Προσωπική Έρευνα και Συμπέρασματα για το Εμβόλιο MMR

Standard

Όταν έφτασε ο καιρός να βάλουμε κι εμείς το εμβόλιο MMR (ιλαρά, ερυθρά, μαγουλάδες), έπεσαν στην αντίληψη μου διάφορες συζητήσεις για το εμβόλιο και την πιθανή σχέση του με τον αυτισμό. Το θυμόμουν και από την Αγγλία όπου είχα ακούσει τότε κάτι σχετικό και είχα σκεφτεί τότε να το ψάξω καλύτερα όταν θα έχω και εγώ παιδί και θα πρέπει να το εμβολιάσω. Και να το πάλι μπροστά μου.

 

Είμαι της γνώμης ότι τα τελευταία χρόνια βάζουν γενικά πολλά εμβόλια στα μωρά. Και εφόσον οι αποφάσεις για τα παιδικά εμβόλια βγαίνουν απ’ το Υπουργείο Υγείας, και εμείς μέχρι στιγμής έχουμε βάλει στο μωρό μας όλα τα υποχρεωτικά εμβόλια. Έχουμε μάλιστα βάλει και κάποια ακόμη (της μηνιγγίτιδας, ας πούμε). Απ’ την άλλη όμως, όλα τα περιστατικά γονιών που αναφέρουν, ισχυρίζονται ή καταγγέλουν ότι το παιδί τους μιλούσε, έπαιζε, ήταν κοινωνικότατο και φυσιολογικότατο, άλλά μετά το συγκεκριμένο εμβόλιο πήγε βήματα πίσω και τελικά παρουσίασε αυτισμό, εμένα με προβλημάτισαν και με φόβισαν…

 

Το όλο θέμα του εμβολίου MMR και το κατά πόσο προκαλεί αυτισμό, το ξεκίνησε ένας Άγγλος γιατρός, ο οποίος είχε κάνει μια έρευνα και παρουσίασε τα αποτελέσματά της στην Αγγλία. Η έρευνα αυτή τότε βρέθηκε να είναι τελικά και πολύ απλά «σκάρτη», πήραν την ιατρική άδεια του γιατρού, του έκαναν μήνυση και ο γιατρός αυτός πλέον βρίσκεται στην Αμερική. Δεν είχε πάρει, λέγεται, σωστά δείγματα και τα αποτελέσματα του δεν ήταν ακριβή. Παρ’ όλα αυτά, ξεκίνησαν από τότε τέτοιες έρευνες σε διάφορες χώρες, άλλες σεκοντάροντας τα ευρήματα του γιατρού αυτού, και άλλες διαψεύδοντάς τα. Στην Αγγλία, πάντως, υπάρχουν ξεχωριστά εμβόλια πλέον για τις συγκεκριμένες ασθένειες μιας και ο υδράργυρος που περιέχει το μεικτό αυτό εμβόλιο, το MMR, είναι το συστατικό που λέγεται ότι προκαλεί την αντίδραση αυτή. Κάποιες άλλες χώρες επίσης απαγόρευσαν την χρήση του υδράργυρου στα εμβόλια, αν και πάλι κάποιες άλλες έρευνες έδειξαν ότι και δίχως αυτό το συστατικό τα περιστατικά αυτισμού δεν μειώθηκαν. Άλλες έρευνες πάλι, λένε ότι οι προηγούμενες έρευνες, αυτές δηλαδή που αναφέρουν την ΜΗ μείωση των αυτιστικών περιστατικών, δεν έγιναν σωστά. Άντε βρες νόημα!

 

Στην Αμερική, ένα ζευγάρι έκανε μήνυση στο Υπουργείο Υγείας επειδή έχει το MMR στα υποχρεωτικά εμβόλια (όπως το έχει και η Ελλάδα) και το παιδί τους, κάνοντας το υποχρεωτικό αυτό εμβόλιο, έγινε αυτιστικό. Το Υπουργείο Υγείας αποφάσισε να μην ακολουθήσει τη δικαστική οδό και τους αποζημίωσε με ένα αξιόλογο ποσό χρημάτων. Αν είναι τόσο σίγουρο ότι το εμβόλιο δεν προκαλεί αυτισμό, γιατί αποφάσισαν να τους αποζημιώσουν αντί να κινηθούν δικαστικά και να ξεκαθαριστεί το θέμα εκεί (ρωτάω εγώ);

 

Ένα είναι το σίγουρο. Ότι το θέμα είναι μπερδεμένο και αφήνει ερωτηματικά. Έτσι το έψαξα, το ξανάψαξα και κατέληξα στη λύση που δίνει και ο Αμερικάνος παιδίατρος στο site του Dr Sears. Να κάνουμε, δηλαδή, το τριπλό αυτό εμβόλιο αν θέλουμε με ξεχωριστά εμβόλια (αυτή όμως η λύση-επιλογή δεν προσφέρεται στην Ελλάδα γιατί δεν διατίθενται ξεχωριστά αυτά τα εμβόλια), ή να το κάνουμε μετά τα τρία τους χρόνια που το νευρικό τους σύστημα είναι πλέον ώριμο και δεν επηρεάζεται από ένα δυνατό εμβόλιο. Αυτή, τη δεύτερη δηλαδή λύση, αποφάσισα να ακολουθήσω κι εγώ. Αν μέχρι τότε υπάρχουν ξεχωριστά εμβόλια, θα του τα κάνω ένα ένα, μιας και το MMR είναι ένα δυνατό κοκτέιλ από τρεις ζωντανούς ιούς, και όπως και να το κάνουμε ο οργανισμός ενός παιδιού επιβαρύνεται. Αν δεν υπάρχουν ξεχωριστά εμβόλια, θα του κάνω το μεικτό αλλά ο οργανισμός του μετά τα τρία θα είναι πιο δυνατός για να ανταπεξέλθει. Εφόσον μου μπήκαν ψύλλοι στ’ αφτιά δεν το διακινδυνεύω αλλιώς! Με ερωτηματικά και φόβο, δεν του κάνω κανένα εμβόλιο.

