Ενδιαφέρον ή Κόλλημα?

Standard

Και να που για μια ακόμη φορά βρίσκεται ένας καλός άνθρωπος πρόθυμος να μου δώσει συμβουλές για τον θηλασμό κι ας μην του τις ζήτησα, κι ας μη φαίνεται να τις έχω ανάγκη.

 

Τόσο πολύ ενδιαφέρθηκε λοιπόν που αν και γνωρίζει την μητέρα μου μόνο, μόλις της ανέφερε το γεγονός ότι ακόμα θηλάζω (επί σχεδόν 17 μήνες τώρα), η γυναικολόγος της της είπε ότι θα πρέπει να σταματήσω το θηλασμό σύντομα γιατί μετά θα έχω πρόβλημα. Όσο πιο πολύ το αφήνω, τόσο δυσκολότερα θα το κόψει το παιδί και θα κλαίει και δεν θα μπορεί να ξεκολλήσει. Μάλιστα, δεν παρέλειψε να της πει ότι πλέον ό,τι καλό ήταν να κάνω, το έκανα, από δω και πέρα δεν έχει καμιά ιδιαίτερη αξία το να θηλάζω και το μόνο που θα καταφέρω θα είναι να έχω πρόβλημα διακοπής! Και που τα ξέρει αυτά; Ο άντρας της είναι παιδίατρος και έχει κι αυτή αρκετή πείρα βέβαια.

 

Και κάθομαι εγώ με το τηλέφωνο στο χέρι (αφού τηλεφωνικώς τα είπαμε με την μητέρα μου) και αναρωτιέμαι από μέσα μου: Τί τη νοιάζει αν θα έχω πρόβλημα να σταματήσω τον θηλασμό; Κολλητή μου είναι και στεναχωριέται που θα δυσκολευτώ; Και πως έβγαλε το συμπέρασμα ότι εγώ θα θέλω να του το κόψω; Μπορεί να θέλω κάποια στιγμή (μπορεί και σύντομα), αλλά μπορεί και να θέλω να τον αφήσω να το κόψει μόνος του (natural weaning). Και ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας που συστήνει θηλασμό μέχρι τα 2 έτη – και μετά όσο πάει, στην περίπτωση που διαλέξεις αυτόν τον δρόμο – γιατί δε με σκέφτεται τόσο; Θέλει το κακό μου; Γιατί σαν γιατρός ενδιαφέρεται για την βολή μου, αντί για το καλό του παιδιού; Αν δηλαδή τίθεται θέμα υγείας και καλής διατροφής από τη μια και θέμα βολέματος και ευκολίας από την άλλη, γιατί συστήνει την ευκολία; Και τέλος, πόση πείρα μπορεί να έχει ο σύζυγος της και η ίδια, εφόσον καθώς φαίνεται συστήνουν την διακοπή του θηλασμού πριν να φτάσει σ αυτά τα «άκρα»; Το μόνο σίγουρο είναι ότι με τις συμβουλές που δίνουν, αλλά και τα πολύ μικρά ποσοστά, πολύ χλωμό το κόβω να έχουν συναντήσει κάποια που να θηλάζει για τόσο μεγάλο χρονικό  διάστημα! Με λίγα λόγια, δηλαδή, δεν θα έχουν γνωρίσει ούτε τη συνέχιση αλλά ούτε και τη διακοπή ενός τέτοιου – παρατεταμένου – θηλασμού…

 

Και συνεχίζω να σκέφτομαι. Γιατί ρε παιδί μου τόσο κόλλημα να το κόψω; Τί είναι; Συμφέρον; Ζήλεια; Άγνοια; Τί; Και η παιδίατρος μου τα ίδια. Έδειξε τόσο ενδιαφέρον που όταν της είπα ότι πολλά βράδια έμενε αγκιστρωμένος στο στήθος μου όταν έβγαζε δόντι και η μόνη του παρηγοριά ήταν (και ακόμα είναι στις διάφορες φάσεις του) αυτό το στήθος, μου είπε, «Θα σου χαλάσει το στήθος», «Μην τον αφήνεις να πιπιλάει απλά!» δηλαδή τόσο πρόβλημα έχει αν μου χαλάσει το στήθος; Το στήθος μου την ενδιαφέρει ή το παιδί; «Να τον βάζεις 10 λεπτά από το ένα, 10 λεπτά από το άλλο». Εννοείται, ποτέ μου δεν την άκουσα. Έκανα ό,τι μου έλεγε το ξερό μου το κεφάλι, ό,τι διάβαζα στο ίντερνετ και ό,τι μου έλεγαν οι σύμβουλοι θηλασμού (άγιοι άνθρωποι).

