Έξι μήνες θηλασμό για υγιή μωρά

Standard

Τετάρτη 23 Ιουνίου 2010  [ 11:00 ]

 

Πηγή: http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&ct=33&artId=339374&dt=23/06/2010

 

 

Αποδεικνύεται συνεχώς με έρευνες ότι τα μωρά που θηλάζουν, είναι πιο υγιή. Τα μωρά είναι λιγότερο πιθανό να εμφανίσουν αναπνευστική η γαστρεντερική λοίμωξη, αν οι μητέρες τους τα έχουν  θηλάσει επί τουλάχιστον έξι μήνες, σύμφωνα με μια νέα ολλανδική επιστημονική έρευνα.
Η μελέτη των ερευνητών του Ιατρικού Κέντρου Έρασμος του Ρότερνταμ, υπό τη δρα Ενριέτα Μολ, η οποία δημοσιεύτηκε στο περιοδικό «Pediatrics» της Αμερικανικής Ακαδημίας Παιδιατρικής, σύμφωνα με το πρακτορείο Ρόιτερ, έρχεται να επιβεβαιώσει τις συστάσεις του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας ότι τα νεογέννητα πρέπει να τρέφονται μέσω θηλασμού αποκλειστικά κατά το πρώτο εξάμηνο της ζωής
τους.
Οι ερευνητές μελέτησαν περίπου 4.100 νήπια που γεννήθηκαν μεταξύ 2002-2006 και διαπίστωσαν ότι κατά τους πρώτους έξι μήνες περίπου τα μισά μωρά είχαν πάθει κάποια μόλυνση στην αναπνευστική οδό τους και σχεδόν το 8% είχε μια γαστρεντερική λοίμωξη. Μεταξύ των επτά μηνών και του πρώτου έτους το 37% των
παιδιών είχε αναπνευστική λοίμωξη και το 9% είχε στομαχική μόλυνση από κάποιο μικρόβιο.
Οι επιστήμονες παρατήρησαν ότι ο αποκλειστικός θηλασμός κατά τους πρώτους έξι μήνες λειτούργησε πιο προστατευτικά σε σχέση με το θηλασμό κατά τους πρώτους τέσσερις μήνες. Κατά το πρώτο εξάμηνο της ζωής του νηπίου, υπολογίστηκε ότι ο αποκλειστικός θηλασμός μείωσε τις λοιμώξεις σημαντικά (κατά τα δύο τρίτα
περίπου), ενώ ο θηλασμός μόνο στο πρώτο τετράμηνο μείωσε τις μολύνσεις σε μικρότερο βαθμό (από το ένα τρίτο έως το ήμισυ). Η μείωση του κινδύνου για λοιμώξεις χάρη στον αποκλειστικό θηλασμό ήταν μικρότερη κατά το δεύτερο εξάμηνο ζωής του νηπίου.
Η υπεύθυνη της έρευνας δρ Μολ επεσήμανε ότι, με βάση τα πορίσματα της μελέτης, οι εργαζόμενες γυναίκες πρέπει να διευκολύνονται στον θηλασμό παίρνοντας άδεια από τη δουλειά τους τουλάχιστον για ένα εξάμηνο μετά τη γέννηση του παιδιού τους, ενώ και μετά το εξάμηνο όσες επιστρέφουν στην εργασία τους, πρέπει κι
εκεί να έχουν τις σχετικές διευκολύνσεις για να συνεχίζουν το θηλασμό. Αν αυτό δεν είναι δυνατό, τότε συνέστησε την χρήση ειδικών αντλιών μαστού, ώστε να εξάγουν το μητρικό γάλα για να το πιει αργότερα στο σπίτι το μωρό τους.