 

Στο κάτω κάτω, εγώ τις πέρασα και τις τρεις αυτές παιδικές αρρώστιες και δεν έπαθα τίποτα. Ούτε εγώ, ούτε και ο αδερφός μου. Θα μου πείτε, αν τις περάσει βαριά, μπορεί να πάθει ακόμα και εγκεφαλίτιδα. Αυτό όμως μπορεί να το πάθει ακόμα και με βαρύ πυρετό! Είναι να μην σου τύχει.

 

Όποιον παιδίατρο και να ρωτήσεις, σου λέει αμέσως ότι δεν υπάρχει πρόβλημα! Και πώς είναι σίγουροι; Και γιατί τότε δεν σταματούν οι έρευνες σ’ αυτό το θέμα; Ποιός τους είπε ότι είναι τόσο εντάξει αυτό το εμβόλιο; Οι εταιρείες που το πουλάνε; Έκαναν μήπως οι ίδιοι κάποια συγκεκριμένη έρευνα (έστω στο ίντερνετ και σε διάφορα βιβλία), και σιγουρεύτηκαν; Συγνώμη που θα το πω, αλλά δεν πιστεύω ότι οι γιατροί κάνουν τόση έρευνα για τίποτα εκτός πανεπιστημίου. Κάποιοι, δεν αμφιβάλλω, είμαι σίγουρη πως κάνουν, η πλειοψηφία, μη γελιόμαστε δηλαδή, απλά δεν έχουν την όρεξη και το χρόνο. Δεν μπορώ λοιπόν να τους εμπιστευτώ πλήρως. Πρέπει εμείς ως γονείς να κάνουμε και την δική μας έρευνα, στο βαθμό που έχουμε τη δυνατότητα. Αν πάθει κάτι το παιδί μου από αυτό το εμβόλιο, αυτό που θα μου πει ο γιατρός, είναι ότι δεν έφταιγε το εμβόλιο, και πως είχε αυτισμό από πριν, απλά δεν το πήραμε χαμπάρι έγκαιρα. Το ότι μιλάει, γελάει, παίζει με όλο τον κόσμο και είναι κοινωνικότατος, θα μου πει, δεν έχει καμία σημασία. Για μένα όμως έχει και θα έχει!

 

Όχι! Όπως και να ‘χει, την απόφαση μου την έχω πάρει. Μετά τα τρία του το εμβόλιο και το κεφάλι μου ήσυχο! Αμάν πια!

 

Σύνδεσμοι:

http://www.mmrthefacts.nhs.uk/library/mumps.php

http://askdrsears.com/news/headlines0308.asp

http://askdrsears.com/thevaccinebook/

http://www.medicinenet.com/script/main/art.asp?articlekey=81758

Συνδεσμοι υπέρ του MMR:

http://www.medicalnewstoday.com/articles/54435.php

http://www.medicinenet.com/script/main/art.asp?articlekey=86919

About mamalydia

Είμαι μαμά του Γιώργου από την 23η Ιανουαρίου 2007 και της Ναταλίας από τις 17 Ιανουαρίου 2010. Από τότε που έγινα μαμά μέχρι σήμερα, αν και δεν περίμενα να είμαι ποτέ σε κάτι τόσο σχολάστική, ξεκίνησε για μένα ένα ταξίδι έρευνας για να δώσω όσο μπορώ και όσο ξέρω, το καλύτερο σ'αυτό το παιδί, με την ευχή να μεγαλώσει το μυαλουδάκι του και το σώμα όμορφα και απροβλημάτιστα. Ο στόχος μου είναι να μεγαλώσω ελεύθερα παιδιά. Ελεύθερα να είναι αυτό που θέλουν να είναι, ελεύθερα να αγαπούν αυτό που θέλουν, ελεύθερα να παλέψουν γι αυτό που αγαπούν, ελεύθερα να είναι ο εαυτός τους! Γεννήθηκα τον Απρίλη του 1977, έχω σπουδάσει Αγγλία Interior Design και συνέχισα εκεί το Master μου. Εκεί γνώρισα από τα 18 μου τον πλέον σύζυγό μου ο οποίος μου έμαθε τον κόσμο των υπολογιστών. Ασχολούμαι με ζωγραφική, λογοτεχνία, ποίηση, είμαι Βοηθός Μητρότητας και blogger, και βασικά μεγαλώνω τα παιδιά μου, έχω την τύχη να είμαι μια full time μαμά! :-) Αν θέλετε να επικοινωνήστε μαζί μου, εδώ είναι το μέηλ μου: lydiat2004 @ yahoo.gr

