Παιχνίδια: Πώς είναι καλύτερα για τα μωρά;

Standard

Να παίζονται ακριβώς με βάση τους κανόνες ή όπως θέλουν αυτά και η   φαντασία τους;

Μετάφραση: Χρύσανθος Θεοχάρης

Πηγή: http://http://www.babycenter.com/404_which-is-better-for-babies-structured-activities-or-free-for_6902.bc

Η ερώτηση αυτή μοιάζει με μια άλλη: «Πώς μπορείς να μάθεις κάτι καλύτερα, με άμεση καθοδήγηση ή ξεκινώντας τη δική σου εξερεύνηση;» Κατά πάσα πιθανότητα θα απαντήσεις πως και οι δύο τρόποι μάθησης είναι σημαντικοί. Το ίδιο βέβαια ισχύει και για τα μωρά και τα νήπια. Ένα παιχνίδι, είτε αυτό παίζεται με βάσει τη δομή και τους κανόνες του είτε αφήνοντας ελεύθερη την παιδική πρωτοβουλία και φαντασία, βοηθάει με ποικίλους τρόπους στην ανάπτυξη του παιδιού σου.

Δραστηριότητες και παιχνίδια με συγκεκριμένη δομή και λειτουργία βοηθούν τα παιδιά να εκτεθούν σε καινούργιες ιδέες. Δείχνοντας σ’ ένα μωρό πώς να στοιβάζει παιχνίδια (οι κρίκοι είναι ένα καλό παράδειγμα) του διδάσκει την έννοια του μικρού και του μεγάλου καθώς και τη σωστή διάταξη. Όμως για να μπορέσει το μωρό να κατανοήσει τις έννοιες αυτές, θα πρέπει προηγουμένως να κάνει τους δικούς του πειραματισμούς και το δικό του ψάξιμο δοκιμάζοντας τους δικούς του συνδυασμούς στοιβάσματος. Μπορεί δηλαδή να ωφεληθεί και παρακολουθώντας εσένα και κάνοντας τους δικούς του πειραματισμούς.

Βλέποντας το θέμα περισσότερο μακροπρόθεσμα, είναι πολύ σημαντικό να δίνονται στα παιδιά πολλές ευκαιρίες για παιχνίδι. Εξίσου σημαντικό όμως είναι οι ενήλικες να ανακατεύονται με το παιχνίδι τους όσο το δυνατόν λιγότερο. Αν και είναι ευχάριστο και χρήσιμο οι γονείς να παρουσιάζουν και να εξηγούν καινούργιους τρόπους παιχνιδιού στο παιδί, θα ήταν καλύτερο από κει και πέρα να αφήνουν στο ίδιο να επιλέξει τον τρόπο που θα αξιοποιήσει τις πληροφορίες που πήρε. Για παράδειγμα, οι ίδιοι κρίκοι που στοιβάζονται κατά μέγεθος στο πασσαλάκι μπορούν να χρησιμοποιηθούν σαν ντόνατς για τις κούκλες του ή ακόμα και σαν φορτίο για το ανατρεπόμενο φορτηγάκι του. Τα παιδιά χρησιμοποιούν το παιχνίδι σαν εργαλείο για να καταλάβουν ή να δοκιμάσουν ιδέες που βρίσκουν ενδιαφέρουσες. Αυτά είναι οι καλύτεροι κριτές του πώς θα πρέπει να παίζουν.

About mamalydia

Είμαι μαμά του Γιώργου από την 23η Ιανουαρίου 2007 και της Ναταλίας από τις 17 Ιανουαρίου 2010. Από τότε που έγινα μαμά μέχρι σήμερα, αν και δεν περίμενα να είμαι ποτέ σε κάτι τόσο σχολάστική, ξεκίνησε για μένα ένα ταξίδι έρευνας για να δώσω όσο μπορώ και όσο ξέρω, το καλύτερο σ'αυτό το παιδί, με την ευχή να μεγαλώσει το μυαλουδάκι του και το σώμα όμορφα και απροβλημάτιστα. Ο στόχος μου είναι να μεγαλώσω ελεύθερα παιδιά. Ελεύθερα να είναι αυτό που θέλουν να είναι, ελεύθερα να αγαπούν αυτό που θέλουν, ελεύθερα να παλέψουν γι αυτό που αγαπούν, ελεύθερα να είναι ο εαυτός τους! Γεννήθηκα τον Απρίλη του 1977, έχω σπουδάσει Αγγλία Interior Design και συνέχισα εκεί το Master μου. Εκεί γνώρισα από τα 18 μου τον πλέον σύζυγό μου ο οποίος μου έμαθε τον κόσμο των υπολογιστών. Ασχολούμαι με ζωγραφική, λογοτεχνία, ποίηση, είμαι Βοηθός Μητρότητας και blogger, και βασικά μεγαλώνω τα παιδιά μου, έχω την τύχη να είμαι μια full time μαμά! :-) Αν θέλετε να επικοινωνήστε μαζί μου, εδώ είναι το μέηλ μου: lydiat2004 @ yahoo.gr

Σχολιάστε