About mamalydia

Είμαι μαμά του Γιώργου από την 23η Ιανουαρίου 2007 και της Ναταλίας από τις 17 Ιανουαρίου 2010. Από τότε που έγινα μαμά μέχρι σήμερα, αν και δεν περίμενα να είμαι ποτέ σε κάτι τόσο σχολάστική, ξεκίνησε για μένα ένα ταξίδι έρευνας για να δώσω όσο μπορώ και όσο ξέρω, το καλύτερο σ'αυτό το παιδί, με την ευχή να μεγαλώσει το μυαλουδάκι του και το σώμα όμορφα και απροβλημάτιστα. Ο στόχος μου είναι να μεγαλώσω ελεύθερα παιδιά. Ελεύθερα να είναι αυτό που θέλουν να είναι, ελεύθερα να αγαπούν αυτό που θέλουν, ελεύθερα να παλέψουν γι αυτό που αγαπούν, ελεύθερα να είναι ο εαυτός τους! Γεννήθηκα τον Απρίλη του 1977, έχω σπουδάσει Αγγλία Interior Design και συνέχισα εκεί το Master μου. Εκεί γνώρισα από τα 18 μου τον πλέον σύζυγό μου ο οποίος μου έμαθε τον κόσμο των υπολογιστών. Ασχολούμαι με ζωγραφική, λογοτεχνία, ποίηση, είμαι Βοηθός Μητρότητας και blogger, και βασικά μεγαλώνω τα παιδιά μου, έχω την τύχη να είμαι μια full time μαμά! :-) Αν θέλετε να επικοινωνήστε μαζί μου, εδώ είναι το μέηλ μου: lydiat2004 @ yahoo.gr

17 responses »

  1. Οι ερευνητές επιβεβαιώνουν επιστημονικά την αρχέγονη γνώση που κάθε μανούλα κουβαλάει στα κύτταρά της. Μόνο που στο σύγχρονο κόσμο θέλει υποστήριξη η μανούλα για να θηλάσει το μωράκι της και μάλιστα αποκλειστικά και για 6 μήνες. Που σημαίνει ότι στο μαιευτήριο δεν θα την «σπρώξουν διακριτικά» προς το μπιμπερό με το έτοιμο γάλα, πως ο γιατρός θα την ενημερώσει για την αξία του θηλασμού, πως οι μαιες θα τη βοηθήσουν ξανά και ξανά μέχρι να εδραιωθεί ο θηλασμός, πως το οικογενειακό της περιβάλλον θα βάλει πλάτη για μήνες φροντίζοντας όλα αυτά που θα έκανε ή ίδια η μητέρα και πάει λέγοντας…Δεν αρκεί μόνο η θέληση της μάνας χρειάζεται και βοήθεια. Πόσες μανούλες μπορούν να την έχουν?

    • Newagemama εχεις πολυ δικιο σ´ αυτα που λες! Ιδανικα, ετσι θα επρεπε να ειναι τα πραγματα, ΑΛΛΑ εδω ειναι Ελλαδα και το κερδος ειναι η κινητηρια δυναμη…
      Αν μια μανουλα θελει να θηλασει, πρεπει να γνωριζει λιγα πραγματα πρωτου γεννησει. Ισως πχ να διαλεξει γι αυτον τον λογο ενα μαιευτηριο φιλικο προς το θηλασμο ή να ζητησει αποκλειστικο θηλασμο σε καποιο ιδιωτικο. Εγω ειχα επιλεξει το Ελενα και για το rooming in, αλλα και για τον θηλασμο! Εκει για να δωσουν γαλα, πρεπει το μωρο να εχει χασει πανω απο το 10% του βαρος του και πρεπει να εχεις συνταγη απο την παιδιατρο του μαιευτηριου η οποια δεν την δινει με το ψυλλου πηδημα. Εχουν μαια που δυο φορες την εβδομαδα εχει συζητηση για το θηλασμο και που δεχεται ερωτησεις.
      Οι μαιες δεν μου πολυεδειξαν να θηλαζω, αλλα αν το ζητουσα φανταζομαι θα ερχοντουσαν παλι. Ειχα ψαξει λιγο στο ιντερεντ πριν να παω να γεννησω. Ηξερα καποια βασικα πραγματα τα οποια ευκολα βρισκεις σε ολο το ιντερνετ (οπως πχ καποιες αλλες στασεις θηλασμου, το γεγονος οι οι θηλες πολυ πιθανον να πονεσουν ακομα και να ματωσουν, κλπ)! Δυσκολευτηκα λιγο, αλλα για μενα ηταν ευνοητο αυτο… Καθε αρχη και δυσκολη!