35 responses »

  1. Γειά σου Λυδία. Ο γιός μου είναι 4μιση μηνών και στον 4ο μήνα του κάναμε το πρώτο εμβόλιο (Infanrix, Dtp το πενταπλό). Τελικά, αποφασίσαμε οτι δεν θέλουμε να κάνει τις υπόλοιπες δόσεις, ούτε και καποιο άλλο εμβόλιο -και αυτή η απόφαση με πολύ φόβο λόγω ελλιπής γνώσης. Εσύ εννοείς οτι κάνατε όλα τα εμβόλια πλην του MMR ? Σ’ευχαριστώ πολύ

  2. Αριστείδη, χαίρομαι που σας βοήθησα στην απόφασή σας 🙂

    Ευαγγελία, εμείς έχουμε κάνει σχεδόν όλα τα εμβόλια ΠΛΥΝ του MMR, του τεστ για φυματίωση μιας και δεν έβλεπα τον λόγο (το Μαντού είναι αυτό), και της ανεμοβλογιάς (το οποίο θα κάνουμε λέω σε κανέναν μήνα)… Το ΜΜR θα του το κάνω μετά τα τρία, όταν θα χρειαστεί για να πάει σε παιδικό σταθμό.

    Αν πάντως κάποιος δεν θέλει να εμβολιάσει το παιδί του με κανένα εμβόλιο, υπάρχει νόμος που προστατεύει τους γονείς, και υποχρεώνει το σχολείο να δεχτεί το παιδί κι ας είναι «υποχρεωτικά» κάποια εμβόλια. Ποιός ακριβώς είναι αυτός ο νόμος, θα σε γελάσω, αλλά υπάρχει 100% 😉 Υπάρχει βέβαια και η λύση του ομοιοπαθητικού παιδιάτρου, ο οποίος μπορεί να δεχτεί να γράψει χαρτί για αλλεργία του παιδιού στα εμβόλια…

  3. Λυδία νόμος δεν υπάρχει. Υπάρχει δηλαδή κάποιος που λέει οτι μόνο ο αντιδιφθερικός εμβολιασμός είναι υποχρεωτικός. Απο κει και πέρα είναι σε τι διεθυντή θα πέσεις και πως θα το χειριστείς το θέμα. Υπαρχει βεβαίως και η λύση που λες, του ομοιοπαθητικού γιατρού αλλά κι αυτό δεν ξέρω αν μπορούν κι αυτοί να υπογράψουν οτι το παιδί «έχει αλλεργία».
    Οποιος γονιός βέβαια το έχει ψάξει σε προσωπικό πάντα επίπεδο έχει δικαιωθεί. Αλλά αυτές οι αποφάσεις είναι προσωπικές και όχι επί του συνόλου. Και θέλει πολύ τρέξιμο, πολλά τηλέφωνα γιατί σιγά μην ασχοληθούν με σένα και με μένα το υπουργείο παιδείας και το υγείας και η εθνική επιτροπή εμβολιασμών και δεν ξέρω κι εγώ ποιός άλλος. Οτι θα δικαιωθείς θα δικαιωθείς δεν το συζητώ γιατί κανείς δεν μπορεί να σε υποχρεώσει να εμβολιασεις το παιδί σου, κανείς δεν μπορεί να αναλάβει τέτοια ευθύνη.
    Απο κει και πέρα υπάρχουν και άλλα διάφορα κόλπα…χεχε

  4. ΄Λυδεία γειά σου.
    Με λένε Ζωή και πραγματικά χάρηκα πόλυ που βρήκα αυτό το blog το οποίο είναι σπάνιο για τα Ελληνικά δεδομένα.
    Έχω δύο παιδάκια την κόρη μου 6 έτων και το γιο μου 3 ετών. φυσικά όπως ‘ολες οι μανούλες έτσι και γω τα λατρεύω και θέλω το καλύτερο για αυτά σε όλα τα επίπεδα.
    Το θέμα των εμβολίων με προβλημάτισε έντονα όταν γέννησα την κόρη μου.Μετά από πολύ ψάξιμο και αναζήτηση πήραμε την απόφαση να μην εμβολιάσουμε το μικρό μας κοριτσάκι γιατί με αυτό τον τρόπο θεωρίσαμε ότι θα παρέμβουμε στη φυσική ανάπτυξη του αμυντικού της συστήματος και κατ’επέκταση σε ολόκληρο τον οργανίσμό της.Αλλωστε όπως χαρακτηριστικά γράφει ο Γεώργιος Βυθούλκας» οι παρενεργειες από τα εμβόλια μπορεί να αποδειχτεί στο μέλλον οτι έχουν επιφέρει τρομακτικέςεπιπτώσεις στην υγεία του πληθυσμού της γης». Γιατί δεν μας ενημερώνουν τι στο καλό περιέχουν όλα αυτά τα σκευάσματα που μπολιάζουν τα παιδια μας και πρέπει εμείς από μόνοι μας να βρίσκουμε ότι στα περισσότερα εμβόλια υπάρχει το παράγωγο υδραργυρου thiomersal το οποίο βρίσκετε σε υγρα διατήρησης φακών επαφής και υδροξείδιο του αλουμινίου.Τεκμηριωμένα τα εμβόλια δε μας καλύπτουν εφ όρου ζωής εχουν γίνει πολλές έρευνες επ’αυτού.Αυριο θα κάνουν το μαντού στο σχολείο εμείς θα απουσιάζουμε..η μικρή έχει ρηξη μαυρο δακρυ γιατί δεν θέλει να απογοητεύσει τη δασκάλα της αφενός, αφετέρου δε θέλει να ξεχωρίσει από τα υπόλοιπα παιδάκια, αν αυτό που γίνετε δεν είναι φασιστικό τότε πείτε μου σας παρακαλώ τι είναι?

