Όταν Έρθουν τα Δύσκολα, τα Παιδιά Βρίσκουν Παρηγοριά στους Παππούδες

Standard
Πηγή : http://www.medicinenet.com/script/main/art.asp?articlekey=98336

Από τον Kevin McKeever (HealthDay News)

Μετάφραση: Χρύσανθος Θεοχάρης

 

Μπορεί αυτό που ακούγεται πιο συχνά για τους παππούδες να είναι ότι χαλούν τα εγγόνια, όμως μια καινούργια έρευνα έρχεται να μας πει πως μπορούν επίσης να τα βοηθούν να αποκτήσουν κοινωνικές δεξιότητες και καλύτερη συμπεριφορά.

Φαίνεται πως όταν τα παιδιά μονογονικών ή διαζευγμένων ή χωρισμένων οικογενειών μοιράζονται χρόνο με τη γιαγιά και κυρίως με τον παππού αυτό αποτελεί πολύτιμη βοήθεια γι’αυτά. Αυτό επισημαίνεται στην έρευνα που δημοσιεύτηκε στο τεύχος του Φεβρουαρίου 2009 του επιστημονικού περιοδικού Journal of Family Psychology.

«Οι παππούδες αποτελούν στοιχείο θετικής προσφοράς για κάθε οικογένεια, παίζουν όμως ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο σε οικογένειες που αντιμετωπίζουν ιδιαίτερες δυσκολίες», δήλωσε η πρωτεργάτης της έρευνας Shalhevet Attar-Schwartz του Εβραϊκού Πανεπιστημίου της Ιερουσαλήμ σε εκπρόσωπο του Αμερικανικού Συνδέσμου Ψυχολόγων. «Έχουν τη δυνατότητα να ελαχιστοποιήσουν τις αρνητικές επιπτώσεις που προκαλεί ο χωρισμός των γονιών και να γίνουν πηγή πληροφόρησης και υποστήριξης για παιδιά που περνούν από τέτοιου είδους οικογενειακές ανακατατάξεις».

Απ’ τις συνεντεύξεις παιδιών ηλικίας 11 μέχρι 16 χρονών στην Αγγλία και την Ουαλία η Attar-Schwartz και η ομάδα της διαπίστωσαν πως όσο περισσότερες συζητήσεις είχαν τα παιδιά με κάποιον απ’τους παππούδες τους – ακόμα και όταν ήταν να τους ζητήσουν απλά τη γνώμη τους για κάτι ή έστω χρήματα – τόσο καλύτερα τα πήγαιναν με τις παρέες τους και τόσο λιγότερα προβλήματα συμπεριφοράς είχαν.

«Η διαπίστωση αυτή ισχύει σε όλους τους τύπους οικογενειών», πρόσθεσε. «Όμως οι έφηβοι μονογονικών οικογενειών καθώς και οικογενειών με πατριούς και μητριές είχαν το μεγαλύτερο όφελος. Η επίδραση της εμπλοκής των παππούδων στις περιπτώσεις αυτές ήταν μεγαλύτερη απ’ ό,τι στην περίπτωση των παιδιών που ζούσαν και με τους δυο βιολογικούς γονείς τους.»

About mamalydia

Είμαι μαμά του Γιώργου από την 23η Ιανουαρίου 2007 και της Ναταλίας από τις 17 Ιανουαρίου 2010. Από τότε που έγινα μαμά μέχρι σήμερα, αν και δεν περίμενα να είμαι ποτέ σε κάτι τόσο σχολάστική, ξεκίνησε για μένα ένα ταξίδι έρευνας για να δώσω όσο μπορώ και όσο ξέρω, το καλύτερο σ'αυτό το παιδί, με την ευχή να μεγαλώσει το μυαλουδάκι του και το σώμα όμορφα και απροβλημάτιστα. Ο στόχος μου είναι να μεγαλώσω ελεύθερα παιδιά. Ελεύθερα να είναι αυτό που θέλουν να είναι, ελεύθερα να αγαπούν αυτό που θέλουν, ελεύθερα να παλέψουν γι αυτό που αγαπούν, ελεύθερα να είναι ο εαυτός τους! Γεννήθηκα τον Απρίλη του 1977, έχω σπουδάσει Αγγλία Interior Design και συνέχισα εκεί το Master μου. Εκεί γνώρισα από τα 18 μου τον πλέον σύζυγό μου ο οποίος μου έμαθε τον κόσμο των υπολογιστών. Ασχολούμαι με ζωγραφική, λογοτεχνία, ποίηση, είμαι Βοηθός Μητρότητας και blogger, και βασικά μεγαλώνω τα παιδιά μου, έχω την τύχη να είμαι μια full time μαμά! :-) Αν θέλετε να επικοινωνήστε μαζί μου, εδώ είναι το μέηλ μου: lydiat2004 @ yahoo.gr

Σχολιάστε