      Στην αρχη για καμια δεκαρια μερες ηταν η μητερα μου μαζι στο σπιτι και με βοηθησε οπως συνηθιζουν να κανουν οι μαμαδες μας. Μετα εφυγε Ροδο (τοτε εμενα Χαλκιδα). Απο κει και περα τα εκανα ολα εγω! Με βοηθουσε στις δουλειες μια γυναικα μια φορα την εβδομαδα και τα αλλα τα εκανα εγω με λιγη βοηθεια απο τον αντρα μου και με πολυ κατανοηση οταν το σπιτι ηταν χαλια, οταν δεν υπηρχε φαι ετοιμο πολλες μερες… Εμαθα να φτιαχνω φαγητα του μισαωρου ή στον φουρνο ρυθμιζοντας τον να σβησει μονος του αν επρεπε να θηλασω και να κοιμισω το μωρο ή αν ηθελα κι εγω εναν υπνακο 😉
      Εμαθα να κανω ενα ψευτοσυμμαζεμα καθως το μωρο κοιμοταν για το μισαωρακι του και ετσι ψιλοβγηκε το προγραμμα. Οι πρωτοι δυο μηνες ειναι αλλωστε οι δυσκολοι! Και ειναι αρκετα δυσκολοι! Υπηρχαν μερες που δεν ειχα προλαβει να παω στην τουαλετα για ωρες και περιμενα τον αντρα να ερθει απο τη δουλεια!!! Ντους εννοειται ποτε μονη μου στο σπιτι, προσωπικη ωρα σχεδον μηδενικη κι αυτα επειδη δεν ηθελα με τιποτα να αφηνω το μωρο να κλαιει ή να το αφησω να πιει ξενο γαλα! Ειναι δυσκολο στην αρχη, αλλα πιστευω πως με σωστη πληροφορηση και αν χρειαστει και με μια συμβουλο θηλασμου, μπορει να τα καταφερει μια μανουλα, αρκει να εχει και την κατανοηση του αντρα της. Πρεπει να περιμενει την δυσκολια, αλλα να επιμεινει για να τα καταφερει! Εκτος απο ολα τα ομορφα του θηλασμου, μια φιλη μαμα μου ειπε τις προαλλες οτι ο θηλασμος ειναι σκλαβια την οποια ομως επιλεγουμε για το καλο του μωρου μας… Δεν ειναι μονο σκλαβια, αλλα σιγουρα δεν ειναι η απολυτη ελευθερια που εχουν οι μαμαδες που δινουν ξενο και δεν ειναι αναγκασμενες να βρισκονται παντα αυτες τριγυρω μηπως και πεινασει το μωρο…

      Πιστευω πως αν και δυσκολα, αν εισαι υποψιασμενη, μπορεις να τα βγαλεις περα…

  2. Λυδία κι εγώ ακριβώς τα ίδια. Και με το Έλενα και το θηλασμό και την ενημέρωση κτλ. Και αυτό που δεν καταλαβαίνω είναι πως ενω υπάρχουν γύρω μας οι πληροφορίες υπάρχουν πολλές κοπελες στην ηλικία μας που δεν το ψάχνουν….
    Τα λέω αυτά αλλά είμαι στο πρώτο…. τι γίνεται με το δεύτερο …. ? είναι πιο εύκολα στην αρχή? περιμένω να δω στο μπλογκ σου!
    Φιλάκια στα ζουζουνακια σου!

  3. Αχ βρε κορίτσια μεγάλο θέμα ο θηλασμός. Είναι μεν το πιο φυσικό πράγμα το κόσμου αλλά όχι και το πιο εύκολο….. Και όλες οι μαμάδες (κι εγώ μαζί) που για κάποιο λόγο δεν τα καταφέραμε, νιώθουμε πολύ άσχημα όταν όλοι σου λένε «ΝΑ ΘΗΛΑΣΕΙΣ ΝΑ ΘΗΛΑΣΕΙΣ ΝΑ ΘΗΛΑΣΕΙΣ». Ε μερικές φορές απλά δεν γίνεται, τι να κάνουμε δηλαδή; Και δεν είναι και τόσο «εύκολη λύση» όπως μας λέτε το μπιμπερό, γιατί πρέπει: Αρχικά να βρεις το σωστό γάλα που δεν πειράζει το μωρό, να έχεις πάντα καθαρά αποστειρωμένα μπουκάλια, βρασμένο νερό στη σωση θερμοκρασία, κουτιά με γάλα σε επαρκή ποσότητα (διαφορετικά τρέχα βρες φαρμακείο με το γάλα που παίρνεις Σάββατο βράδυ), να κάθεσαι να μετράς κουταλίτσες κουταλίτσες (και να μην διαλύεται το γάλα γιατί το νερό είναι πολύ ζεστό ή πολύ κρύο), να παίρνει το μωρό ο ύπνος και όταν το ξυπνήσεις το γάλα έχει κρυώσει, δεν το πίνει, δεν κάνει να το ξαναζεστάνεις και να πρέπει να φτιάξεις άλλο με ένα μωρό να ουρλιάζει ξημερώματα. Και να πρέπει να αντιμετωπίσουμε και τις ενοχές που δεν θηλάζουμε. Μην μας λιθοβολείτε λοιπόν, κι εμείς το καλύτερο για το παιδί μας θέλουμε!!!!! Με φιλική πάντα διάθεση, Μαρία.