  5. Γεια σου Ζωή! Χαίρομαι που μας ειπες και την δικήσου εμπειρία. Να σε ρωτήσω κι εγώ κάτι με τη σειρά μου; Μιας και η κόρη σου είναι 6 χρονών, στο σχολείο πως παραβλέψανε το γεγονός οτι δεν έχει εμβολιαστεί; Κοίτα να δεις που η μικρή έχει νιώσει τόσο άσχημα από αυτό ε;

    • Αγαπητή Λυδία συγγνώμη που άργησα να απαντήσω στην ερώτηση που έθεσες,πως δηλ.το σχολείο παράβλεψε το γεγόνος ότι δεν έχει εμβολιαστεί.
      Αισθάνομαι τυχέρη που βρέθηκε στο δρόμο μας η παιδίατρος μας η οποία είναι κλασική και ομοιοπαθητική γιατρός, αυτή λοιπόν με έχει καλύψη από αυτό το θέμα – είναι αυτά τα κόλπα που λέει και η Αριάδνη-έτσι δεν αντιμετώπισα πρόβλημα. Την επομένη του εμβολιασμού μας είπαν απλά να πάμε στο αντιφυματικό κέντρο και να το κάνουμε, τίποτα περισσότερο,τελικά ήταν ποιο έυκολα τα πράγματα απ΄ότι΄νόμιζα.Το θέμα των εμβολίων είναι τεράστιο, απ,όπου και να το πίασεις βρωμάει το πράμα…
      Αυτό που έχω διαβάσει είναι ότι υποδειγματικά εμβολιασμένοι λαοί αποδεκατίστηκαν από επιδημίες κι ότι τελικά τα εμβόλια δεν είναι οχυρό αφου οι παρενέργειες μπορούν να εμφανιστούν ακόμη και μετά από 20 χρόνια!Θα μπορούσα να γράψω πολλά για το θέμα αυτό, αν μου ζητηθεί θα το κάνω.

      • χαρηκα πολυ για το site αυτο επειδη πρεπει και εγω να αποφασίσω για τον εμβολισμο της κορης μου με το mmr η λυση οτι μπορει να εμβολιαστεί και μετα τα 3 χρονια ειναι μια ανακούφυση προς το παρόν. εχω κανει ολα τα υπόλοιπα εμβολια (ειναι 15 μηνων τωρα) αλλα εχω πολλές επιφυλάξεις σχετικά με την ολη αυτή βιομηχανια που παιζει και ελεγχει τις ζωές μας. Πιστευω οτι ολοι αυτοι οι εμβολιασμοι οπως και αλλα πραγματα όπως οι ακτινοβολίες που μας λουζουν καθημερινα από ασυρματα δικτυακλπ είναι μια μαστιγα για το συμφερον των λίγων και το παίδεμα των πολλών. θα ηθελα αν μπορέσεις να γράψεις οτι άλλο ξέρεις σχετικα με τους εμβολιασμούς όχι μονο για μενα αλλά για το μάθουν και οποιοι ενδιαφερονται.

  6. Ευχαριστώ για την απάντηση σου Ζωή! Δηλαδή, αφού σας έστειλαν για εμβολιασμό στο αντιφυματικό κέντρο, δεν ζήτησαν χαρτί απο κεί;

    Γράψε μας αν θες τις γνώσεις που έχεις αποκομίσει από το θέμα. Σίγουρα θα ενδιαφέρει πολλούς. Αν και όποτε έχεις το χρόνο βέβαια 😉

  7. Ευελπιστώ ότι ίσως δώσετε όλοι σας λίγη βάση σε όσα σας πω, επειδή μου προκαλεί εντύπωση το πόσο, τελικά, μένει η ρετσινιά, όπου και αν πέσει…

    Το παρόν κείμενο γράφτηκε το 2008. Έκτοτε, έχουν περάσει πάνω από δύο χρόνια, και όμως είναι από τα πρώτα αποτελέσματα στο Google… Αντιθέτως, όταν έψαχνα με λίγο διαφορετικά λήματα, έπεσα ευθής-εξαρχής σε μια σχετικά πρόσφατη είδηση (τον περασμένο Φλεβάρη, εν έτει 2010) σε ελληνικό ιστότοπο (!) για την απόφαση που κατέληγε ότι ο Andrew Wakefield έπραξε αντιδεοντολικά, ανήθικα, και με οικτρή αδιαφορία για τα παιδιά που εξέτασε (μόνο 12 τον αριθμό, σημειωτέον!) — για να μην αναφέρω το θέμα συμφερόντων που είχε ο ίδιος, τα χρήματα που λάμβανε, αλλά και τα λάθη στην έρευνά του.