 

Μα τόσο ενδιαφέρον τελικά όλοι για μένα; Ας έρθουν να μου τον κρατήσουν κανένα δίωρο αν ενδιαφέρονται τόσο, να πάω να πιω ένα καφεδάκι με την ησυχία μου. Ενδιαφέρον είναι τελικά αυτό ή κόλλημα; Ό,τι και να ‘ναι, ευχαριστώ, δε θα πάρω! Τις επιλογές μου τις έχω κάνει μαζί με τον άντρα μου. Πρώτα έρχεται το μωρό, μετά η βόλεψη μας, και πολύ πολύ μετά, η γνώμη των άλλων για τις επιλογές που έχουμε κάνει! Λογαριασμό σε κανέναν. Ε, άμα πια!

About mamalydia

Είμαι μαμά του Γιώργου από την 23η Ιανουαρίου 2007 και της Ναταλίας από τις 17 Ιανουαρίου 2010. Από τότε που έγινα μαμά μέχρι σήμερα, αν και δεν περίμενα να είμαι ποτέ σε κάτι τόσο σχολάστική, ξεκίνησε για μένα ένα ταξίδι έρευνας για να δώσω όσο μπορώ και όσο ξέρω, το καλύτερο σ'αυτό το παιδί, με την ευχή να μεγαλώσει το μυαλουδάκι του και το σώμα όμορφα και απροβλημάτιστα. Ο στόχος μου είναι να μεγαλώσω ελεύθερα παιδιά. Ελεύθερα να είναι αυτό που θέλουν να είναι, ελεύθερα να αγαπούν αυτό που θέλουν, ελεύθερα να παλέψουν γι αυτό που αγαπούν, ελεύθερα να είναι ο εαυτός τους! Γεννήθηκα τον Απρίλη του 1977, έχω σπουδάσει Αγγλία Interior Design και συνέχισα εκεί το Master μου. Εκεί γνώρισα από τα 18 μου τον πλέον σύζυγό μου ο οποίος μου έμαθε τον κόσμο των υπολογιστών. Ασχολούμαι με ζωγραφική, λογοτεχνία, ποίηση, είμαι Βοηθός Μητρότητας και blogger, και βασικά μεγαλώνω τα παιδιά μου, έχω την τύχη να είμαι μια full time μαμά! :-) Αν θέλετε να επικοινωνήστε μαζί μου, εδώ είναι το μέηλ μου: lydiat2004 @ yahoo.gr

15 responses »

  1. Έχεις πολύ δίκιο, έχω αισθανθεί πολλές φορές έτσι για διάφορες επιλογές που έχουμε κάνει για τα παιδιά μας! Πολλές περίεργες-ανόητες-αδιάκριτες-… ερωτήσεις για το θηλασμό, για τους μάρσιπους αγκαλιάς και τώρα τελευταία για τις υφασμάτινες πάνες. Σίγουρα η αποκοπή του παιδιού μπορεί να είναι μια δύσκολη υπόθεση αλλά είναι το μόνο δύσκολο στην ανατροφή του παιδιού; Όλα θέλουν υπομονή, επιμονή και πολύ χρόνο! Αν δεν γνωρίζει κανείς κάτι ΚΑΛΑ, καλό είναι να σωπαίνει παρά να πετάει «μαργαριτάρια» (βλέπε 10 λεπτά από το κάθε στήθος …)

