Η υπόθεση homeschooling…

Standard

enhanced-buzz-14328-1361982588-13

Λίγοι πρέπει να είναι αυτοί που ΔΕΝ έχουν διαβάσει τις τελευταίες μέρες, ένα άρθρο που τριγυρίζει το Ελληνικό ίντερνετ, για μια μαμά που αμφισβήτησε το Ελληνικό σύστημα Παιδείας και κάνει homeschooling στο παιδί της. Μετά την σύσταση που της έγινε και αφού πήρε την απόφαση να το πολεμήσει για όλους όσους θα ήθελαν αλλά δεν τολμούν μια τέτοια κίνηση, αντί να γίνει δίκη και να το πάει όσο πιο πάνω γίνεται, όπου και τελικά αναγκαστικά θα έβρισκε το δίκιο της, βγήκε απόφαση από τον εισαγγελέα, να της πάρουν το παιδί αν δεν το γράψει σε κάποιο σχολείο άμεσα!!! Και όλα αυτά ΧΩΡΙΣ να γίνει δίκη!!! Το άρθρο θα το διαβάσετε και εδώ!

Την μαμά αυτή, την είχα γνωρίσει πεταχτά σε μια ομιλία περί σχολείων στην Αθήνα. Στο Teacher Tom in Athens που είχα καταφέρει να πάω. Την είχα θαυμάσει για αυτό της το βήμα και είχα σκεφτεί πως θα πρέπει να την στηρίξουμε στον αγώνα της. Εγώ μπορεί να μην έκανα homeschooling. Μπορεί και να ‘κανα όμως. Δεν ξέρω. Αυτό που φαντάζομαι θα μου άρεσε να κάνω, αν ήταν ανοιχτή η νομοθεσία του homeschooling, όπως και είναι σε όλες τις χώρες τις ΕΕ, θα ήταν μια αρχή και αυτοδιαχειριζόμενο σχολείο, παρέα με άλλους γονείς. Kάποιοι γονείς ίσως είχαν τις γνώσεις να διδάξουν κάποια μαθήματα, κάποιοι άλλοι, θα είχαν χώρο στον οποίο θα μπορούσαν να κάνουν μάθημα μια ομάδα παιδιών. Τα μαθήματα που δεν θα γινόταν να διδάξουμε εμείς, θα πληρώναμε μαζί δασκάλους να τα διδάξουν. Οι εκπαιδευτικοί, θα ακολουθούσαν μια ελευθεριακή και δημοκρατική βάση για να κάνουν μάθημα. Τα μαθήματα θα ήταν βιωματικά όσο γίνεται, και πολλές φορές έξω από τους τοίχους. Οι δάσκαλοι και οι μαθητές μεταξύ τους, θα μιλούσαν στον ενικό και θα είχαν φιλική σχέση, και τις αποφάσεις θα τις έπαιρναν όλοι μαζί σε συνελεύσεις όπου η ψήφος του ενός μετράει όσο και του άλλου. Θα μάθαιναν διασκεδαστικά και κανείς δεν θα φοβόταν το σχολείο! Αυτό το έχω ονειρευτεί πολλές πολλές φορές!

Και αυτή λοιπόν η μαμά, αφού ονειρεύτηκε κάτι διαφορετικό, αποφάσισε να μην κάτσει με σταυρωμένα τα χέρια, αλλά να το εφαρμόσει. Δεν δήλωσε διεύθυνση εξωτερικού όπως κάνουν πολλοί για να μην έχουν θέμα με το κράτος. Είπε από την αρχή την αλήθεια. Και δίδαξε το παιδί της καλά και όμορφα, μόνη της, βάζοντάς το σε εξωσχολικές δραστηριότητες για την κοινωνικοποίησή του με άλλα παιδιά και άλλους κανόνες. Και της ήρθε η σύσταση από το κράτος. Και συνέχισε να κάνει αυτό που έκανε καλά. Και περίμενε την δίκη. Αν την έχανε, θα πήγαινε όσο πιο ψηλά μπορούσε να το πάει, ώστε βάσει ανθρωπίνων δικαιωμάτων, να μην μπορούν να της αρνηθούν το δικαίωμα να επιλέγει για την μόρφωση του παιδιού της. Αλλά η δίκη δεν ήρθε. Ήρθε ο εκβιασμός! «Αν δεν κάνεις αυτό που σου λέμε, θα σου πάρουμε το παιδί!» Ύστατος εκβιασμός για μια μάνα! Και πάλι, δεν το έβαλε κάτω και συνεχίζει! Εδώ χειροκροτώ!!!