    Τέλος, εδώ και 12 χρόνια δεν έχει καταφέρει κανένας να συνδέσει με κάποιον τρόπο τα πορίσματά του με την πραγματικότητα… Τυχαίο; Ή μήπως πιστεύει ο κόσμος ότι τίθεται τέτοιο θέμα συμφερόντων, ενώ ο ίδιος προσπαθούσε να λανσάρει δικό του μονό εμβόλιο λίγους μήνες πρωτού εκδόσει την έρευνα στην οποία κατέληγε ότι ο κόσμος οφείλει να χορηγεί, μέχρις νεωτέρας, χωριστά, μονά εμβόλια; Ο ίδιος, τελικά, διαγράφηκε από τον Ιατρικό Σύλλογο για τις πρακτικές του.

    Άλλα θέματα εμβολίων πιθανώς υπάρχουν. Τα περί αυτισμού, όμως, και ιδιαίτερα περί «αυτιστικής εντεροκολίτιδας» (το… εύρημα του όχι πλέον δόκτορα) είναι τουλάχιστον αβάσιμα επί του παρόντος. Είναι, επιπλέον, χαρακτηριστικά τραγελαφικό ότι η εμφάνιση αυτισμού δεν έχει μειωθεί, αλλά ακολουθεί τον ίδιο ρυθμό και μετά την τραγική μείωση εμβολιασμού των βρεφών και την αντιστοίχως αλματώδη και ανησυχητική αύξηση κρουσμάτων των μέχρι πρότεινως ελεγχόμενων ασθενειών — με τραγικότερο παράδειγμα το θέμα της πολυομυελίτιδας και το πως παραλίγο να εξαλειφθεί, μέχρι που κάποιοι αρνήθηκαν να το χρησιμοποιήσουν, και την εκ νέου εξάπλωσή της, με ότι συνέπειες είχε αυτό.

  8. Ευχαριστουμε Παναγιωτη για τις πληροφοριες! Εδω, όπως ειπα, προκειται για προσωπικη ερευνα και αποψη – και αποφαση. Τον γιο μου τον εμβολιασα πριν λιγους μηνες με το συγκεκριμενο εμβολιο και παρα το γεγονος των διαφορων νεων δεδομενων δεν ενιωθα ανετα να το κανω νωριτερα! Λεγεται πως ο λογος που «εσβησαν» την ερευνα του ειναι κι αυτος λιγο περιεργος. Παρ´ολα αυτα, θελω να πιστευω πως ειναι αληθεια το γεγονος οτι δεν προκαλει αυτισμο. Προκειται ομως για ενα τριπλο εμβολιο με ζωντανους ιους, σχετικα δυνατο, και ετσι δεν βρισκω το λογο να το βαλω ντε και καλα πριν τα τρια (στην κορη μου τωρα στην ουσια που ειναι επτα μηνων). Τον θεωρω εναν καλο συμβιβασμο, ειδικα εφοσον δεν παει και σε παιδικο σταθμο οποτε και δεν υπαρχει πολυ μεγαλος φοβος να κολλησει απο καποιο αλλο παιδακι… Στο κατω κατω, το πλανο εμβολιασμου δεν ειναι υποχρεωτικο, ενα ενδεικτικο πλανο ειναι και ο γονιος απο κει και περα πραττει αναλογα κατα το δικο του ενστικτο…

    Υπαρχουν και γιατροι που συστηνουν τον εμβολιασμο λιγο αργοτερα αλλωστε 😉

    Εσυ το εχεις ψαξει το θεμα βλεπω. Εισαι γιατρος; Θα ηθελες να μας πεις;

    • Είναι μάλλον απίθανο να μας απαντήσει ο Παναγιώτης. Επίσης είναι μάλλον απίθανο να έγραψε το σχόλιο ο Παναγιώτης, ο οποίος δηλώνει φοιτητής, έχει ή μάλλον είχε ένα μπλογκ εντελώς άσχετο – πατήστε στο σύνδεσμο raspk.blogspot.com να το δείτε – το οποίο είναι ανενεργό απ’ τα τέλη του 2008. Κατά πάσα πιθανότητα κάποιοι «βαλτοί» κάνουν κατάληψη σε τέτοια μπογκ και στέλνουν τα δικά τους μηνύματα για δικούς τους λόγους. Ποιούς λόγους; Αυτή είναι μια άλλη συζήτηση, αλλά κάποια πράγματα μπορείτε να τα μαντέψετε η καθεμιά σας.
      Υπάρχει άλλο ένα μήνυμα με το ίδιο αντικείμενο αλλά σε υβριστική γλώσσα που το σύστημα από μόνο του το έβαλε στα υπό έγκριση. Ισχύει και για κείνο το ίδιο. Η Λυδία ήταν να του στείλει μήνυμα να τον ρωτήσει ποιός είναι και γιατί χρησιμοποιεί τέτοια γλώσσα. Και πάλι δεν πιστεύω πως θα υπάρξει απάντηση, για τον απλούστατο λόγο ότι δεν υπάρχει υπεύθυνο άτομο πίσω από τέτοια μηνύματα.
      Το Blog μιάς Μαμάς δεν υπηρετεί συμφέροντα, είναι ανιδιοτελές, δεν προσπαθεί να εξαπατήσει, κάνει έρευνες και παρουσιάζει τα δεδομένα αντικειμενικά με στόχο την καλύτερη ανατροφή των παιδιών που σε τελική ανάλυση σημαίνει ευτυχισμένοι γονείς και ευτυχισμένα παιδάκια!