  2. Να σου πωωωω, για τις πάνες τις υφασμάτινες… Το σκεφτόμουν για το δεύτερο να τις δοκιμάσω (μιας και τον Γιώργο θα προσπαθήσω να τον μάθω να τα κάνει στο γιο-γιο του σε κανένα μήνα. Ε… θα προσπαθήσω δηλαδή.). Είναι τελικά πιο μπελάς? κρατάνε καλά? σου βγαίνουν πιο φτηνά? Γιατι είναι και ακριβούτσικες σαν αρχικό κόστος…

    Οσο για το τι ακούς απο γιατρούς, ασε! Αλλύ κι από μαμάδες που δεν κατάφεραν τελικά να θηλάσουν (μια λέει το έκοψε το καλοκαίρι, γιατί ξύνιζε απο την ζέστη το γάλα της!!! Καλό?). Αυτό που στεναχωριέμαι είναι που λένε οτι δεν είχαν γάλα, και ξέρω πως με λίγη προσπάθεια μια χαρά γάλα θα είχαν κι αυτές, αλλά απο που να βρουν βοήθεια? Απο γιατρούς? Μαίες? Τόση αδιαφορια υπάρχει στους περισσότερους!

  3. Για τις υφασμάτινες πάνες μπορείς να ενημερωθείς στο http://clothdiaperservice.blogspot.com και στην ιστοσελίδα http://www.letsgocloth.gr (υπό κατασκευή). Το περιεχόμενο είναι αποτέλεσμα προσωπικής εμπειρίας και συστηματική μελέτης, κυρίως στο διαδίκτυο. Αν σκοπεύεις να αρχίσεις την εκμάθηση, υπάρχουν ειδικά βρακάκια που μαζεύουν κάπως τα ατυχήματα 😉 Στο παραπάνω blog θα βρεις συνδέσμους σε δύο ηλεκτρονικά καταστήματα που πρωτοπορούν φέρνοντας στην Ελλάδα υφασμάτινες βρεφικές πάνες και πολλά οικολογικά προϊόντα. Κάνοντας κλικ, θα έχεις και μια μικρή έκπτωση που προσφέρεται ευγενικά στους αναγνώστες του ιστολογίου.

    Καλή μελέτη και μην διστάσεις να σχολιάσεις οποιαδήποτε ανάρτηση με τις παρατηρήσεις ή τις απορίες σου.

  4. Ευχαριστώ! Τα έχω δει αυτά τα λινκς, απλά ήθελα την γνώμη σου σαν μαμά που τις έχει χρησιμοποιήσει. Στο πρώτο είχες βάλει κανονικές και στο δεύτερο οικολογικές? Πως σου φάνηκε η διαφορά?

  5. Με τις συμβατικές είχα πολλές διαρροές, ιδίως κατά τη διάρκεια του θηλασμού. Το μπάνιο μου μύριζε από τις πάνες και είχα μόνιμη έννοια να τρέχω στο Σ/Μ για να μην ξεμείνω. Άσε το σκουπίδι που μαζευόταν, ιδίως κατά το μικρό διάστημα που είχα τον νεογέννητο γιο μου και την 19 μηνών κόρη μου με πάνες μιας χρήσης. Οι υφασμάτινες είναι πολύ απορροφητικές, απαλές και χωρίς χημικά. Το πλύσιμό τους είναι μια ρουτίνα που την συνηθίζεις γρήγορα. Είναι όμορφες στα παιδάκια, κυρίως το καλοκαίρι που κυκλοφορούν μόνο με αυτές 😉 Πρέπει βέβαια να τις αλλάζεις λίγο συχνότερα από τις συμβατικές και να προσέχεις στην εφαρμογή τους για να λειτουργήσουν σωστά. Θέλει λίγο παραπάνω κόπο αλλά τα οφέλη είναι τόσο πολλά που σίγουρα αξίζει!