Αυτό βέβαια που δεν καταλαβαίνω, είναι το γιατί υπάρχουν τόσοι πολλοί που λένε «και καλά της κάνουν!». Και θα ήθελα να ρωτήσω. Όταν ακούτε εσείς (που τα λέτε αυτά), ότι κάποιος γείτονας δίνει και καμιά σφαλιαρίτσα στο απέναντι διαμέρισμα, ή βλέπετε ένα χαστούκι στο δρόμο, κάνετε κάτι εκείνη την ώρα? Παίρνετε το 100 να έρθει να πάρει το παιδί από τους γονείς του και λέτε «καλά κάνουν!»? Γιατί κι εκείνοι τον νόμο, ξέρετε, καταπατούν! Όταν ακούτε μέσα από μια τάξη δημοτικού άγριες φωνές και προσβλητικές κουβέντες, τιμωρίες του προηγούμενου αιώνα, κλπ, έχει πάει κάποιος δάσκαλος να καλέσει τον σχολικό σύμβουλο για να σώσει τα παιδιά αυτής της τάξης?

Πως γίνεται πείτε μου, να «καλά της κάνουν»? Ένα παιδί να φύγει από την μητέρα του, απλά και μόνο επειδή κάνει κάτι για το οποίο δεν συμφωνείτε και δεν θα κάνατε εσείς? Τα ανθρώπινα δικαιώματα δεν είναι πάνω από το σύνταγμα? Και όταν το δικό της καταπατείται, απλά λέμε καλά της κάνουν? Το παιδί το σκέφτηκε κανείς? Η τιμωρία θα πέσει και σε αυτό! Και γιατί? Επειδή κάνει homeschooling? Κάτι που κάνουν εκατομμύρια παιδιά στον κόσμο και που πολλά από αυτά πάνε μετά στα καλύτερα πανεπιστήμια γιατί τα γουστάρουν? Καλά της κάνουν γιατί? Επειδή δεν κρύφτηκε? Επειδή ήθελε να αναγκάσει το κράτος να δει κάτι δεν δέχεται αλλιώς να κοιτάξει και να ερευνήσει? Καλά της κάνουν γιατί? Επειδή τόλμησε να αμφισβητήσει το σχολείο? Τους εκπαιδευτικούς? Το σύστημα? Δηλαδή, όλοι οι υπόλοιποι θεωρούμε πως όλα αυτά είναι ΟΚ?

Και μη μου αρχίσετε για την ελιτίστικη παιδεία, κλπ κλπ! Αυτό υπάρχει από την στιγμή που υπάρχουν και τα ιδιωτικά σχολεία! Κανείς δεν έκανε κάτι γι αυτό! Το homeschooling αναλόγως τον τρόπο, μπορεί να στοιχίζει από λίγα εως πολλά. Το ίδιο και τα φροντιστήρια, και τα ιδιωτικά (από το κατώτερο εως το καλύτερο). Αν κάποιος έχει το δικαίωμα να πάρει το παιδί του σε ιδιωτικό σχολείο, γιατί να μην έχει το δικαίωμα να μην του κάνει τα μαθήματα όπως αυτός θεωρεί πως είναι καλύτερο για τα παιδιά του? Είναι εντάξει να πηγαίνει το παιδί στο σχολείο την μισή μέρα και μετά την άλλη μισή να διαβάζει σπίτι και να πηγαίνει φροντιστήρια ή να φέρνει στο σπίτι ιδιαίτερα, για να τα καταλάβει? Είναι βασικά, σαν να λέμε ότι το σχολείο στο σπίτι είναι το καλύτερο για τα παιδιά, αλλά δεν αφήνουμε να το κάνετε, γιατί δεν θα μπορούν όλα τα παιδιά να πάνε σε τέτοιο. Οπότε το απαγορεύουμε! Ντόινγκ!!!