      • chrystheo, όταν είχα γράψει το προηγούμενο σχόλιο, έτυχε να μην μπορέσω να συνεχίσω, οπότε και δεν μπόρεσα να απαντήσω τελικά. Μου κάνει εντύπωση το πόσο ψάξιμο έκανες για το άτομό μου και κατέληξες στο πόρισμα που έφτασες…

        Όσον αφορά το άτομό μου, ναι, τον καιρό που το έγραψα ήμουν ακόμη φοιτητής (Οινολογίας & Τεχνολογίας Ποτών, εφόσον ενδιαφέρεσαι), το λίγο-πολύ άσχετο με το θέμα ιστολόγιό μου δεν έχει σχέση με το θέμα (άλλωστε, κάτι τέτοιο θα καθιστούσε περίεργο να γράψει κανείς σχόλιο εφόσον δε διατηρεί και ιστολόγιο για το εκάστοτε θέμα — ελπίζω δε χρειάζεται να εξηγήσω πως κάτι τέτοιο δεν έχει πολύ νόημα…) και το έχω όντως ψιλοπαρατήσει για λόγους πολλών λογιών.

        Περιληπτικά, πάντως, έχει ενδιαφέρον το πόσα πολλά από τα τυπικά συνομωσιολογικά στερεότυπα έχει μαζεμένα το σχόλιό σου: «βαλτοί,» ψάξιμο για το τι παίζει με μένα, υπόνοιες για σκοτεινά συμφέροντα, ακόμα και το κλείσιμο για το πώς αφήνεται στη διακριτική ευχέρεια των αναγνωστών να κρίνουν οι ίδιοι. «Εγώ δε λέω τίποτα, να, εδώ είναι τα στοιχεία.»

        Στο ζουμί τώρα:
        Όπως έγραψα λίγο πιο πάνω, γιατρός δεν είμαι, απλώς κάνω κι εγώ το δικό μου ψάξιμο και προχωρώ σε διασταυρώσεις μέσω τρίτων, επίσης. Δε βρίσκω κακό το να πράττει κάθε γονιός όπως κρίνει, παρότι με απασχολεί ως πολίτη. Συμφωνώ στη στάση σου, από άποψη ηθικής. Ο λόγος που κάνω τις παρατηρήσεις που έκανα όταν προκύπτει το θέμα δεν είναι άλλος από το γεγονός ότι (ως πολίτης, πάλι) έχω τις ανησυχίες μου και μ’ ενδιαφέρει να συνεισφέρω ενεργά.

        Καταλαβαίνω τις ανησυχίες και την ερευνητική προσπάθεια. Έχω πολλούς γνωστούς που κατέχουν περισσότερο το θέμα και μπορούν να μου παραθέσουν ό,τι στοιχεία έχουν κι εκείνοι. Εφόσον ενδιαφέρεστε ακόμη, μπορώ να τους ζητήσω να δώσουν ό,τι συνδέσμους έχουν εύκαιρους. 🙂

  9. Εγώ μετά από πολύ έρευνα αποφάσισα να μην κάνω στο παιδί μου κανένα εμβόλιο. Τώρα είναι 4 ετών. Κόλλησε πέρυσι ανεμοβλογιά από τον παιδικό σταθμό από τα παιδιά που είχαν εμβολιαστεί και παρουσίασαν την αρρώστια!!! Άρα το παιδί μου δεν ήταν το κερδισμένο που είχε γλιτώσει τον εμβολιασμό??? Μετά το παιδί κόλλησα κι εγώ στα 38 μου!! Δεν έπαθα τίποτα. Γιατί λοιπόν όλος αυτός ο πανικός για τα εμβόλια??? Εγώ μωρό κόντευα να πεθάνω από ένα εμβόλιο και μετά η μαμά μου σταμάτησε να μας εμβολιάζει. Διαβάστε το βιβλίο «Εμβόλια, μια επιχείρηση βασισμένη στο φόβο», θα καταλάβετε πολλά. Επίσης σκεφτείτε τί έγινε πέρυσι με το εμβόλιο κατά της «νέας γρίπης». Έσπειραν τον πανικό παντού μόνο και μόνο για να πάει ο κόσμος να εμβολιαστεί. Και μην ξεχνάτε ότι το εμπόριο φαρμάκων, είναι το δεύτερο μεγαλύτερο εμπόριο μετά το εμπόριο όπλων!!!