  6. Κι εγώ ένα από τα ίδια κατά την περίοδο του θηλασμού. Αν έχω καταλάβει καλά, έχεις το εξωτερικό κάλυμα, και ένα πανάκι το οποίο πετάς και ένα άλλο το οποίο πλένεις? Αυτό το αλλάζεις κάθε φορά που αλλάζεις την πάνα, ενώ το εξωτερικό κάλυμα όχι? Και πόσες καλύματα χρειαζόσουν και πόσα πανάκια εσωτερικά? Και από αυτά που πετάς πόσα βάζεις κάθε φορά? 1, ή μερικά? Διάβασα οδηγίες και οτι πρέπει να δοκιμάσεις πως κρατάει καλύτερα πως να το διπλώνεις αν το ένα και αν το άλλο και τελικά μπρεδεύτικα. Μετά είπα οτι είναι και ακριβές, δεν ήξερα πόσες θα έπρεπε να πάρω για να πω οτι όντως με βόλεψαν, είναι και ο καιρός να δοκιμάσω το γιο-γιο, οπότε το άφησα για το δεύτερο (όταν θα υπάρξει κι αυτό)…

    Ευχαριστώ για όλες τις πληροφορίες πάντως!

  7. Στις περισσότερες πάνες, το απορροφητικό μέρος μοιάζει πολύ με πάνα μιας χρήσης, μέχρι και ταινίες χρατς έχει για να το κλεινεις εύκολα. Μπορείς να βάλεις ένα επίθεμα εσωτερικά για να πετάς εύκολα τα κακά. Αυτό μπορεί να είναι χάρτινο (μιας χρήσης) ή φλις πλενόμενο. Στο τέλος εφαρμόζεις και το αδιάβροχο κάλυμμα. Δες κάποιες φωτογραφίες εδώ: http://clothdiaperservice.blogspot.com/2008/01/popolini-one-size-organic.html
    Υπάρχουν και οι πάνες όλα-σε-ένα που δεν έχουν καμία διαφορά στην εφαρμογή με τις πλαστικές. Τα πανιά και οι προδιπλωμένες πάνες που μάλλον είδες εσύ είναι πιο μπερδεμένη υπόθεση! Όσο για το κόστος, κερδίζει κανείς 1200-1500 ευρώ ανά παιδί! Άσε που στο επόμενο, οι πάνες είναι τσάμπα 😉 Τελειώνοντας, για ένα παιδάκι άνω του ενός έτους 15 πάνες και 2-3 καλύμματα είναι αρκετά.

    Ελπίζω να μην σε κούρασα!

  8. Τι λες βρε, εγώ σε έπρηξα με τις ερωτήσεις! Θα παω να δω.
    2 ερωτήσεις ακόμα.
    1. Στις all-in-one πλένεις όλη την πάνα κάθε φορά? Δηλαδή δεν σου μένει το κάλυμα για να βάλεις το επόμενο πανί μέσα? Χρειάζεσαι στην ουσία 15 καλύματα/πάνες ή είναι αλλιώς τα πράγματα? Γενικά είναι καλή επιλογή ή όχι? Εσύ ποιές έχεις?
    2. Για ένα νεογέννητο πόσες χρειάζεσαι? Οι 15 πάνες που λες είναι για να πλένεις την μια μέρα, και την επόμενη μέχρι να στεγώσουν αυτές έχεις τις μισές άλλες? Κάπως έτσι δουλεύει το πράγμα?
    3. Α και τρίτη. Θυμάμαι οτι τα κακάκια θηλασμού δεν έβγαιναν με τίποτα από τα φορμάκια του κι ας τα μούλιαζα ώρες! Πέταξα πολλά φορμάκια γι αυτόν τον λόγο. Οι πάνες αυτές δεν θα έχουν το ίδιο πρόβλημα ρε συ?

    Εννοείται πως στο δεύτερο θα σε πάρω τηλέφωνο να τα πούμε 😉

  9. Χαίρομαι ιδιαίτερα να απαντώ στις ερωτήσεις σου!