    • Μαρια δεν κακολογουμε καμια μαμα εδω μεσα! Κακολογουμε το συστημα και αναρωτιομαστε καμια φορα για την τυφλη εμπιστοσυνη που μπορει να εχει μια μαμα στον γιατρο της! Εγω προσωπικα το εχω δει αρκετες φορες οταν προετοιμαζω τις μαμαδες για το τι θα βρουν μπροστα τους οσον αφορα τον θηλασμο αλλα με το που τους πει ο γιατρος οτι δεν εχουν γαλα και να παρουν σκονη, αμεσως τον ακουνε και γρηγορα χανουν την «μπαλα» και παει ο θηλασμος!

      Νομιζω πως αν δεν εισαι υποψιασμενη με τον θηλασμο και τις συβουλες των περισσοτερων γιατρων, το χανεις το παιχνιδι… Ανετα α μπορουσα να την πατησω κι εγω οταν το πρωτο μου παιδι ειχε χασει μισο κιλο στο μαιευτηριο, ανετα θα εδινα γαλα σε σκονη οταν πονουσαν οι θηλες (ή οταν ειχαν ματωσει στο δευτερο), ανετα θα ακουγα την γιατρο στο σπιτι που μου ειπε 10 λεπτα απο το ενα στηθος και 10 απο το αλλο, ανετα θα σταματουσα στις 40 μερες που πηγα στον γυναικολογο και με κοιταξε με γουρλωμενα ματια και με ρωτησε γιατι θηλαζω ακομα και πως πρεπει να ξεκολλησω! Απλα, αφου με ενδιεφερε το θεμα, εψαξα στο ιντερεντ και εβρισκα διαφορετικες συμβουλες απο αυτες που μου ειχαν δωσει. Μια συμβουλος θηλασμου με βοηθησε πολυ και ετσι εμαθα αυτα που εμαθα για τον θηλασμο, πως να αγνοω τον παιδιατρο που καταλαβαινω οτι δεν γνωριζει πολλα πολλα, πως να μη ρωταω τον γυναικολογο που μου λεει κουραφεξαλα… Το συστημα ειναι χαλια! Εγω γι αυτο φωναζω! Γιατι ενω δε θα επρεπε, εχει γινει ετσι ωστε αν η μαμα δεν εχει διαβασει (που δεν ειναι υποχρεωμενη αλλωστε), δεν θα καταφερει τις περισσοτερες φορες να θηλασει.

      Το ξενο γαλα φαινεται ισως η ευκολη λυση εκεινες τις δυσκολες πρωτες μερες! Η μονη του ευκολια ομως τελικα ειναι οτι μπορει να το δωσει και καποιος αλλος εκτος της μαμας, οποτε η μαμα εχει μεγαλυτερη ελευθερια. Κατα τα αλλα ειναι ακριβο, και οπως ειπες, οχι τοσο βολικο οσο ισως ο θηλασμος…

      Μη νιωθεις παντως οτι κρινουμε ποτε τις μαμαδες που δε θηλαζουν. Δεν μπορω να ξερω τους λογους που μια μαμα δεν καταφερε να θηλασει, αν και πως το παλεψε κλπ. Δινω ομως οσες περισσότερες ηροφοριες μπορω ωστε οι μελλουσες μαμαδες (στο πρωτο, δευτερο ή και στο τριτο μωρο), να τα καταφερουν αν αυτο θελουν… 😉

