Επιτέλους κάτι ακούγεται!!!

Standard

theobirth5-thumb-large

Έχει μήνες που είμαι ενθουσιασμένη για την εκπομπή που επιτέλους βγήκε χτες στον αέρα. Έχει καιρό που συζητάμε με μια από της δημοσιογράφους της εκπομπής γι αυτό τους το θέμα. Και είμαι περήφανη που αν και δεν ήμουν μέσα στην εκπομπή, το όνομά μου βρισκόταν στα ευχαριστήρια του τέλους! Θα έχω μια μέρα να το λέω στα παιδιά μου αν μη τι άλλο… Βοήθησα κι εγώ να ακουστεί κάτι!

Στους Πρωταγωνιστές του Σταύρου Θεοδωράκη, χτες βράδυ, ακούστηκαν επιτέλους αυτά που εδώ και χρόνια φωνάζουμε πολλές. Άλλες από τα blog τους, άλλες από το FB. Και συνήθως καταλήγουμε να είμαστε εμείς οι γραφικές που πάλι λέμε τα ίδια και τα ίδια, ή που παραπονιόμαστε για το σύστημα, την καισαρική μας, τους αποθηλασμούς, κλπ.

Γιατί το κάνουμε αυτό αλήθεια? Μήπως επειδή οι περισσότερες εγκυμοσύνες καταλήγουν σε πρόκληση πριν την ώρα τους? Μήπως γιατί οι περισσότεροι τοκετοί με πρόκληση (το 70%) καταλήγουν τελικά σε καισαρική? Μήπως γιατί όπως είπαν και χτες στην εκπομπή, τα ποσοστά των καισαρικών στην Ελλάδα, είναι τα πρώτα παγκοσμίως? Μήπως επειδή πολλές μαμάδες αλλιώς ονειρεύτηκαν την γέννα του παιδιού τους και αλλιώς την έζησαν? Μήπως επειδή ξαφνικά ξεφύτρωσαν πολλά παιδιά και με αλλεργίες και πρόβλημα στο αναπνευστικό και εντερικό τους σύστημα? Μήπως απλά επειδή παραέγινε το κακό??? Ή επειδή κάτι πρέπει να αλλάξει πια?

Συζητήσεις πάνω σε συζητήσεις και ιντερνετικοί καβγάδες για το κατά πόσο μια μαμά είναι καλύτερη επειδή γέννησε το παιδί της φυσιολογικά ή όχι, για το κατά πόσο περήφανη νιώθει για τις καισαρικές της, για το γεγονός ότι δεν ήταν κορόιδο που πίστεψε τον γιατρό της ή κατά πόσο κακό έκανε που από μόνη της ζήτησε καισαρική και για το πόσο σπασίκλες είναι αυτές που μετά από τόσα χρόνια ακόμη παραπονιούνται για την αναίτια καισαρική τους (κι ας έχουν τα παιδάκια τους μια χαρά)…

Ουφ! Να το ξαναπώ? Όλες καλές μαμάδες είμαστε, όλες είμαστε όμως σε ένα σύστημα Άλφα και εαν δεν αλλάξει αυτό, στο τέλος δεν θα υπάρχει φυσιολογικός τοκετός! Και από την λέξη και μόνο του συγκεκριμένου τοκετού, καταλαβαίνουμε τι είναι το φυσιολογικό να γίνει. Η καισαρική δεν είναι η φυσιολογική οδός για να βγει ένα μωρό. Ε, όσο να ‘ναι, μας αρέσει δεν μας αρέσει, κάποια προβλήματα θα δημιουργούνται με τον μη φυσιολογικό τρόπο ρε παιδιά!!! Και εν πάσι περιπτώσει, γιατί να κάνουμε καισαρική όταν αυτή δεν είναι αναγκαία? Βολεύει? Και εαν ναι, ποιον ακριβώς?

Για το κατά πόσο φυσιολογικός είναι ο φυσιολογικός τοκετός όπως έχουν πια τα πράγματα, θα το συζητήσουμε σε άλλο ποστ. Όσες το βιάζεστε, να σας πω απλά να κάνετε έρευνα για τον φυσιολογικό τοκετό και για τον ΦΥΣΙΚΟ τοκετό. Άλλο πράγμα το ένα, άλλο το άλλο! Σε αυτό το ποστ, θα σας αφήσω να δείτε (όσες δεν το καταφέρατε χτες βράδυ), την εκπομπή Πρωταγωνιστές. Επιτέλους κάτι ακούγεται! Είμαι ενθουσιασμένη, γιατί το πιστεύω πια, πως σιγά σιγά τα πράγματα θα αλλάξουν! Η κόρη μου, όταν έρθει η ώρα της να γίνει μαμά, δεν θα παλεύει για τα αυτονόητα. Αυτά θα τα έχουμε φέρει στην Ελλάδα… εμείς!🙂

 

