Ζήτημα κουλτούρας και ενημέρωσης

Standard

Κυριακή 16 Μαΐου 2010

Πηγή: http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&artid=331950&ct=1&dt=16/05/2010

 

 

Μέσα στην αίθουσα του Κοινοβουλίου μια αντιπρόσωπος του λαού της Αυστραλίας θηλάζει το βρέφος της. Η σημερινή Ελληνίδα εγκλωβισμένη σε ταμπού – οι περισσότερες θηλάζουν ακόμη μακριά από τα μάτια του κόσμου- και μύθους αποφεύγει να θηλάσει…

 

«Ο ΡΟΛΟΣ του παιδιάτρου είναι καθοριστικός» μας λέει η Στέλλα Εγγλέζου, παιδίατρος – νεογνολόγος, αναπληρώτρια διευθύντρια του Νεογνολογικού Τμήματος του Γ. Ν. Μαιευτηρίου «Ελενα Βενιζέλου», υπεύθυνη του Τμήματος Μητρικού Θηλασμού και Τράπεζας Γάλακτος. Το συγκεκριμένο μαιευτήριο είναι φορέας ενημέρωσης καθώς δύο φορές τον χρόνο οργανώνει εκπαιδευτικά σεμινάρια για επαγγελματίες υγείας, στα οποία όμως γιατροί, μαίες και νοσηλευτές προσέρχονται εθελοντικά. «Προτού ο παιδίατρος παίξει τον αρνητικό ή τον θετικό του ρόλο, υπάρχουν ο γυναικολόγος, η μαία, το νοσηλευτικό προσωπικό- όλοι είναι υπεύθυνοι για την ενημέρωση της μητέρας. Και ακόμη πιο πριν από την εγκυμοσύνη στα σχολεία. Ο θηλασμός είναι θέμα κουλτούρας… Η μητέρα προσφέρει τη ζωή στο παιδί με τη γέννααλλά με τον μητρικό θηλασμό προσφέρει ποιότητα ζωής».

«Ο μεγαλύτερος και “πολυχρησιμοποιημένος” μύθος είναι ότι το παιδί δεν χορταίνει με το γάλα της μητέρας του. Αυτό συμβαίνει σε πολύ σπάνιες περιπτώσεις» μας λέει η Ευθυμία Πατσουράκου, μαία, προϊσταμένη του Τμήματος Μητρικού Θηλασμού του Μαιευτηρίου «Ελενα Βενιζέλου», και δίνει οδηγίες προς απελπισμένες μαμάδες: «Αν το μωρό πεινάει, έστω και αν πέρασε πολύ λίγος χρόνος από τον θηλασμό, ξαναθηλάστε το. Ο θηλασμός είναι ελεύθερος και απεριόριστος. Και να θυμάστε:Οι δυσκολίες ξεπερνιούνται και τότε θα γίνετε ένα αρμονικό “θηλαστικό ζευγάρι”».

About mamalydia

Είμαι μαμά του Γιώργου από την 23η Ιανουαρίου 2007 και της Ναταλίας από τις 17 Ιανουαρίου 2010. Από τότε που έγινα μαμά μέχρι σήμερα, αν και δεν περίμενα να είμαι ποτέ σε κάτι τόσο σχολάστική, ξεκίνησε για μένα ένα ταξίδι έρευνας για να δώσω όσο μπορώ και όσο ξέρω, το καλύτερο σ'αυτό το παιδί, με την ευχή να μεγαλώσει το μυαλουδάκι του και το σώμα όμορφα και απροβλημάτιστα. Ο στόχος μου είναι να μεγαλώσω ελεύθερα παιδιά. Ελεύθερα να είναι αυτό που θέλουν να είναι, ελεύθερα να αγαπούν αυτό που θέλουν, ελεύθερα να παλέψουν γι αυτό που αγαπούν, ελεύθερα να είναι ο εαυτός τους! Γεννήθηκα τον Απρίλη του 1977, έχω σπουδάσει Αγγλία Interior Design και συνέχισα εκεί το Master μου. Εκεί γνώρισα από τα 18 μου τον πλέον σύζυγό μου ο οποίος μου έμαθε τον κόσμο των υπολογιστών. Ασχολούμαι με ζωγραφική, λογοτεχνία, ποίηση, είμαι Βοηθός Μητρότητας και blogger, και βασικά μεγαλώνω τα παιδιά μου, έχω την τύχη να είμαι μια full time μαμά! :-) Αν θέλετε να επικοινωνήστε μαζί μου, εδώ είναι το μέηλ μου: lydiat2004 @ yahoo.gr

