχει κίνδυνος να προσπαθήσουν να περάσουν από μέσα καθώς τρέχουν.
8. Τοποθετούμε προστατευτικά στα μπαλκόνια και προτιμούμε κάγκελα χωρίς σχέδια που «βοηθούν» τα παιδιά να σκαρφαλώσουν. Επίσης, η απόσταση ανάμεσα στα κάγκελα πρέπει να είναι τέτοια που να μη χωρά ανάμεσά τους παιδικό κεφάλι.

Εδώ συνεχίζω με αυτά που έχω κάνει εγώ στο σπίτι μου. Με εξαίρεση ίσως το Νο 10, είναι διαφορετικά και συμπληρωματικά της παραπάνω λίστας.

9.Τοποθετουμε στοπ πορτας στις πορτες κι στις μπαλκονοπορτες ετσι ωστε σε περιπτωση που προσπαθησουν να τις κλεισουν τα παιδια να μην μαγκωσουν τα χερακια τους.
10.Καλύπτουμε τις πρίζες με ειδικά καπάκια ασφαλείας.
11.Καλύπτουμε τα κουμπιά της ηλεκτρικής κουζίνας σε περίπτωση που δεν είναι εσωτερικά (χωνευτά) και μπλοκάρουμε την πόρτα του φούρνου με ειδικό προστατευτικό ώστε να μη μπορούν να την ανοίξουν.
12.Τοποθετούμε στις γωνιές των επίπλων μας ειδικές στρογγυλές μαλακές γωνίες.
13.Βάζουμε ειδικές κλειδαριές στα ντουλάπια και στα συρτάρια για να μην μπορεί να τα ανοίγει.
14.Μερικά έπιπλα (συρταριέρες κλπ.) δένονται ή με κάποιο τρόπο προσαρμόζονται στον τοίχο, ετσι που σε περίπτωση που το παιδί προσπαθήσει να σκαρφαλώσει να μην τουμπάρει το έπιπλο και πέσει πάνω του.
15.Καλύπτουμε τα τραπέζια που είναι με τζάμι είτε με προστατευτικό κάλυμμα είτε με μια χοντρή κουβέρτα.

About mamalydia

Είμαι μαμά του Γιώργου από την 23η Ιανουαρίου 2007 και της Ναταλίας από τις 17 Ιανουαρίου 2010. Από τότε που έγινα μαμά μέχρι σήμερα, αν και δεν περίμενα να είμαι ποτέ σε κάτι τόσο σχολάστική, ξεκίνησε για μένα ένα ταξίδι έρευνας για να δώσω όσο μπορώ και όσο ξέρω, το καλύτερο σ'αυτό το παιδί, με την ευχή να μεγαλώσει το μυαλουδάκι του και το σώμα όμορφα και απροβλημάτιστα. Ο στόχος μου είναι να μεγαλώσω ελεύθερα παιδιά. Ελεύθερα να είναι αυτό που θέλουν να είναι, ελεύθερα να αγαπούν αυτό που θέλουν, ελεύθερα να παλέψουν γι αυτό που αγαπούν, ελεύθερα να είναι ο εαυτός τους! Γεννήθηκα τον Απρίλη του 1977, έχω σπουδάσει Αγγλία Interior Design και συνέχισα εκεί το Master μου. Εκεί γνώρισα από τα 18 μου τον πλέον σύζυγό μου ο οποίος μου έμαθε τον κόσμο των υπολογιστών. Ασχολούμαι με ζωγραφική, λογοτεχνία, ποίηση, είμαι Βοηθός Μητρότητας και blogger, και βασικά μεγαλώνω τα παιδιά μου, έχω την τύχη να είμαι μια full time μαμά! :-) Αν θέλετε να επικοινωνήστε μαζί μου, εδώ είναι το μέηλ μου: lydiat2004 @ yahoo.gr

Σχολιάστε