  10. έκανα εδώ μια δημοσίευση (πριν λίγο την τελείωσα) που περιλαμβάνει κάποιες εξαιρετικά πρόσφατες εξελίξεις σχετικά με το MMR (θετικές για το MMR!) καθώς και μια παράθεση της σχετικής ιστορίας.
    αν θέλεις πέρνα
    http://apeleytheros.wordpress.com/2011/01/14/embolio-fovia/

  11. Λυδία, είμαστε στη φάση που και εμείς θα πρέπει να αποφασίσουμε αν θα κάνουμε ή όχι το mmr στην 14 μηνών κορούλα μας και ήθελα να σε ρωτήσω το εξής που λίγο με μπέρδεψε διαβάζοντας τα διάφορα άρθρα σου σχετικά με τα εμβόλια. Σε ένα αναφέρεται ότι τα υποχρεωτικά εμβόλια για την Ελλάδα είναι 9. Υποθέτω ότι όταν λέμε υποχρεωτικά εννοούμε δια νόμου. Και στα σχόλια αυτού του άρθρου η Αριάδνη αναφέρει ότι μόνο το αντιδιφθερικό εμβόλιο είναι υποχρεωτικό. Τελικά τι ισχύει; Συγχαρητήρια για το μπλογκ σου!

    • Δεν εχω ψαξει πολυ τα υποχρεωτικα ακριβως ποια ειναι Αννα μου. Αν πας πανω στο ονομα της Αριαδνης, θα δεις οτι ειναι λινκ και βγαζει στο δικος της λινκ οπου μπορεις να την ρωτησεις. Βασει νομου παντως, θεωριτικα το μονο ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ειναι αυτο που λεει. Απο κει και περα ομως και τα αλλα τα θεωρουν υποχρεωτικα και αν δεν τα κανεις, μπορει να σου δημιουργουν προβληματα στο σχολειο, να πρεπει να κανονιζεις με γραμματα στο Υπουργειο, κλπ. Υπαρχει τροπος αλλα δεν τον εψαξα γιατι εγω τους τα εβαλα ολα απλα σε δικο μου χρονο. Η μικρη ας πουμε εκλεισε τους 16 μηνες και δεν εχει βαλει πολλα ακομη ενω τωρα θα επρεπε να βαζει τα επαναληπτικα τους… 😉

  12. Μεγάλο μπέρδεμα τα εμβόλια. . . και εμείς σκεφτόμαστε πότε και αν θα κάνουμε το mmr, με όλα αυτά που ακούμε πρέπει να είμαστε σκεπτικοί

  13. Καλησπέρα σας και συγχαρητήρια
    Είμαι μαμά δύο παιδιών 6 και 3 χρονών.
    Το πρώτο παιδί αρχίσαμε να το εμβολιάζουμε κανονικά κατά το σύστημα, από 2 μηνών.
    Γενικά ταλαιπωρήθηκε με διάφορα προβλήματα υγείας και ανάπτυξης, ανάμεσά τους και άσθμα.
    Μετά από διάβασμα και συζήτηση με κάποιους γιατρούς θεωρήσαμε (δεν είναι φυσικά βέβαιο και ούτε μπορεί να αποδειχθεί) ότι ένα μέρος της ευθύνης μπορεί να φέρουν τα συντηρητικά των εμβολίων.
    Λόγω του φόβου οικογενειακού ιστορικού αποφασίσαμε να καθυστερήσουμε τουλάχιστον τους εμβολιασμούς του δεύτερου παιδιού.
    Διαβάζοντας περισσότερο σχετικά με το θέμα τα τελευταία χρόνια, νιώθω πως κάνω το καλύτερο.
    Το πρόβλημα του συστήματος όμως υπάρχει.
    Φέτος που θέλησα να την γράψω σε παιδικό σταθμό «έφαγα πόρτα» ακόμα και σε ιδιωτικό.
    Αναρρωτιέμαι τι θα γίνει αργότερα με το δημόσιο σχολείο.
    Έχω ηλεκτρονικά μία απάντηση του υπουργείου υγείας προς υπουργείο εθνικής παιδείας περιφ. δ/νση Π & Δ Εκπ/σης Ανατ. Μακεδονίας & Θράκης (19/11/2004) που λέει ότι «κανείς δεν μπορεί να υποχρεώσει τους γονείς να αποδεχτούν τους εμβολιασμούς, εκτός από την περίπτωση που υπάρξει κίνδυνος για τη δημόσια υγεία όπως π.χ. σε μία επιδημία»
    Προφανώς είχε γίνει σχετικό ερώτημα.
    Θεωρώ ότι είναι καλό να υποστηρίξουμε το δικαίωμά μας στην επιλογή για το αν θα εμβολιάσουμε τα παιδιά μας/εμάς τους ίδιους ή όχι.

    • Ναγια, γνωριζω πως με τον νομο που μολις ανεφερες ειναι που βρισκουν τοπ δικιο τους οι γονεις. Μπορει ομως να χρειαστεις να μαλωσεις με τον διευθυντη του σχολειου, να βαλεις δικηγορους κλπ. Εγω ειπα οτι δεν θα μπω σε τετοια διαδικασια… Μεχρι να πανε σχολειο (τωρα θα παει ο Γιωργος προνηπιο και χρωσταει το μαντου), θα τους τα κανω. Καλως ‘η κακως, μεχρι εκει κανω την δικη μου επανασταση 😉

  14. Γεια σας..η αδερφη μου ειναι 13 χρονων και πασχει απο αυτισμο και επιληψια λογω αυτου του εμβολιου.Δεν μιλαει,δεν καταλαβαινει και δεν μπορει να συντηρησει τον εαυτο της.Ειναι σαν να ειναι ενα μεγαλο μωρο.