    1. Στις πάνες όλα-σε-ένα πλένεις όλο το σύστημα μαζί. Είναι μια ακριβή σχετικά επιλογή, στεγνώνει αργά αλλά παρέχει μεγάλη ευελιξία (αλλαγή τη νύχτα, μπαμπάς/γιαγιά άσχετοι με πάνες, αλλαγή εκτός σπιτιού). Συνήθως έχεις 2-3 για τέτοιες χρήσεις και κυρίως από τις άλλες που είναι πάνα και κάλυμμα ξεχωριστά. Εγώ είχα αγοράσει απ΄έξω την όλα-σε-ένα της Imse Vimse επειδή το εσωτερικό της ξεδιπλώνει και έτσι στεγνώνει πολύ εύκολα. Την πάνα αυτή φέρνει πια και η ecofamily (http://clothdiaperservice.blogspot.com/2007/12/blog-post_17.html)
    2. Σωστά σκέφτεσαι! Για νεογέννητο χρειάζεσαι καλύτερα 20 πάνες μια και λερώνονται πιο συχνά.
    3. Έχεις απόλυτο δίκιο, είχα το ίδιο πρόβλημα! Χρησιμοποίησα τα πάντα, εκτός βέβαια από χλωρίνη και τίποτα δεν είχε το επιθυμητό αποτέλεσμα. Η λύση είναι η έκθεση στον ήλιο! Κάνε ένα πρόχειρο ξέπλυμα και βάλε το ρούχο στον ήλιο για λίγη ώρα. Θα εκπλαγείς από το αποτέλεσμα!!! Μπορείς επίσης να χρησιμοποιήσεις καθαριστικό λεκέδων από χολή βοδιού (gall soap). Βάζεις τοπικά στο λεκέ, τρίβεις λιγάκι αν θες και πετάς στο πλυντήριο. Τέτοιο καθαριστικό έχουν στην ecofamily αλλά και στο gabi, το οποίο δίνει και στα Λητώ (Gallzeife της Klar). Ξέχασα να σου πω ότι στα Λητώ μπορείς να δεις από κοντά τις πάνες Popolini. Αν πάρεις τηλέφωνο και στην ecofamily, μπορείς να πας στα γραφεία τους στον Πειραιά να δεις τις σκωτσέζικες Tots Bots και τις βελγικές Bambineo.

    Πάντα στη διάθεσή σου 🙂

  10. Ευχαριστώ ΠΑΡΑ πολύ! Τις Popolini είχα δει από το Λητώ (στο site τους, όχι από κοντά) και το σκεφτόμουν σοβαρά, αλλά μετά είπα οτι είναι αρκετό έξοδο για τώρα που σκέφτομαι να ξεκινήσω το γιο-γιο. Είναι καλές αυτές? Τις έχεις δοκιμάσει? Από αυτές που υπάρχουν εδώ στην Ελλάδα, ποιες θα έλεγες κάνουν καλύτερα τη δουλειά τους και είναι σχετικά εύκολες στην χρήση?

    Βρήκα στο youtube κάποια βίντεο με cloth diapers. Ειναι μεγαλύτερος ο όγκος της πάνας αυτής ή μου φαίνεται?

    Για τον ήλιο και το καθαριστικό από χολή, δεν είχα ιδέα! Τελικά το ίντερνετ είναι μέσο γνώσης! 😉

    Και πάλι ευχαριστώωωωωωωω 🙂

  11. Οι Popolini που έρχονται στην Ελλάδα είναι δύο, η Organic και πρόσφατα η Panda. Και οι δύο ανήκουν στην κατηγορία ένα-μέγεθος, χρησιμοποιούνται δηλαδή απο νεογέννητο μέχρι και την εκμάθηση της τουαλέτας. Οι πάνες αυτές προσαρμόζονται στο μωράκι με κόπιτσες και χρατς, έτσι ώστε να εφαρμόζουν σωστά σε κάθε φάση της ανάπτυξης. Οι συγκεκριμένες έχουν ένα εσωτερικό πανάκι σαν ενίσχυση που αφαιρείται για τα νεογέννητα για να μειώνεται ο όγκος. Ποιοτικά είναι και οι δυο πάρα πολύ καλές. Η Organic είναι ιδιαίτερα ογκώδης για μικρά μωράκια και πιο ακριβή εξαιτίας του βιολογικού βαμβακιού. Η Panda είναι πιο οικονομική και υπερτερεί κατά πολύ σε κομψότητα ενώ είναι και ιδιαίτερα απορροφητική γιατί είναι από μπαμπού! Προσωπικά έχω επίσης και TotsBots και είμαι επίσης πολύ ευχαριστημένη από ποιότητα και εφαρμογή. Ρίξε μια ματιά και στο ενημερωτικό βίντεο που θα βρεις εδώ: http://clothdiaperservice.blogspot.com/2008/03/cloth-nappies-youtube.html

