Daily Archives: 2 Δεκεμβρίου, 2011

Επιστημονικά Πειράματα! (3+ χρονών)

Standard


Έτσι τα λέει ο Τζώρτζης μου και μπορεί να κάθεται να παίζει με τις ώρες και ΚΑΘΕ μέρα, αν δεν βαριόμουν κι εγώ λίγο να καθαρίζω πολλά μικρά μπολάκια, ποτηράκια, κλπ. Ντροπή μου με λίγα λόγια!

Λοιπόν, είναι δικής μου (σχεδόν) έμπνευσης. Βασικά δικής μου και του αδερφού μου από όταν είμασταν μικρά. Παίρναμε θυμάμαι τότε ένα ποτήρι και βάζαμε ότι μας ερχόταν μέσα. Από απλό νεράκι και οδοντόκρεμα, μέχρι λάδια, απορρυπαντικά και ότι μας έμοιαζε μπλιαχ! Ουκ ολίγες φορές λέγαμε πως θα το πιούμε μετά, μα ευτυχώς καμία δεν το κάναμε! χεχε!

Στη σημερινή του version τι θα χρειαστούμε:
– Τη λαμαρίνα του φούρνου μας
– ρολό χαρτί να καλύψουμε τον πάτο της λαμαρίνας
– σφηνοπότηρα
– μικρά μπουκαλάκια
– πολύ μικρά μπολάκια (εγώ έχω χρησιμοποιήσει τα μπολάκια που φέρνουν το τριμμένο τυρί για τα μακαρόνια από τα delivery)
– νερό
– ξύδι
– σόδα
– διάφορα μπαχαρικά και πράγματα που διαλύονται στο νερό

(εγώ εδώ έχω βάλει αριστερά, τουμερικ, καφέ, αλάτι χοντρό, ζάχαρι και χυμό στο ποτήρι, στα μπουκαλάκια, νερό, στο κέντρο αριστερά λάδι και χαρουπόμελο, στα τρία ποτηράκια ξύδι, και στο δεξι μικρό ταπεράκι, σόδα. Βάζω κι άλλα κάθε φορά)

Τα διάφορα που βλέπετε στην φωτογραφία (κάτι αναδευτήρες, δοκιμαστικοί σωλήνες, γυαλιά κλπ) τα πήραμε με ένα κιτ από το Τζάμπο που είχε και κάτι άλλα μέσα τα οποία περιμένουμε τον αδερφό μου να μας τα εξηγήσει γιατί εμείς είμαστε από χωριό (αυτός έχει και ένα πτυχίο γενετικής, κάτι θα ξέρει). Εκτός από το εφέ πάντως, δεν τα χρειαζόμαστε. Τόσον καιρό δεν είχαμε και μια χαρά έπαιζε το αγόρι μου…

Λοιπόν, βάζετε στα μικρά μπολάκια τα διάφορα μπαχαρικά, καφέ, αλάτι, κλπ. Στα μικρά ποτηράκια βάζουμε ξύδι και σε μερικά άλλα βάζουμε λάδι, εγώ έβαλα σε άλλο νερό, χαρουπόμελο και ότι μου κατεβαίνει. Αυτά με το ξύδι τα αφήνει πάντα για το τέλος που όταν προσθέσει σόδα, αφρίζουν και κάνουν «έκρηξη». Αν έχω βάλει και χρώμα ζαχαροπλαστικής μέσα? Εεεεεε, χαμός!!! 😆

Αφού τα βάζουμε όλα σε μια πρακτική σειρά για το παιδί, το αφήνουμε να πειραματιστεί και να βάλει ότι θέλει μέσα στα μπουκαλάκια, να τα δεί πως διαχωρίζονται, πως αλλάζουν το χρώμα του υγρού, πως μυρίζουν, πως, πως, πως… Και πραγματικά, αδειάζουν κάποια στιγμή όλα τα μπουκαλάκια (εξ ου και το ρολό χαρτιού και το ταψί, η πείρα μου τα έμαθε), και το παιδί συνεχίζει μέχρι να πεις «Άντε αγαπούλα μου, τελείωσες τώρα!» Και σε κοιτάει κάπως έτσι!


Δοκιμάστε το και πείτε μου εντυπώσεις!