  4. Γεια σας μανούλες
    Κι εγώ στο Ελενα γέννησα και τις δύο γοργονίτσες μου και σίγουρα το περιβάλλον εκεί ευνοεί το θηλασμό πολύ περισσότερο από ένα ιδιωτικό μαιευτήριο. Ωστόσο θα πρέπει να είναι καλά πληροφορημένη από πριν η μάνα και να επιμείνει γιατί είναι πολύ εύκολο να λυγίσεις μπροστά στην εξάντληση του πρώτου καιρού. Καλό θα ήταν κάθε μανούλα που θα γεννήσει εκεί να παρακολουθήσει τα μαθήματα «ανώδυνου τοκετού» γιατί δίνουν πολλές πληροφορίες για το θηλασμό.
    Οταν τώρα υπάρχει και μεγαλύτερο αδελφάκι, ειδικά αν η διαφορά ηλικίας είναι μικρή (σε μένα 17 μήνες) τότε γίνεται μεγάλο πανηγύρι! Στην δική μου περίπτωση η ζήλεια της «μεγάλης» (17 μηνών, τι «μεγάλη»!) ήταν αφόρητη, παρά την προετοιμασία που είχαμε κάνει για να δεχτεί τη «μικρή». Μέχρι που ζητούσε να θηλάζει ξανά (και την άφησα μερικές φορές) για να μην είναι αποκλειστικότητα του μωρού. Η μανούλα χρειάζεται να επιστρατεύσει όλες τις αντοχές που έχει για να αφιερώσει αποκλειστικό χρόνο και στο αδελφάκι, σε βάρος βέβαια της δικής της ξεκούρασης. Στη φάση αυτή δίνεις ό,τι έχεις και δεν έχεις και όποια αντέξει!

    • Ναι newagemama, εχεις δικιο! Ο θηλασμος πρεπει να γινεται για το καλο των παιδιων και οσο αντεχει και θελει η μαμα… Τελικα ποσο καταφερες να θηλασεις την μικρη; Εγω ευτυχως δεν ειχα τετοια προβληματα. Και καλα εκανες και εδωσες και στην «μεγαλη» να θηλασει. Πολλες το κανουν αυτο και ειναι ακρως σωστο! Παιρνει και το μεγαλο αντισωματα. Λεγεται tandem nursing (παραλληλος θηλασμός), μπορει να το κανει μια μαμα χωρις να σταματησει καν τον θηλασμο κατα τη διαρκεια της εγκυμοσυνης ή να το ξαναξεκινησει αναλογως με τα γουστα του μεγαλου παιδιου. Παντως γινεται και δεν υπαρχει προβλημα… Τωρα πως τα πανε οι κορες σου μεταξυ τους;

  5. Ενα που ήθελα εγώ να προσθέσω, δεν ξέρω αν κάνω λάθος, είναι ότι ο χρόνος μετά τον τοκετό τρέχει πολύ γρήγορα και πρέπει να επικεντρωθείς στο θέμα του θηλασμού για να μην χάσεις το παιχνίδι, δεν υπάρχει το ¨δεν πειράζει ας του δώσω λίγο ξένο, ας βγάλω με το θήλαστρο και σιγά σιγά θα στρώσει η κατάσταση» . Πρέπει το πρώτο διάστημα αν εχεις δυσκολιες κτλ. να ζητήσεις οπωσδήποτε βοήθεια, από άτομα που έχεις εξασφαλίσει ότι ξέρουν από θηλασμό, και δυστηχώς δεν είναι ουτε οι παιδίατροι ή οι γυναικολόγοι.

    Λυδία εσείς έχετε ζήλειες;

    • Πολυ σωστό το σχόλιο σου Αναζοι! Στην αρχη πηζεις κυριολεκτικα και παρ’ολα αυτα πρεπει να κρατηθεις για να τα καταφερεις με τον θηλασμο, γιατι αν χαλαρωσεις λιγο μπορει να το χασεις το παιχνιδι… Δυστυχως!