Μετά πιάνουμε το θέμα των νεοναζί, κλπ. Και άντε μετά ο καθένας θα κάνει σχολεία που θα μπορεί να διδάξει ότι θέλει στα παιδιά! Ισχύει αυτό. Αν δεν υπάρχει έλεγχος βέβαια! Μα εννοείται πως σε ένα κράτος όπου υπάρχει ο θεσμός του homeschooling, υπάρχει και κρατικός έλεγχος. Όπου τα παιδιά εξετάζονται για να εξακριβώσουν ότι το παιδί έχει μάθει αυτά που χρειάζεται σε κάθε σχολική χρονιά να μάθει! Τα υπόλοιπα, δεν χρειάζονται homeschooling για να τα μάθουν τα παιδιά. Η κόρη του αρχηγού του ναζιστικού/φασιστικού κόμματος Ελλάδος, δεν έμαθε αυτά που έμαθε επειδή πήγε σχολείο στο σπίτι της. Απλά επειδή είχε πατέρα αυτόν που έχει! Ξεκάθαρα πράγματα! Ότι και να λέει ο δάσκαλος στο σχολείο, το παιδί θα μάθει και θα πιστέψει αυτά που του λέει ο γονιός. Καλώς ή κακώς…

Και τέλος πιάνουμε την κοινωνικοποίηση των παιδιών! Τα παιδιά μας κοινωνικοποιούνται ΜΟΝΟ στο σχολείο? Δηλαδή, αν πηγαίνει εξωσχολικές δραστηριότητες με άλλα παιδιά, άλλους κανόνες και άλλους δασκάλους, δεν κοινωνικοποιείται? Στην παιδική χαρά, δεν κοινωνικοποιείται? Μα τι λέτε? Εκτός αν εννοούμε ότι δεν ιδρυματοποιείται. Να κάνει ότι του λένε, να δέχεται κανόνες που δεν του αρέσουν και δεν είναι σωστοί γι αυτό, επειδή θα τιμωρηθεί.  Να μην μπορεί να αρνηθεί και να συζητήσει, να πρέπει να είναι ένα στρατιωτάκι σε πολλές περιπτώσεις σχολείων. Κοινωνικοποίηση?

Δεν είδα να συζητιέται το θετικό στην υπόθεση homeschooling. Τα παιδιά, μαθαίνουν επειδή θέλουν να μάθουν. Την περίοδο που θέλουν να μάθουν, αυτό που θέλουν να μάθουν. Και τότε… Τότε το μαθαίνουν πολύ γρήγορα! Γιατί τα παιδιά από την φύση τους θέλουν την γνώση. Την τραβούν σαν σφουγγάρι, όταν είναι η ώρα τους να μάθουν και όταν τους έχει τραβήξει το ενδιαφέρον με κάποιον τρόπο αυτή η γνώση (εδώ σε θέλω δάσκαλε! Το μεγάλο στοίχημα!). Επίσης, δεν φοβούνται το σχολείο. Δεν φοβούνται την ώρα που θα κάνουν λάθος, το σχόλιο που θα ακούσουν από την δασκάλα ή την τιμωρία που θα τους βάλει επειδή για 4η ημέρα δεν μπορεί να συγκεντρωθεί στο μάθημα το δεύτερο 2ωρο που κάθεται σε μια καρέκλα και βαριέται που ζει! Δεν μαθαίνει παπαγαλία. Μαθαίνει και θυμάται! Τα παιδιά με μαθησιακές και μη, μαθαίνουν (το καθένα) με τον δικό τους τρόπο και αν αυτό τους προσφέρει ένα σχολείο δεν μένουν πίσω, ούτε δυσκολεύονται. Πολλά τα θετικά. Έχει κι άλλα, σκεφτείτε τα! Μη γυρίζουμε το κεφάλι μόνο στα αρνητικά…

