Τροφές που Μπορεί να Προκαλέσουν Πνιγμό

Standard

  

Μετάφραση: Χρύσανθος Θεοχάρης

Πηγή: http://askdrsears.com/html/3/T030400.asp

 

Για να ελαχιστοποιήσετε τον κίνδυνο να στραβοκαταπιεί ή ακόμα χειρότερα να πάθει ασφυξία και να κινδυνέψει να πνιγεί ένα βρέφος ή ένα μικρό παιδάκι, ακολουθήστε αυτές τις πολύ απλές  και ασφαλείς οδηγίες ταϊσματος:

 

*  Προσέχετε τους σβώλους (ή βόλους) από αδιάλυτες ή κολλημένες τροφές, συχνά σε μέγεθος μπάλλας του πινγκ-πόνγκ, όπως κολλημένα μακαρόνια ή βόλους άσπρου ψωμιού. Αν και οι τροφές αυτές έχουν μαλακή υφή, εύκολα μπορούν να κολλήσουν στο λαιμό και να απειλήσουν να «πνίξουν» ένα παιδάκι. Το φυστικοβούτυρο, που όλο και περισσότερο χρησιμοποιείται και στη χώρα μας, έχει αυτή την ιδιότητα. Όσο περισσότεροι ολόκληροι ή χοντροκομένοι σπόροι υπάρχουν σ’ ένα ψωμί, τόσο πιο δύσκολο είναι να σβωλιάσει.

 

*  Προσοχή στα κομμάτια τροφών. Οταν το μωρό βγάλει τους γομφίους (τραπεζίτες) γύρω στα μέσα του δεύτερου χρόνου, κομματάκια από μαλακά φρούτα σαν αυτά που υπάρχουν σε μια φρουτοσαλάτα είναι απολύτως ασφαλή.

 

*  Επιτρέψτε στα μικρά παιδάκια να προσπαθούν να μασουλήσουν κάτι λεπτό και σκληρό, π.χ. κουλουράκι ή κριτσίνι, αλλά μόνο κάτω από επίβλεψη. Πάντα όμως καθιστά, ποτέ ξαπλωμένα ή τρέχοντας τριγύρω. Την ίδια προσοχή, και ακόμα περισσότερη, να δείχνετε και για τις τροφές που τους δίνετε να φάνε στο αυτοκίνητο.

 

*  Κρατάτε εσείς τα χοτ-ντόγκς. Μια και δεν είναι ούτε θρεπτικά ούτε ασφαλή για τα μωρά, μπορείτε να τα διαγράψετε τα απ’ τη διατροφή τους. Αν είσαστε αρκετά τυχεροί και βρείτε υγιεινά χοτ-ντογκς (χωρίς νιτρώδη εστέρα και χωρίς πολύ αλάτι), τότε να τους τα κόβετε σε λεπτές και μακριές λουρίδες σαν μακαρόνια. Μην αφήνετε τα μωρά να κόβουν με τα δόντια τους κομμάτια απ’ το χοτ-ντογκ. Η τραχεία ενός μωρού ίσα που χωράει το πάχος του χοτ-ντογκ.

 

*  Αποφεύγετε ωμά φρούτα και λαχανικά που σπάνε σε σκληρά κομμάτια, όπως π.χ. καρότα και σκληρά μήλα.

 

*  Ξεφλουδίζετε τις ρώγες του σταφυλιού και κόβετέ τις φέτες. Ολόκληρες ρώγες μπορεί να προκαλέσουν πνιγμό.  

 

Τροφές που Μπορεί να Προκαλέσουν Πνιγμό

*  κεράσια με το κουκούτσι

*  κρέας

*  κομμάτια τροφών γενικά

*  σκληρές καραμέλλες

*  ξηροί καρποί

*  χοτ-ντογκς, ολόκληρα κομμάτια

*  ποπ – κορν

*  σταφίδες

*  ωμά μήλα, αχλάδια, καρότα

*  ολόκληρες ελιές

*  ολόκληρες ρώγες σταφυλιού

About mamalydia

Είμαι μαμά του Γιώργου από την 23η Ιανουαρίου 2007 και της Ναταλίας από τις 17 Ιανουαρίου 2010. Από τότε που έγινα μαμά μέχρι σήμερα, αν και δεν περίμενα να είμαι ποτέ σε κάτι τόσο σχολάστική, ξεκίνησε για μένα ένα ταξίδι έρευνας για να δώσω όσο μπορώ και όσο ξέρω, το καλύτερο σ'αυτό το παιδί, με την ευχή να μεγαλώσει το μυαλουδάκι του και το σώμα όμορφα και απροβλημάτιστα. Ο στόχος μου είναι να μεγαλώσω ελεύθερα παιδιά. Ελεύθερα να είναι αυτό που θέλουν να είναι, ελεύθερα να αγαπούν αυτό που θέλουν, ελεύθερα να παλέψουν γι αυτό που αγαπούν, ελεύθερα να είναι ο εαυτός τους! Γεννήθηκα τον Απρίλη του 1977, έχω σπουδάσει Αγγλία Interior Design και συνέχισα εκεί το Master μου. Εκεί γνώρισα από τα 18 μου τον πλέον σύζυγό μου ο οποίος μου έμαθε τον κόσμο των υπολογιστών. Ασχολούμαι με ζωγραφική, λογοτεχνία, ποίηση, είμαι Βοηθός Μητρότητας και blogger, και βασικά μεγαλώνω τα παιδιά μου, έχω την τύχη να είμαι μια full time μαμά! :-) Αν θέλετε να επικοινωνήστε μαζί μου, εδώ είναι το μέηλ μου: lydiat2004 @ yahoo.gr

Σχολιάστε