  15. Καλησπερα…Εχω δυο αγορια 34 και 16 μηνων.. Τον πρωτο το εμβολιασα κανονικα με οσα επρεπε και οσα δεν επρεπε.Τον δευτερο μεχρι τωρα ναι αλλα το επομενο ειναι το mmr και εχω προβληματιστει πολυ.. Το καθυστερησαμε λιγω λογω ιωσης…Υπαρχει καποια ελεξιξη στο ολο θεμα/? Αν πω στο γιατρο οτι θα το κανουμε μετα τα 3 και αρνηθει? Πραγματικα με οσα εχω διαβασει για το θεμα αναρωτιεμαι αν τελικα το ωφελος ειναι μεγαλυτερο απο τη ζημια που κανουν η οχι?Η γνωμη σας?

  16. ΑΝΗΣΥΧΩ ΚΑΙ ΕΓΩ ΠΟΛΥ. ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΟΜΩΣ ΠΟΣΟ ΣΥΧΝΕΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΑΡΡΩΣΤΙΕΣ ΠΟΥ ΚΑΛΥΠΤΕΙ ΤΟ ΕΜΒΟΛΙΟ.. ΟΚ ΝΑ ΜΗΝ ΤΟ ΕΜΒΟΛΙΑΣΩ. ΑΛΛΑ ΑΝ ΜΟΥ ΚΟΛΛΗΣΕΙ ΜΙΑ ΙΛΑΡΑ ΓΙΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΠΟΣΟ ΒΑΡΙΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ? ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΤΟ ΠΡΟΛΑΒΩ? ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΖΩ ΜΕ ΤΟ ΦΟΒΟ ΝΑ ΜΗΝ ΠΗΓΑΙΝΩ ΣΕ ΚΛΕΙΣΤΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟ ΕΧΩ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΟ…. ΩΣ ΠΟΤΕ?

  17. Καλησπερα σας και βεβαια ολα τα εμβολια ειναι επικινδυνα ακριβως επειδη ειναι σκετη χημεια που προκαλει τοξικοτητα. η μη υπαρξη ανοσοποιητικου του παιδιου εχει αυτα τα ολεθρια αποτελεσματα.η λυση ειναι να δοθουν ομοιπαθητικα εμβολια.τα φαρμακα ειναι ενα πολυ μεγαλο παιχνιδι των φαρμακευτικων εταιρειων δυστυχως, και δεν εχουν αυξησει τον μεσο ορο ζωης οπως πιστευουν ολοι.οι αρρωστιες δεν εξαφανιζονται αλλα μεταλλασονται σε κατι βαθυτερο και ισχυροτερο.Οσο αφορα το σχολειο δεν υπαρχει νομος που να απαγορευει σ ενα παιδι ανεμβολιαστο να εγγραφει.Ευχαριστω

  18. Μαρία οντως το εχω ακουσει οτι δεν υπαρχει νομος που απαγορευει να εγγραφει στο σχολειο αλλά όταν λενε ότι δεν τα δέχονται σε παιδικους σταθμούς ακόμα κ ιδιωτικούς?? γι αυτό τι μπορουμε να κανουμε ξέρει κανεις???

  19. Τώρα είδα πότε γράφτηκε το κείμενο. Πολύ ωραίο και ενημερωτικό!!! Πάντως πλέον υπάρχουν αρκετά μεμονωμένα εμβόλια. Και επίσης απαγορεύεται να σου απαγορεύσουν την εγγραφή στο σχολείο ή στον παιδικό.

  20. Πω πω! απο το 2008 μέχρι και σήμερα και έχουμε όλοι τις ιδιες αγωνίες βλέπω ακόμη! Σταμάτησα τα εμβόλια και εγώ λίγο πριν το MMR με δική μου πρωτοβουλια ενάντια στο παιδίατρο ο οποιος με κοιταει με μισό ματι όπως επίσης το ίδιο κάνουν και οι συγγενείς μου. Δε ξέρω αν κάνω σωστά χρειάζομαι όμως εναν ομοιοπαθητικό για το παιδί που να μπορώ να πορευτώ μαζί του! Κανενας δοκιμασμένος κοντά στην Πετρουπολη? ή εστω και μακριά αλλα ας εχω τις προτάσεις σας και θα δω τι θα κανω! Λυδία σε τι φάση εισαι πια με το θεμα ?

    • ο καλυτερος ομοιοπαθητικος στην Ελλαδα ειναι ο καθηγητης Ιωαννης Ψυλλος.Μπειτε στην σελιδα του homoeopathy.gr και θα με θυμηθειτε!!

  21. Καλησπέρα κυρία Lydia απο τότε που έχετε γράψει το άρθρο αυτό εχουνε περάσει αρκετά χρονια θα ήθελα να μας ενοιμεροσετε τι κάνατε με το MMR και γενικά σε τι κατάσταση ειναι τα παιδιά σας μετά τους εμβολιασμούς που έχετε κάνει βέβαια δεν περιμενο να μας πείτε ότι έχετε κάποιο πρόβλημα αλλα τουλάχιστον ενοιμεροσετε μας.

Σχολιάστε