8 responses »

  1. Θεωρώ πάρα πολύ γλυκό να θηλάζει μια μαμά το παιδί της. Εχω δει εικόνες μέσα στο μετρό, στην παραλία μια φορά από ένα τρίχρονο μάλλιστα παιδάκι το οποίο βγήκε απο τη θάλασσα, πήγε στην ξαπλωμένη ανάσκελα μαμά του, τράβηξε το μαγιό, θήλασε και ξαναβούτηξε. Δεν είδα καμια ενοχληση από τους γυρω, ίσως έτυχε.
    Η εικόνα αυτή όμως δεν μου αρέσει, πιστεύω ότι είναι μια καθαρά στημένη εικονα να προβάλλει η κυρία τον ευατό της. Τώρα βέβαια μπορεί να έχω επηρεαστεί από τους Ελληνες πολιτικούς και την πολιτεία τους. Μετά το θηλασμό δηλαδή τι το έκανε το μωρό, σηκώθηκε και πήγε να το αλλάξει, το κράτησε αγκαλιά, το χάιδεψε, του μίλησε, και το μωράκι ανταποκρινόταν μέσα στην αίθουσα της βουλής; Η το πασάρισε στην πρώτη νταντά από παραδίπλα. Το μωράκι αυτό είναι πολύ μικρό, γιατί η κυρία δεν κάθισε σπιτάκι της να το φροντίσει μέχρι να ανατάξει, για να μην χάσει η πολιτική απο τη σοφία της. Οταν γύριζε με το καλό ενεργά στα καθήκοντά της ας φρόντιζε να προωθήσει νόμους για την υποστήριξη της μητρότητας, αν και η Αυστραλία φαντάζομαι δεν θα έχει τέτοιο πρόβλημα, όπως και πολλές άλλες πολιτισμένες χώρες εν αντιθέσει με την Ελλαδίτσα μας που οι του ιδιωτικού τομέα φτύνουν αίμα και φυσικά μέχρι να πάνε νήπιο, πληρώνουμε τα μαλλιά της κεφαλής μας σε νταντάδες αν είμαστε αναγκασμένες να πάμε σε δουλειά, γιατί στους δημόσιους βρεφονηπιακούς ή τύχη ή μέσο πρέπει να έχεις για να μπεις.
    Φέρνω στο μυαλό μου την Κα Ράπτη να θηλάζει μέσα στο κοινοβούλιο και τίποτα δεν με πείθει ότι θα το έκανε για να ενισχύσει τον θηλασμό.
    Σόρυ για την αντίθετη άποψη.