Δεν ξέρω τι ακριβώς θα έκανα αν ήταν νόμιμο το homeschooling στην Ελλάδα. Ιδέες υπάρχουν, αλλά το τι ακριβώς θα έκανα, δεν το γνωρίζω. Αυτό που ξέρω, είναι ότι η μισή Ελλάδα έμαθε για το homeschooling από την συγκεκριμένη μαμά. Ξέρω επίσης πως μπορεί να μην βρίσκεται το κράτος στην καταλληλότερη φάση για τέτοιες αλλαγές, αλλά πότε ακριβώς θα είναι αυτή η καταλληλότερη φάση για να ασχοληθούμε με αυτό το δικαίωμα? Επίσης, καταλαβαίνω πως αυτή η επίθεση, είναι άδικη. Ακόμη και να ήμουν κάθετη και αντίθετη στον θεσμό αυτό, δεν θα μπορούσα να μην είμαι δίπλα στην μαμά αυτή, γιατί αυτή τη στιγμή της αφαιρούν το δικαίωμα να δικαστεί! Στην δημοκρατική Ελλάδα, έπεσε βέτο, εκβιασμός, κι εμείς θα κάτσουμε να πούμε «καλά της έκαναν»? Όχι βέβαια! Εγώ είμαι μαζί της λοιπόν! #handsoffGreekmom!!!

11167852_10206554075482279_1484824204033263749_n

About mamalydia

Είμαι μαμά του Γιώργου από την 23η Ιανουαρίου 2007 και της Ναταλίας από τις 17 Ιανουαρίου 2010. Από τότε που έγινα μαμά μέχρι σήμερα, αν και δεν περίμενα να είμαι ποτέ σε κάτι τόσο σχολάστική, ξεκίνησε για μένα ένα ταξίδι έρευνας για να δώσω όσο μπορώ και όσο ξέρω, το καλύτερο σ'αυτό το παιδί, με την ευχή να μεγαλώσει το μυαλουδάκι του και το σώμα όμορφα και απροβλημάτιστα. Ο στόχος μου είναι να μεγαλώσω ελεύθερα παιδιά. Ελεύθερα να είναι αυτό που θέλουν να είναι, ελεύθερα να αγαπούν αυτό που θέλουν, ελεύθερα να παλέψουν γι αυτό που αγαπούν, ελεύθερα να είναι ο εαυτός τους! Γεννήθηκα τον Απρίλη του 1977, έχω σπουδάσει Αγγλία Interior Design και συνέχισα εκεί το Master μου. Εκεί γνώρισα από τα 18 μου τον πλέον σύζυγό μου ο οποίος μου έμαθε τον κόσμο των υπολογιστών. Ασχολούμαι με ζωγραφική, λογοτεχνία, ποίηση, είμαι Βοηθός Μητρότητας και blogger, και βασικά μεγαλώνω τα παιδιά μου, έχω την τύχη να είμαι μια full time μαμά! :-) Αν θέλετε να επικοινωνήστε μαζί μου, εδώ είναι το μέηλ μου: lydiat2004 @ yahoo.gr

15 responses »

  1. Όχι απλά απαράδεκτο, απάνθρωπο, πραγματικά δεν έχω λόγια να χαρακτηρίσω αυτό το γεγονός. Με πιο δικαίωμα θα τολμήσουν να στερήσουν το κοριτσάκι από τη μητέρα του? Επειδή τόλμησε αυτή η μητέρα να αμφισβητήσει το σύστημα? Πραγματικά δεν μπορώ να το διανοηθώ ότι συμβαίνει κάτι τέτοιο στην Ελλάδα του 15!

  2. Πολλοί διερωτούνται αν όλο αυτό είναι αληθινό, αν συμβαίνει πραγματικά στην Ελλάδα του 2015…το ίδιο και εμείς! Χωρίς επίσημα έγγραφα, χωρίς δίκη, παρά μόνο απειλές και καταδίωση….

    Το homeschooling δεν είναι ακριβώς «home» όπως φαντάζονται μερικοί…πίσω από «κλειστούς τοίχους» και «περιορισμός από τον πραγματικό κόσμο». Ακριβώς το αντίθετο συμβαίνει, αλλά δεν είναι της παρούσης να το αναπτύξω!

    Σ’ ευχαριστώ από καρδιάς για το αφιέρωμα αυτό…είναι καιρός να ενωθούμε σαν Άνθρωποι και όχι σαν απόψεις που μάχονται και βάλλονται επειδή ξεχάσαμε να διεξάγουμε ισότιμους διαλόγους!

    • Κι εγώ ευχαριστώ για την μάχη που δίνεις για όλους εμάς. Εσύ μαζί με την κόρη σου🙂
      Το λιγότερο που θα μπορουσα να κανω είναι ένα ποστ στο blog μου!

