Πόσο Ύπνο Χρειάζεται το Παιδί μου;

Standard

Μετάφραση: Χρύσανθος Θεοχάρης

Πηγή: http://askdrsears.com/faq/sl17.asp

 

Οι περισσότεροι γονείς είναι σε θέση να καταλάβουν αν το παιδί τους δεν κοιμάται αρκετά. Ο τετράχρονος γιός μου είναι ένα πραγματικό αγγελούδι όταν έχει χορτάσει ύπνο. Όταν όμως αυτό δεν συμβαίνει, τότε … ζήτω που καήκαμε! Στον πίνακα που ακολουθεί θα δείτε πόσες ώρες την ημέρα κατά μέσο όρο κοιμούνται τα περισσότερα παιδιά – με βάση την ηλικία.

 

1 εβδομάδας 16.5 ώρες
1 μηνός 15.5 ώρες
3 μηνών 15 ώρες
6 μηνών 14.25 ώρες
12 μηνών 13.75 ώρες
2 ετών 13 ώρες
4 ετών 11-12 ώρες
5 ετών 11 ώρες
10 ετών 9.75 ώρες
Εφηβοι 7.5 ώρες (τις μέρες που πάνε σχολείο)
Έφηβοι 8.75 ώρες (Σαββατοκύριακα)

 

Μερικά παιδιά κοιμούνται περισσότερο απ’ αυτόν τον μέσο όρο και άλλα λιγότερο. Σημασία έχει το παιδί σου να αισθάνεται χορτάτο από ύπνο – το ίδιο όμως να δείχνει και η όλη συμπεριφορά του.

Dr. Jim

About mamalydia

Είμαι μαμά του Γιώργου από την 23η Ιανουαρίου 2007 και της Ναταλίας από τις 17 Ιανουαρίου 2010. Από τότε που έγινα μαμά μέχρι σήμερα, αν και δεν περίμενα να είμαι ποτέ σε κάτι τόσο σχολάστική, ξεκίνησε για μένα ένα ταξίδι έρευνας για να δώσω όσο μπορώ και όσο ξέρω, το καλύτερο σ'αυτό το παιδί, με την ευχή να μεγαλώσει το μυαλουδάκι του και το σώμα όμορφα και απροβλημάτιστα. Ο στόχος μου είναι να μεγαλώσω ελεύθερα παιδιά. Ελεύθερα να είναι αυτό που θέλουν να είναι, ελεύθερα να αγαπούν αυτό που θέλουν, ελεύθερα να παλέψουν γι αυτό που αγαπούν, ελεύθερα να είναι ο εαυτός τους! Γεννήθηκα τον Απρίλη του 1977, έχω σπουδάσει Αγγλία Interior Design και συνέχισα εκεί το Master μου. Εκεί γνώρισα από τα 18 μου τον πλέον σύζυγό μου ο οποίος μου έμαθε τον κόσμο των υπολογιστών. Ασχολούμαι με ζωγραφική, λογοτεχνία, ποίηση, είμαι Βοηθός Μητρότητας και blogger, και βασικά μεγαλώνω τα παιδιά μου, έχω την τύχη να είμαι μια full time μαμά! :-) Αν θέλετε να επικοινωνήστε μαζί μου, εδώ είναι το μέηλ μου: lydiat2004 @ yahoo.gr

4 responses »

  1. Γεια σας,
    Μόλις χθες ανακαλυψα αυτό το blog και μπορώ να πω οτι μου αρέσει πολύ. Είμαι κι εγώ μαμά και κάποια θέματα που αναφέρονται με απασχολουν. Το θέμα του ύπνου του Μιχάλη μου ο οποιος είναι 2,5 ετών με ανησυχεί πολύ. Ο μεσημεριανός του ύπνος διαρκεί από 3 έως 4 ώρες με αποτέλεσμα το βράδυ να κοιμάται τελευταίος στο σπίτι … γύρω στις 3 τα ξημερώματα. Τις ημέρες που δεν έχει κοιμηθεί το μεσημέρι, τότε γύρω στις 9 το βράδυ παέι για υπνο. Αυτό που συμβαίνει είναι οτι όσο κι αν προσπαθησαμε δεν έχουμε καταφέρει να τον «βάλουμε σε πρόγραμμα», να κοιμαται δηλ στανταρ ώρες. Κι εδώ νομίζω πως χρειάζομαι τη συμβουλή σας. Πώς μπορώ να ομαλοποιησω λίγο αυτήν την κατασταση; Ο μπαμπας του κι εγώ είμαστε πολύ κουρασμενοι με αυτά τα ξενυχτια και επίσης ανησυχω για την ‘ηρεμία» του παιδιού. Ευχαριστώ πολύ

    • Κατερίνα, δοκίμασες να τον ξυπνάς απο τον μεσημεριανό του ύπνο; Αφηνέ τον για 1-2 ώρες και δες πως θα πάει. Έχω κι εγώ πάντως παρόμοιο πρόβλημα. Αν κοιμηθεί διωράκι το μεσημέρι, κοιμάται κατά τις 1 το βράδυ! Κι εμείς βασικά κοιμόμαστε αργά και έτσι μου φαίνεται τον κάναμε κι αυτόν νυχτοπούλι. Για την ώρα δεν προσπαθώ ιδιαίτερα για κάποιο πρόγραμμα μιας και με το νέο μωρό θα αλλάξουν τα ωράρια μας. Τότε θα δω πως θα το προχωρήσω το θέμα…

      Λύση για σένα πάντως πιστεύω θα βρίσκεται κάπου ανάμεσα στο να μην κοιμάται το μεσημέρι ή να κοιμάται λίγο… Καλές προσπάθειες 🙂

  2. γεια σου λυδια …..ωραιο θεμα αυτο….αυτο με το προγραμμα καπως μου ακουγεται…
    ο δικοσ μου θεωρρω οτι εχει ασ πουμε καλο προγραμμα υπνου απο οταν γεννηθηκε.αναρωτιεμαι ομως αν θα κρατησει αυτο…η αν οσο μεγαλωνει αλλαζει..δηλαδη .τωρα ειναι 15ω μηνων.και
    ξυπναει κατα τις 7 κ κοιμαται παλι 10 με 12.τρωμε παιζουμε κ 2.30 παλι θελει υπνο μεχρι 4, με 4,30…μετα στισ 7 παλι νυσταζει αλλα τον κραταω με το ζορι μεχρι τισ 8.30.που σου φαινεται?

  3. Μια χαρά μου φαίνεται Μαμακωστακη! Τι άλλο θες από τη ζωή σου, πες μου?! Αν δεν σου χάλασε το πρόγραμμα με τα δόντια, πολύ πιθανόν να το κρατήσει, αν και κάπου γύρω στους 18 μήνες (εμένα νωρίτερα το ξεκίνησε), θα «παρατήσει» τον έναν ύπνο μέσα στη μέρα, εκεί λίγο θα τα παίξετε μέχρι να βρείτε καινούργια ενδιάμεση ώρα και να παραμείνετε πια σ’αυτήν για πολύυυυυυυυυ καιρό!

    Πρόγραμμα κι εγώ δεν ακολούθησα. Του Γιώργου το πρόγραμμα και μια χαρά μου έκανε 😉

Σχολιάστε