      Εμεις δεν ειχαμε θεμα ζηλειας με τον Γιωργο. Δηλαδη την ωρα που θηλαζα ή εκανα κατι με την μικρη, προσπαθουσα να του δωσω σημασια ή να βαλω κανενα βιντεο πχ να ασχοληθει. Αν βαρεθει, δεν βγαζει ζηλεια στην ιδια (την λατρευει την μικρη, τον εχει κερδισει η τσαχπινια της), αλλα θα κανει κατι που ξερει οτι δεν πρεπει για να τραβηξει την προσοχη… Ζηλεια δεν εχουμε δει ακομα, περιμενουμε να ξεκινησει η μικρη τις γυρες και να διεκδικει τα δικα της και τα δικα του, και τοτε θα δουμε τις αδελφικες μαχες…

  6. Λυδία, συμφωνώ απόλυτα μαζί σου ότι η υποστήριξη του συζύγου είναι απόλυτα καίρια και σημαντική! Ο δικός μου μου ίσιωνε τα γυαλιά που μου έπεφταν, μου έφερνε χυμούς, μαγείρευε, άλλαζε κανάλια στην τηλεόραση, σκούπιζε, έβαζε πλυντήριο και ποτέ μα ποτέ δεν μου είπε «άντε, τελείωνε, να πάμε να πιούμε κανά καφεδάκι οι δυο μας». Κι εγώ είχα περάσει ώρες για να πάω στην τουαλέτα, πιασμένη στον καναπέ γιατί ο μικρός θήλαζε κοντά 40 με 50 λεπτά τη φορά. Επίσης, είχα γεννήσει στο Μητέρα όπου χάρη στην υπερπολύτιμη βοήθεια μιας μαίας (στην οποία ζήτησα και ήρθε και σπίτι 1-2 φορές) καταφέραμε να τον κάνουμε να «πιάσει στήθος» γιατί στην αρχή δυσκολευόταν με τη θηλή. Βεβαίως, στο τέλος υιοθέτησα τις θηλές με σιλικόνη (τις οποίες κακώς δαιμονοποιούν μερικοί) γιατί ο μικρός ανταποκρινόταν καλύτερα και γιατί συνειδητοποίησα ότι το σημαντικότερο ήταν το μωρό να πίνει το γάλα της μαμάς έστω και μέσω μιας ψεύτικης θηλής – και πλάκα στην πλάκα οι θηλές από σιλικόνη προστάτεψαν πολύ και τις δικές μου θηλές. Πάντως, συνολικά, με βοήθησε πολύ το διάβασμα στο ίντερνετ και σε βιβλία πριν γεννήσω, ενώ φρόντιζα όσα έβρισκα ενδιαφέροντα να τα μοιράζομαι και με τον μπαμπά ώστε να κατανοήσει και αυτός τις δυσκολίες και τις ιδιαιτερότητες του θηλασμού. Α, και μην ακούτε όσους και όσες φωνάζουν για το πόσο διάστημα θηλάζουμε/θηλάζετε τα μωρά: εμένα μου έλεγαν ότι κάνω βλακείες, ότι το μωρό θα είναι «εξαρτημένο» από μένα, ότι δεν κάνει καλό τόση προσκόλληση – μπούρδες, μετά συγχωρήσεως. Εγώ έκανα αυτό που ένοιωθα καλύτερο γι’ αυτόν γι’ αυτό και το κράτησα για 2 χρόνια. Και για όσες δεν τα κατάφεραν να θηλάσουν, δεν έχει σημασία πιστεύω. Το πιο σημαντικό, κατά την άποψή μου, είναι το παιδί να περιβάλλεται από αγάπη και να βρίσκεται στην αγκαλιά της μαμάς και του μπαμπά ασχέτως με ποιο τρόπο λαμβάνει την τροφή. Όσο για το σύστημα, στο χέρι μας είναι να το αλλάξουμε κι αυτό. Εμείς θηλάζαμε άνετα στην παραλία, στα καφέ (όπου δεν επιτρεπόταν το κάπνισμα βεβαίως-βεβαίως), στα εστιατόρια, στις παιδικές χαρές με τη βοήθεια της ειδικής μπλούζας ή και ενός μεγάλου φουλαριού. Όπου ήθελε ο Νικόλας, καθόμασταν. Σκεφτόμουν ότι μερικοί μπορεί να μας κατέκριναν, αλλά και ότι μπορεί παράλληλα να ενθαρρύναμε άλλες μανούλες να κάνουν το ίδιο. Φλυαρώ ε; Απλά πιστεύω ότι ο θηλασμός είναι ουσιαστικά θέμα ενημέρωσης, η οποία όμως εκλείπει από την κοινωνία μας. Δεν θα μπορούσαν οι δήμοι να έχουν ειδικές ομάδες, για παράδειγμα; Είμαι σίγουρη ότι πολλές μαμάδες θα χαίρονταν να συμμετέχουν.