  2. Ασχετοσύνη, ασχετίλα και άγνοια!
    Υπάρχουν επιστήμονες, νοσοκόμες και μαίες εκεί έξω που λες και κάνουν ό,τι περνά από το χέρι τους για να καταστρέψουν αυτή τη μοναδική ευκαιρία που έχουν μαμά και παιδί.
    Θυμάμαι χαρακτηριστικά που, όταν κατέβηκε το γάλα μου, το στήθος μου άρχισε να πετρώνει και ο γιατρός με συμβούλεψε να βγάζω το γάλα με θήλαστρο! Το αποτέλεσμα ήταν ότι το στήθος νόμισε ότι είχε να ταΐσει εξάδυμα, και πρήστηκα με αφόρητους πόνους. Έφτασα να βγάζω το γάλα μου όλη μέρα, αλλά όσο περισσότερο έβγαζα, τόσο περισσότερο είχα. Όταν κατάλαβα ότι είχα αρχίσει να έχω πυρετό, ευτυχώς που σκέφτηκα να τρέξω στο ΕΛΕΝΑ. Εκεί με ξεστράβωσαν οι μαίες που μου είπαν να βγάζω το υπερβολικό γάλα με εκπίεση και ζεστές κομπρέσες. Ευτυχώς γλίτωσα τη μαστίτιδα και κατάφερα να θηλάσω το μωρό μου, αλλά ώσπου να έρθει το στήθος μου στα φυσιολογικά του πέρασαν έξι εβδομάδες με πόνους, εκπίεση και κομπρέσες.
    Μια συμβουλή έχω για τις νέες μαμάδες: ΕΛΕΝΑ και leche.

  3. Συμφωνώ με την Anazoi ! Γιατί και στη δική μας τη βουλή, μέσα στο Ζάππειο υπάρχει παιδικός σταθμός για τους υπαλλήλους και βουλευτές. Φαντάζομαι αν είσαι βουλευτής ίσως και να προλλαβαίνεις να «πεταχτείς» και έτσι να συνεχίζεις να θηλάσεις για περισσότερο καιρό. Αλλά και πάλι μετά το πασάρεις το παιδί! Μη γελιόμαστε.

    Παραπονο: εγώ γιατί να μην έχω αυτή την ευκολία? ‘Πότε επιτέλους θα έχει βοήθεια η μωρομάνα? Σε πάρα πολλές χώρες τα μεγάλα γραφεία έχουν τον παιδικό ΜΕΣΑ στα κτίρια.

    Ιδέα: Γιατί δεν δίνουν υποχρεωτική άδεια πατρότητας …? Λέω εγώ τώρα… Δεν θα ήταν καλύτερα να έχει η μάνα 12μήνες να μπορέσει να θηλάσει κανονικά (εγώ 6 μήνες θήλασα) (αλλά παντού όχι μόνο όπου ναναι) και μετά διαδοχικά ο πατέρας άλλους 12 μήνες ώστε να πάει μετά το παιδάκι νήπιο 2 ετών? Ασε που θα σταματούσανε οι επιχειρήσεις να κάνουν προσλήψεις, απολύσεις με βάση το κριτήριο «άντρας, γυναίκα». Και μη μου πείτε ότι υπαρχει νομοθεσία για αυτό. Δεν την βλέπω να έχει φοβίσει κανέναν.

    Αυτά όλα ίσως να ακούγονται από άλλη πραγματικότητα αλλά το όνειρο δεν μπορείς να το σκοτώσεις….

  4. Πάντως την πέταξαν έξω, επειδή έφερε «ξένο άτομο» (το μωρό) στην αίθουσα:

    On 26 February 2003, she was ejected from the Lower House chamber for breastfeeding her 12-day-old baby, Charlotte Louise. A section of the Parliamentary rules, namely Standing Order 30, states: «Unless by order of the House, no Member of this House shall presume to bring any stranger into any part of the House appropriated to the Members of this House while the House, or a Committee of the whole House, is sitting.»

    Αλλά φυσικά μετά, φρόντισαν για ειδικό δωμάτιο:
    Subsequently, the Speaker of the House set aside a room in which female MPs can feed their children without violating the Standing Orders.

  5. Δε μ’ ενδιαφέρουν τα κίνητρα της κυρίας, μπορεί όντως να μην ήταν αγνά όπως υπονοεί η Anazoi.
    Αυτό που έχει σημασία είναι ότι με τέτοιες -προκλητικές αν θέλετε- ενέργειες, προωθείται ο θηλασμός. Για σκεφτείτε πόσο περισσότερες γυναίκες θα θήλαζαν αν όλες οι επώνυμες εμφανίζονταν στα κανάλια με το παιδί τους στο στήθος.
    Είναι τραγικό το πόσο λίγα παιδιά τρέφονται με το γάλα που τους αξίζει.