  12. Μπράβο κουκλα μου…Και εγω τα ιδια κάνω ο μικρούλης μου είναι 17 μηνών και ακόμα θηλάζω!Ενιωσα σαν να το έγραψα εγω το κείμενο αφου εσκασα στα γελια που βρήκα εναν ανθρωπο με αμοιβαια τα αισθήματα..Πράγματι σήμερα κοιτάνε το βόλεμα αφου να φανταστείς μέχρι και καισαρική κάνουν χωρις να έχουν πρόβλημα για να αποφύγουν το πόνο..Πάντως ο μεγαλος γιος μου μόνος του διέκοψε τον θηλασμο και τώρα είναι έναι ανεξάρτητο και δυναμικό παιδί..
    Ο Θεός κατι ήξερε και μας έδωσε το γάλα..Στο κατω κάτω καλύτερες είναι οι πιπίλες??που κλαίνε υστερικά μολις τους πέσει?Τελοσπάντων ο καθένας ξέρει καλύτερα τι κάνει αλλα ο θηλασμός πρέπει να ενθαρρύνεται και όχι να κατακρίνεται..

  13. Μπραβο και σε σενα Ελένη! Εγώ τελικά τον θήλασα τον γιο μου μεχρι τα 2 του + 2 μηνες! 🙂 Περάσαμε πολύ όμορφα όλο αυτό το διάστημα και η διακοπή του θηλασμού ήταν κι αυτή εύκολη και όμορφη! Ο μεγάλος σου, πόσο ήταν όταν έκοψε μόνος του τον θηλασμό?

    Να και το άρθρο για τον αποθηλασμό μας
    https://mamalydia.wordpress.com/2009/04/06/weaned/

    • Ο μεγάλος μου γιος έκοψε τον θηλασμό δέκα μηνών.Δεν δυσκολευτηκα επειδή του έδινα απο μπιμπερόν μητρικο γάλα -λόγω δουλειάς- και έτσι όταν μια μέρα του έβαλα ξένο το δέχτηκε αμέσως.Του άρεσε και έπινε πολύ. Ο μικρούλης μας προτιμά ακόμα το δικό μου άλλα πιστευω θα έρθει και η δικιά του ώρα κάποια στιγμή. Το καλό με τον Γιαννάκη είναι ότι κοιμάται καλά και θηλάζει δυο η τρεις φορές την ημέρα και έτσι δεν με κουράζει.Είναι κρίμα που πολλές γυναικες πιστευουν ότι δεν έχουν γάλα στην αρχή και τα παρατάνε ευκολα. Και εγω δυσκολευτηκα πολυ στη αρχή αφου μάνα και μωρο μαθαίνουν…Μου έλεγαν «δεν χορταίνει δωστου ξένο γάλα» ,δεν τους ακουγα μέχρι που τα ζυγισα στην παιδίατρο και είχαν ικανοποιημένο βάρος (μάλιστα είχαν και λίγο παραπάνω).Σκέψου να τους έδινα και ξένο!!!Θέλει υπομονή και κουράγιο..αλλά δυστυχώς όπως είπες κοιτάνε το βόλεμα….Τι να πω!!Το τι σου λένε είναι απιστευτο ‘δωστου πιπίλα’ ‘βάλτου κουβέρτα θα κρυώσει’ μην τον αγκαλιάζεις πολύ’ ‘γιατι δεν μιλαει ακομα’ ‘γιατι δεν περπαταει’ κτλ..Έλεος!!! Λυδία μου καθε παιδί είναι ξεχωριστο γιαυτο και τα αδελφάκια βγαίνουν διαφορετικά αυτο που χρειαζονται είναι η αγάπη μας και όλα τα αλλα θα γίνουν..Πολυ ωραίο το blog σου και χάρηκα που τα είπαμε!Ευχομαι οτι καλύτερο για το παιδάκι σου!

Σχολιάστε