  7. Εm, πολυ ομορφα τα λες και μπραβο και στον αντρουλη σου!!! Κι εμενα καθε τοσο υπηρχε και καποιο σχολιο θυμαμαι για το οτι τον θηλαζα τον Γιωργο τοσο καιρο, και δεν θα μπορει να αποθηλασει, δεν ειναι σωστο, κλπ κλπ… Κολλημα βαρβατο που εχουν μερικοι! Και τελικα μια χαρα πηγαν ολα. Εκλεισε ο θηλασμος για μας, ευκολα και ομορφα… Διχως κλαμματα, διχως τιποτα. 2 χρονια και 2 μηνες ο Τζωρτζης μου (τα γραφω ολα εδω: https://mamalydia.wordpress.com/2009/04/06/weaned/). Η Ναταλια θα δειξει πως θα παει και για ποσο 😉

  8. Καλημέρα Λυδία, καλημέρα απανταχού μανούλες

    Κατάφερα και θήλασα 6 μήνες την πρώτη γοργονίτσα μου και 4 τη δεύτερη. Δυστυχώς δεν άντεξα παραπάνω γι΄ αυτό θαυμάζω τις μανούλες που το πάνε σερί για πολύ περσσότερο χρόνο. Ενιωθα τέτοια εξάντληση και ξεζούμισμα που μου΄ρχόταν να ουρλιάξω. Το ότι θήλασε και η «μεγάλη» μαζί με τη «μικρή», εν μέσω καύσωνα το καλοκαίρι του 2005, με ισοπέδωσε σε όλα τα επίπεδα. Τωρα οι γοργονίτσες μου, έχοντας διαφορά ηλικίας μόνο 17 μήνες, έχουν φοβερή πλάκα. Μοιάζουν πολύ και τις περνάνε για δίδυμες, μόνο μια μικρή διαφορά ύψους έχουν. Ακόμα και τα ρούχα από τώρα τα εναλλάσσουν (φαντάσου τι θα γίνει αργότερα!). Και όπως όλες οι κολλητές, μαζί δεν κάνουνε και χώρια δεν μπορούνε!

    • Μια χαρα τα καταφερες New Age Mama! Μπραβο! Και τι ωραια που οι κορουλες σου ειναι κολλητες! Τελεια ε?

  9. Λυδία, τα είχα διαβάσει όλα αυτά που έλεγες τότε για το θηλασμό και μάλιστα μου έδωσες και πολύ κουράγιο με το πόσο εύκολα είχατε «αποθηλάσει» γιατί φοβόμουν πώς θα το κάναμε εμείς. Όταν διάβασα πόσο απλά και εύκολα τα καταφέρατε, αποφάσισα κι εγώ να τον αφήσω να το κάνει μόνος του και όντως μετά από συζήτηση και παραινέσεις τα καταφέραμε και σταματήσαμε κι εμείς μέσα σ’ ένα σαββατοκύριακο! Είναι σημαντικό, πιστεύω, να μπορείς να διαβάζεις ότι κι άλλες μανούλες περνάνε τα ίδια πράγματα με σένα και να βλέπεις ότι τα καταφέρνουν ή δεν τα καταφέρνουν, δεν έχει σημασία, αλλά ότι το προσπαθούν και ότι αυτό που σου φαίνεται βουνό, μπορεί τελικά να έχει πιο απλή λύση απ’ ότι φαντάζεσαι. Καλή συνέχεια με τη Ναταλία σου και είμαι σίγουρη ότι θα συνεχίσετε όσο το ευχαριστιέστε και οι δύο!

    • Ειδες βρε Em? Ολοι λενε λενε, και τελικα οταν ειναι και οι δυο ετοιμοι, ειναι το πιο ευκολο πραγμα. Σε ολα δηλαδη ισχυει αυτο. Οταν ειναι ετοιμος καποιος, ποσο πιο ευκολα κανει ή σταματαει να κανει κατι…
      Χαιρομαι πολυ που η εμπειρια μου σου εδωσε θαρρος 🙂

Σχολιάστε