About mamalydia

Είμαι μαμά του Γιώργου από την 23η Ιανουαρίου 2007 και της Ναταλίας από τις 17 Ιανουαρίου 2010. Από τότε που έγινα μαμά μέχρι σήμερα, αν και δεν περίμενα να είμαι ποτέ σε κάτι τόσο σχολάστική, ξεκίνησε για μένα ένα ταξίδι έρευνας για να δώσω όσο μπορώ και όσο ξέρω, το καλύτερο σ'αυτό το παιδί, με την ευχή να μεγαλώσει το μυαλουδάκι του και το σώμα όμορφα και απροβλημάτιστα. Ο στόχος μου είναι να μεγαλώσω ελεύθερα παιδιά. Ελεύθερα να είναι αυτό που θέλουν να είναι, ελεύθερα να αγαπούν αυτό που θέλουν, ελεύθερα να παλέψουν γι αυτό που αγαπούν, ελεύθερα να είναι ο εαυτός τους! Γεννήθηκα τον Απρίλη του 1977, έχω σπουδάσει Αγγλία Interior Design και συνέχισα εκεί το Master μου. Εκεί γνώρισα από τα 18 μου τον πλέον σύζυγό μου ο οποίος μου έμαθε τον κόσμο των υπολογιστών. Ασχολούμαι με ζωγραφική, λογοτεχνία, ποίηση, είμαι Βοηθός Μητρότητας και blogger, και βασικά μεγαλώνω τα παιδιά μου, έχω την τύχη να είμαι μια full time μαμά! :-) Αν θέλετε να επικοινωνήστε μαζί μου, εδώ είναι το μέηλ μου: lydiat2004 @ yahoo.gr

6 responses »

  1. Έγινα πρόσφατα μανούλα με καισαρική και παρότι κι εγώ απογοητεύτηκα στο άκουσμα ότι δε μου συστήνεται να γεννήσω φυσιολογικά, θα ήθελα να μου επιτραπεί ένα σχόλιο. Σαφώς και κατακρίνω την κατάχρηση της «ευκολίας» της καισαρικής για λόγους μη ιατρικούς, όμως ας μη φτάνουμε στο άλλο άκρο δαιμονοποιώντας της ως κάτι μη φυσιολογικό που προκαλεί προβλήματα κλπ. Υπάρχουν περιπτώσεις που η καισαρική επιβάλλεται και σώζει ζωές είτε της μάνας είτε του βρέφους. Περιπτώσεις που με το φυσιολογικό τοκετό ρισκάρεις μόνιμες βλάβες ή ακόμα και την ίδια τη ζωή. Το σχόλιό μου απευθύνεται πιο πολύ σε μανούλες που σαν κι εμένα θέλουν να γεννήσουν φυσιολογικά αλλά η πιο ασφαλής οδός για αυτές και τα μωρά τους είναι η καισαρική. Μη φτάσουμε να ενοχοποιούμαστε γιατί ο στόχος είναι κοινός, να φέρουμε στον κόσμο με ασφάλεια τα μωρά μας. Όταν η καισαρική γίνεται για ιατρικούς λόγους, τη στιγμή που παίρνεις στα χέρια σου το μωρό σου και βλέπεις ότι είναι καλά, η απογοήτευση για το είδος του τοκετού πραγματικά εξανεμίζεται.
    Θα ήθελα να προσθέσω και κάτι άλλο που θεωρώ ίσως πιο σημαντικό. Γέννησα στο εξωτερικό σε κλινική φιλική προς το θηλασμό. Είχα το μωρό μου από την πρώτη στιγμή πάνω μου. Με το που γεννήθηκε έκαναν τα αρχικά τεστ και σε 15 λεπτά βρισκόταν στην αγκαλιά μου. Οι υπόλοιπες εξετάσεις/μετρήσεις έγιναν τρεις ώρες αργότερα, δϊνοντας χρόνο στο παιδί να ανακαλύψει τη νέα του πραγματικότητα, το στήθος και να νιώσει ασφάλεια με τη μαμά του. Εϊναι μεγάλο κρίμα να στερείται το βρέφος τη μαμά του, αν δε συντρέχουν ιατρικοί λόγοι, για μία και δύο ώρες αφότου γεννηθεί και είναι κάτι τόσο απλό που δε μπορώ να καταλάβω γιατί δεν προωθείται στα ελληνικά μαιευτήρια. Ευχαριστώ για το χώρο.

  2. Δυστυχώς δεν κατάφερα να δω όλη την εκπομπή, είδα μόνο μερικά αποσπάσματα αλλά μου έκανε εντύπωση που ο άντρας μου καθόταν και την έβλεπε και με φώναζε συνέχεια «έλα να δεις τι λέει»! Έχω γεννήσει με καισαρική όπως καταλαβαίνεις, ύστερα από πρόκληση και αυτό γιατι, σύμφωνα με τον γιατρό μου παντα, είχα ανεβασμένη πίεση….
    Ηταν η πρώτη φορά, αν δεν κάνω λάθος, που εκπομπή ανέφερε το θέμα αυτό και με χαροποιεί ιδιαίτερα γιατί επιτέλους κάποια πράγματα πρέπει να λέγονται!

