Η πολλή καθαριότητα βλάπτει

Standard

Πηγή: http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&ct=33&artId=301010&dt=24/11/2009

 

ΟΥΑΣΙΓΚΤΟΝ Την επόμενη φορά που ο γιος ή η κόρη σας «κυλιστούν» στο χώμα παίζοντας, μην τους βάλετε τις φωνές: όπως αναφέρουν αμερικανοί ερευνητές, μπορεί τα μικρά σας να γυρίζουν στο σπίτι μέσα στη βρωμιά, ωστόσο με αυτόν τον τρόπο ενισχύουν τις άμυνες του δέρματός τους.

Ειδικοί από την Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνιας ανακάλυψαν ότι τα τραύματα των παιδιών που λερώνονται όταν παίζουν επουλώνονται ταχύτερα.

Σύμφωνα με τους επιστήμονες, το «βρώμικο» παιχνίδι ενισχύει την ύπαρξη βακτηρίων στην επιφάνεια του δέρματος τα οποία λειτουργούν ως «ασπίδα» ενάντια στις φλεγμονές.

Στον αντίποδα η υπερβολική καθαριότητα μπορεί να είναι μισή αρχοντιά αλλά την ίδια στιγμή διαταράσσει την ισορροπία της «αποικίας» των βακτηρίων του δέρματος, με αποτέλεσμα να επιβραδύνεται η διαδικασία επούλωσης των τραυμάτων.

Οι ερευνητές ανακάλυψαν συγκεκριμένα ότι ένα κοινό είδος βακτηρίου που εντοπίζεται στην επιφάνεια του δέρματος, ο σταφυλόκοκκος, μειώνει την υπερβολική ανοσολογική αντίδραση του οργανισμού η οποία προκαλεί φλεγμονή στις πληγές. Οι αμερικανοί επιστήμονες τονίζουν στην επιθεώρηση «Νature Μedicine» ότι η εμμονή πολλών γονέων με την υπερβολική καθαριότητα ίσως αποτελεί μία από τις κύριες αιτίες για την «επιδημία» των αλλεργιών στον ανεπτυγμένο κόσμο.

Τα νέα ευρήματα ελπίζεται ότι θα οδηγήσουν σε νέους θεραπευτικούς δρόμους σε ό,τι αφορά τις φλεγμονώδεις δερματικές παθήσεις.

About mamalydia

Είμαι μαμά του Γιώργου από την 23η Ιανουαρίου 2007 και της Ναταλίας από τις 17 Ιανουαρίου 2010. Από τότε που έγινα μαμά μέχρι σήμερα, αν και δεν περίμενα να είμαι ποτέ σε κάτι τόσο σχολάστική, ξεκίνησε για μένα ένα ταξίδι έρευνας για να δώσω όσο μπορώ και όσο ξέρω, το καλύτερο σ'αυτό το παιδί, με την ευχή να μεγαλώσει το μυαλουδάκι του και το σώμα όμορφα και απροβλημάτιστα. Ο στόχος μου είναι να μεγαλώσω ελεύθερα παιδιά. Ελεύθερα να είναι αυτό που θέλουν να είναι, ελεύθερα να αγαπούν αυτό που θέλουν, ελεύθερα να παλέψουν γι αυτό που αγαπούν, ελεύθερα να είναι ο εαυτός τους! Γεννήθηκα τον Απρίλη του 1977, έχω σπουδάσει Αγγλία Interior Design και συνέχισα εκεί το Master μου. Εκεί γνώρισα από τα 18 μου τον πλέον σύζυγό μου ο οποίος μου έμαθε τον κόσμο των υπολογιστών. Ασχολούμαι με ζωγραφική, λογοτεχνία, ποίηση, είμαι Βοηθός Μητρότητας και blogger, και βασικά μεγαλώνω τα παιδιά μου, έχω την τύχη να είμαι μια full time μαμά! :-) Αν θέλετε να επικοινωνήστε μαζί μου, εδώ είναι το μέηλ μου: lydiat2004 @ yahoo.gr

5 responses »

  1. η πολλή καθαριότητα κρύβει νευρώσεις στη χειρότερη…έλλειψη ενδιαφερόντων στην καλύτερη…:)…η ζωή είναι μικρή για να τη σπαταλάς με το ξεσκονοπανο στο χερι

  2. Υπάρχει και η ελμινθοθεραπεία (έλμινθας = σκουληκάκι),διαβάστε στο http://en.wikipedia.org/wiki/Helminthic_therapy . Όταν ακουμπήσουμε ένα είδος μικροσκοπικού σκουληκιού στο δέρμα του ασθενούς, το ανοσοποιητικό ενισχύεται και οργανώνεται για να αμυνθεί εναντίον των σκουληκιών, και ως αποτέλεσμα βελτιώνονται ή θεραπεύονται αυτοάνοσες παθήσεις όπως (μεταξύ άλλων) η σκλήρυνση κατά πλάκας.

  3. Αφήστε, γιατί δεν μπορώ άλλο. Μια γνωστή μου, έχει ένα γιο 7 χρονών και επιμένει πως πρέπει να πλένει τα γεννητικά όργανα του παιδιού, 3 φορές τη μέρα. 3 φορές τη μέρα, βάζει το παιδί στη μπανιέρα, τραβάει πίσω το «πετσάκι» στο πουλάκι του παιδιού και το σαπουνίζει γιατί λέει «μυρίζει». Ρώτησα την παιδίατρό μας και μου είπε πως αυτό μπορεί να προκαλέσει σοβαρές διαταραχές στο παιδί. Ολα θέλουν ένα μέτρο. Ούτε αδιαφορία, ούτε υπερβολή. Οταν οι γονείς είναι ήρεμοι και ισορροπημένοι, είναι και τα παιδιά.

    • Να τραβας το πετσακι εχει αποδειχθει λαθος επιστημονικα (μπορει να κανει μολυνση). Φανταζομαι οτι το να το κανεις τρεις φορες την ημερα σε ενα 7χρονο παιδι, μπορει να δημιουργησει και ψυχολογικα θεματακια… Αχ τι τραβανε τα παιδια μας απο τις ψυχωσαρες μας!! 😦

Σχολιάστε

