Φασόλι το φασόλι (Μοντεσσόρι για νήπια)

Standard

Βλέπω ότι σας άρεσαν πολύ τα διάφορα που μπορούν να παίξουν και να ασχοληθούν τα μικράκια μας στο σπίτι. Έτσι, σας βάζω άλλο ένα που το είχα κάνει και στον Γιώργο όταν ήταν μικρότερος. Το έκανα τώρα και στη Ναταλία και τράβηξε και το δικό της ενδιαφέρον!

Λοιπόν, τι θα χρειαστούμε:

– δίσκο (οι περισσότερες ασκήσεις Μοντεσσόρι γίνονται μέσα σε δίσκο)

– πακέτο φασόλια γίγαντες

– δύο μπολ (εγώ χρησιμοποίησα ένα πλαστικό και ένα κεραμικό για να δημιουργείται διαφορετικός ήχος)

– κουτάλι μεγάλο ή σπάτουλα

Τι κάνουμε;  Τοποθετούμε τα δύο μπολ στον δίσκο και γεμίζουμε το ένα μέχρι περίπου την μέση με τα φασόλια (οι γίγαντες είναι ιδανικοί, γιατί δεν χωράνε σε αυτιά, μύτες κλπ μέρη που μπορεί να δοκιμάσουν να τα τοποθετήσουν τα μικρούλια εξερευνητάκια μας…). Παίρνουμε τη σπάτουλα, τη γεμίζουμε με φασόλια σαν φτυάρι και ρίχνουμε τα φασόλια στο άδειο μπολ μέχρι να αδειάσουμε το πρώτο. Μετά το δίνουμε στο νηπιάκι μας να κάνει το ίδιο. Προσοχή! Αν βαρεθείτε να γεμίσετε το μπολ, απλά δώστε το έτσι στο παιδί και μην πιάσετε το ένα μπολ να το αδειάσετε στο άλλο. Εγώ το έκανα και καθώς το έκανα έλεγα μέσα μου «μακάρι να μην το πάρει και η Ναταλία τώρα να το κάνει έτσι και ας το περάσει αυτό στο ντούκου», αλλά αργότερα είδα ότι ΔΕΝ το είχε περάσει στο ντούκου και ήθελε και η ίδια να δοκιμάσει την «εξυπνάδα» μου😉

Αφήστε το με την ησυχία του να δοκιμάσει τρόπους να βάζει από το ένα μπολ στο άλλο αυτά τα τεράστεια φασόλια, να ακουμπήσει τα φασόλια και να πειραματιστεί μαζί τους. Καλό θα είναι να είστε εκεί κοντά να παρακολουθείτε για να μήν τα βάλει στο στόμα (αν το συνηθίζει), αλλά μην τους το πείτε γιατί αν είναι σαν τα δικά μου παιδιά, θα τους φανεί απλά μια φοβερή ιδέα, θα το βάζουν στο στόμα και θα έρχονται να σας το πουν για να «κόψουν» αντιδράσεις😆

Αν θέλει να βάλει και τα χεράκια του στο τέλος μέσα στα φασόλια, αφήστε το! Είναι άλλωστε κάτι καινούργιο και φυσιολογικό είναι να θέλουν να διασκεδάσουν! Μετά, πείτε του να σας βοηθήσει να τα μαζέψετε, ξεβγάλτε τα, βάλτε τα να μουλιάσουν και την άλλη μέρα κάντε μια ωραία φασολάδα γίγαντες να φάτε και να δει και το μικρό σας τι νόστιμα είναι!😉

Με αυτό το παιχνίδι, το παιδί μαθαίνει να αδειάζει πράγματα από ένα μέρος στο άλλο. Βοηθά την κίνηση του χεριού που ακολουθεί την κίνηση των ματιών. Σιγά σιγά μπορούμε να βάζουμε όλο και πιο μικρά πράγματα στο μπολ, από φασόλια κανονικά, φακές, ρύζι, μέχρι σιμιγδάλι!

Περιμένω εντυπώσεις🙂

About mamalydia

Είμαι μαμά του Γιώργου από την 23η Ιανουαρίου 2007 και της Ναταλίας από τις 17 Ιανουαρίου 2010. Από τότε που έγινα μαμά μέχρι σήμερα, αν και δεν περίμενα να είμαι ποτέ σε κάτι τόσο σχολάστική, ξεκίνησε για μένα ένα ταξίδι έρευνας για να δώσω όσο μπορώ και όσο ξέρω, το καλύτερο σ'αυτό το παιδί, με την ευχή να μεγαλώσει το μυαλουδάκι του και το σώμα όμορφα και απροβλημάτιστα. Ο στόχος μου είναι να μεγαλώσω ελεύθερα παιδιά. Ελεύθερα να είναι αυτό που θέλουν να είναι, ελεύθερα να αγαπούν αυτό που θέλουν, ελεύθερα να παλέψουν γι αυτό που αγαπούν, ελεύθερα να είναι ο εαυτός τους! Γεννήθηκα τον Απρίλη του 1977, έχω σπουδάσει Αγγλία Interior Design και συνέχισα εκεί το Master μου. Εκεί γνώρισα από τα 18 μου τον πλέον σύζυγό μου ο οποίος μου έμαθε τον κόσμο των υπολογιστών. Ασχολούμαι με ζωγραφική, λογοτεχνία, ποίηση, είμαι Βοηθός Μητρότητας και blogger, και βασικά μεγαλώνω τα παιδιά μου, έχω την τύχη να είμαι μια full time μαμά! :-) Αν θέλετε να επικοινωνήστε μαζί μου, εδώ είναι το μέηλ μου: lydiat2004 @ yahoo.gr

8 responses »

  1. φοβερή ιδέα και πάλι.
    Και στεγνή αυτή τη φορά γιατί με το σφουγγάρι ο καλός μου βρέχεται μέχρι και τις κάλτσες. θα το δοκιμάσουμε και θα σου πω αντιδράσεις.

  2. Kαλησπερα! Πολυ ωραια τα οσα προτεινεις, θα τα δοκιμασω αυτες τις μερες στα παιδια. Μου κινησες την περιεργεια, αυτο το βιβλιο ειχες διαβασει?

    http://www.biblionet.gr/main.asp?page=showbook&bookid=16262

    Ψχνω να βρω κατι σχετικο με τετοιες ασκησεις.

    Βερόνικα

  3. Χωρίς να ξέρω πως είναι μια από τις ασκήσεις μοντεσσόρι έχουμε παίξει με τα φασόλια. Μια μέρα που είχα κάνει τάρτα, μετά σκέφτηκα δεν δίνω στην Εβίτα τα φασόλια που είχα χρησιμοποιήσει (για να μην φουσκώσει η τάρτα). Βέβαια αφού δεν ήξερα την άσκηση αυτοσχεδιάσαμε και τα βάζαμε μέσα στα κουζινικά της, διάφορα κατσαρολόκια, πιατάκια, ποτηράκια. Το αποτέλεσμα βέβαια πολύ της άρεσε άλλα στο τέλος βρέθηκα να μαζεύω γίγαντες από όλο το πάτωμα της κουζίνας . . . . χι χι 😀

  4. Μου αρέσουν πολύ οι ιδέες σου και αρέσουν και στην κόρη μου πολύ. Συγχαρητήρια που το ψάχνεις και που το μοιράζεσαι μαζί μας.
    http://zoistoxorio.blogspot.com/ Εδώ θα δείς πώς τα περνάμε κι εμείς στον Παρνασσό. Χρόνια πολλά με υγεία και ευτυχία σε όλους.

Σχολιάστε