  3. καλημέρα! και γω την είδα χτες την εκπομπή… ενώ είχα καθυσυχαστεί μετά από 3 χρόνια ότι όντως η περίπτωσή μου έχρηζε καισαρικής άρχισα πάλι να αμφιβάλλω και έχει κολλήσει στο μυαλό μου ότι ίσως να μην ήταν έτσι τα πράγματα, και ότι ήταν στο χέρι μου τελικά να πιέσω το γιατρό μου… δεν ξέρω σήμερα είμαι κάπως… ήθελα να το μοιραστώ, νιώθω μια πικρία, ένα κάτι μέσα μου απογοητεύτηκε πάλι…

  4. Εγώ γέννησα φυσιολογικά και με αυτά που συμβαίνουν δεν πρέπει να λέω «Ευχαριστώ Θεέ μου που όλα πήγαν καλά» αλλά «Ευχαριστώ γιατρέ μου που δεν ανήκεις σε αυτούς που έχουν την καισαρική για πλάκα!» Εκεί έχουμε φτάσει..
    Το άσχημο είναι πως είχα και εγώ δύο φίλες που μου έλεγαν μέχρι τελευταία στιγμή πως έπρεπε από μόνη μου να ζητήσω καισαρική για να μην πονέσω, να μην ταλαιπωρηθώ, να μην περιμένω πότε θα έρθει η ώρα, να ξέρω… Μάλιστα ο ένας σύζυγος κορόιδευε και τον άντρα μου – επειδή έφαγα όλο τον 9ο μήνα – καλά δεν ξέρετε πότε θα γεννήσετε? τι περιμένετε? κάντε καισαρική να τελειώνετε!! Ευτυχώς μείναμε ανεπηρέαστοι!!
    Όταν μπορείς γιατί να μην το ευχαριστηθείς? Γιατί να μη ζήσεις την εμπειρία? Γιατί να μη ζήσεις αυτό που η φύση σε προετοίμασε να ζήσεις! Πόσες φορές θα μας συμβεί? Και τι θα έχουμε να θυμόμαστε..!
    Ένα χρόνο μετά κι ακόμη θυμάμαι εκείνη την ημέρα σαν να την έζησα χθες! Μακάρι να με αξιώσει ο Θεός να το ζήσω πάλι!

  5. Εγω αυτο που δεν καταλαβα ειναι γιατι αυτος ο αγωνας να ξεκινησει απ τις γυναικες που απλα θελουν να γεννησουν με ασφαλεια και οχι να κανουν διατριβη στη μαιευτικγ προκειμενου να αντιπαρατεθουν με τον γιατρο για το αν πρεπει η οχι να γεννησουν φυσιολογικα.

    Ο αγωνάς και η εκπομπη του κου θεοδωρακη θα επρεπε να απευθυνεται στο ανικανο να ελεγξει τους γιατρους κρατος και οχι στις γυναικες.

    Σαφως οφειλουν να ενημέρωνονται αλλα τον τελικο λογο ο γιατρος πρεπει να τον εχει.γι αυτο πληρωνεται

  6. Ήμουν σίγουρη ότι θα έγραφες κάτι για το συγκεκριμένο ρεπορτάζ! Και πολύ χαίρομαι γι’αυτό…Γιατί εγώ που γέννησα και τα τρία μου παιδάκια φυσιολογικά (τα δύο τελευαία στο σπίτι με την Ευαγγελία και τη Μαίρη) εκλαιγα για τις μανούλες που τραβήξαν τη δική σου αγωνία. Έκλαιγα για το πρώτο μου μωρό που ήταν ληθαργικό από την επισκληρίδιο (την οποία έκανα με το ζόρι τα τρία δευτερόλεπτα που βγήκε ο άντρας μου από το δωμάτιο των οδυνών), για τις ΔΥΟ ώρες που ήμουν στο χειρουργείο μετά το «φυσιολογικό» τοκετό μου και τη «φυσιολογική» τεράστια περινεοτομή και για ένα σωρό άλλα… Γιατί όταν έμαθα για τη VBAC και την ανέφερα ενθουσιασμένη σε φίλες που κάναν τα πρώτα τους με καισαρική με κοιτάγαν όπως η αγελάδα το τρένο. Γιατί το ίδιο συμβαίνει όταν λέω πως δεν έχουμε ανάγκη ΚΑΜΙΑ επισκληρίδιο για να γεννήσουμε φυσιολογικά. Μπορώ να γράφω σελίδες γι’αυτό το θέμα, αλλά ένα είναι σίγουρο…Ότι επιτέλους κάτι ακούγεται!!! Και είμαι πολύ χαρούμενη γ’αυτό! Γιατί έχω δύο κοριτσάκια και περιμένω το τρίτο και όταν θα έρθει η ώρα να γεννήσουν δε θα είναι έτσι τα πράγματα στην Ελλάδα. Μπορεί στο εξωτερικό (όπως γράφει η κοπέλα πιο πάνω) να γίνονται καισαρικές μόνο όταν υπάρχει λόγος, αλλά δυστυχώς εδώ δεν είναι ΑΚΟΜΑ (ελπίζω) έτσι.

Σχολιάστε