  6. Συμφωνω με την μαμαστο δρομο…
    Καταλαβαινω αυτα που λετε, αλλα δεν ειμαι σιγουρη οτι η γυναικα εκανε οτι εκανε για να «δειχθει»! Εαν επρεπε να παει στη Βουλη, και εφοσον θηλαζε καθε λιγο και λιγακι (12 ημερων μωρα, ολη την ημερα θηλαζουν), γιατι να μην το εχει μαζι της? Αλλα ακομα και να το εδινε μετα σε μια νταντα, τι σημαινει αυτο? Οτι ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ, δεν το εχει αφησει τελειως στην νταντα με ενα μπιμπερο, αλλα θηλαζει το μωρο της κατι που ειναι πολυ σημαντικο. Αλλο το ενα, αλλο το αλλο. Δεν θηλαζουν μονο οι μαμαδες που μενουν σπιτι (δεν μπορουν ολες), αλλα και μαμαδες που δουλευουν μετα το διμηνο, καθημερινα!

    Και να, μετα απο αυτο, δημιουργηθηκε ενα ειδικο δωματιο για αλλες μαμαδες που δουλευουν εκει…

    Δεν ξερω… Αυτο μου ηρθε να γραψω. Τωρα αν σκεφτω αλλα πιο μετα, θα τα προσθεσω…

  7. Ναι, κι εγώ καταλαβαίνω αυτό που λες, ότι έχουμε ανάγκη από υγιή πρότυπα και ορίστε ένα, ας μη το πυροβολάμε, αλλά επειδή είμαι κι εγώ μια από αυτές τις μαμάδες που θήλασε ενώ πήγαινα στη δουλειά, αυτό που λέω είναι οτι θα έπρεπε να υπάρχει η δυνατότητα για τη μωρομάνα να επιλέξει! Γιατί το 9μηνο του ΟΑΕΔ δυστυχώς δεν αγγίζει όλες τις μάνες ενώ θα έπρεπε. Άλλωστε εγώ, προσωπικά,γνώρισα την κοινωνική κατανόηση όπου και αν θήλασα στην Ελλάδα. Δεν είμαστε τόσο συντηρητικοί. Στη Βρετανία πχ που έχουν συνηθίσει αλλιώς, έχω ακούσει από φίλες μου να είναι σε εστιατόριο και να τους ζητούν τα γκαρσόνια να πάνε σε άλλο χώρο για να θηλάσουν. Εμάς τα προβληματά μας στο θηλασμό είναι θεσμικά και οικονομικά, νομίζω, όχι κοινωνικά.
    Τώρα βέβαια αν το έκαναν οι επώνυμες εδώ θα γινόταν μόδα, δε λέω, και ίσως να προκαλούσε και πολλές μανουλες να το παλέψουν λίγο παραπάνω. Άλλωστε και το ξένο γάλα από μόδα ξεκίνησε και διαφήμιση. Εμένα η μαμά μου μου είπε ότι πργματικά νόμιζε ότι ήταν καλύτερο για μας. Ετσι είχανε αφήσει να εννοηθεί. Άλλος ένας λόγος που χαίρομαι να ζώ στην εποχή μας! Τουλάχιστον έχουμε δυνατότητα να ενημερωνόμαστε!

  8. Sorry που της επιτέθηκα, αλλά εμένα οι σούπερ μαμάδες με εκνευρίζουν, που καταφέρνουν τα πάντα, δουλειά (υψίστου επιπέδου μάλλιστα) ανατροφή παιδιού, θηλασμό κοκ.

    Βέβαια με το κείμενο συμφωνώ απολύτως, έτσι είναι τα πράγματα. Αλλά η φωτό με εκνεύρισε, είναι μάλλον που τον τελευταίο καιρό μας την έχουν δώσει στα νεύρα οι πολιτικοί της Ελλάδας. Χαχα, πετροβολήστε τους.

Σχολιάστε