  3. Ούτε εγώ ξέρω τι θα έκανα… Αυτό όμως που γίνεται με την συγκεκριμένη περίπτωση, την οποία κι εγώ γνώρισα στην συγκεκριμένη συνάντηση στην Αθήνα, είναι απλά απάνθρωπο και στερεί στον άνθρωπο το δικαίωμα της επιλογής. Επιλέγουμε για πολλά πράγματα, σεβόμαστε τις επιλογές των ανθρώπων στον βαθμό που δεν καταπατούνται τα ανθρώπινα δικαιώματα. Γιατί εδώ συμβαίνει το αντίθετο; Κι εγώ είμαι με την Χριστιάννα, αν και είμαι μια μαμά μάλλον πιο δειλή, που το παιδί μου βρίσκεται στο ελληνικό δημόσιο σχολείο. #handsoffgreekmom

    • Μάγδα μου, κάποιοι παλεύουμε από μέσα, κάποιοι απ’ έξω. Φτάνει να ξυπνάμε και να αγωνιζόμαστε για τα παιδιά μας και το μέλλον τους, για την ουσία και την αλήθεια. Εγώ απλά «μεγάλωσα πολύ» για να επαναλάβω κάτι που έχω ήδη κάνει και για να φοβάμαι…Και δεν είναι μόνο τα δικά μου παιδιά. Έχω συναντήσει πολλά παιδιά στην πορεία μου, για να μπορώ να κάθομαι στην άκρη και να παρακολουθώ αυτό που βιώνουν. Δεν έχω όλες τις απαντήσεις, αλλά έχω όλα τα «όχι», «φτάνει πια»!

  4. Αγαπητή συνονόματη, οι αρμόδιοι φορείς θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν την περίπτωση της μητέρας ως μια ευκαιρία για έρευνα και πρόοδο στο δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα και όχι σαν ευκαιρία να τιμωρήσουν, να καταστείλουν και να επιβάλλουν αναχρονιστικές και ανάρμοστες ποινές που δικαιώνουν το κατεστημένο (το «καλά της κάνουν»).Αργά η γρήγορα (μάλλον αργά), η μητέρα θα δικαιωθεί και σίγουρα όσοι οραματίζονται μια ουσιαστική παιδεία για τα βλαστάρια τους θ ακολουθήσουν το παράδειγμά της, όμως νομίζω πως οι «παλιομοδίτες» της εκπαίδευσης, θα προβάλλουν σθεναρή αντίσταση σε κάθε μεταβολή που θίγει «τσέπες»..

  5. Συμφωνω όσο δεν πάει άλλο με το κείμενο σου. Το έχω σκεφτεί απ όταν ήμουν μαθήτρια και εγώ καθώς τα πιο πολλά (ιδιαίτερα τα θρησκευτικα, να ανοίξεις θέμα κάποια στιγμή αν θες) τα έβρισκαν περιττά. Και όχι τα μαθήματα μόνο. Κάτι χουντικα κατάλοιπα όπως οι παρελασεις, κάτι αργίες παράλογες, ή προσευχή, όλα αυτά νόμιζα ότι θέλουν να με κάνουν πρόβατο στο κοπάδι τους. Σήμερα αναγκαστικά τα ανεχομαι στα παιδιά μου. Βασικά επειδή πιστεύω στην ελευθερία επιλογής, δεν αποτρεπω τα παιδιά μου από όλα αυτά αλλά περιμένω κάποτε να σκεφτούν και να αποφασίσουν. Μέχρι στιγμής τα αφήνω να τα δουν ολα
    Πίσω στην κατ οικον μάθηση. Ξερειςτι φοβάμαι? Κάποιους γονείς, ή πλειοψηφία δυστυχώς, θα παραιτηθεί ή δεν θα ενδιαφέρεται. Θα εκμεταλλευτούν την κατάσταση και τα παιδιά θα μείνουν αμορφωτα. Επισης τίθεται θέμα μορφωσιακης ισότητας. Εσύ και εγώ μπορούμε να πληρώνουμε για έξτρα δασκάλους, κάποιοι όχι. Οπότε είτε δεν θαπαρεχουν μόρφωση στα παδια ειτε αυτή θα είναι ελλειπης κλπ. Θεωρώ ότι θέλει πολύ κουβέντα όλο αυτο. Πάντως μακάρι να βρει λύση ή γυναικα και να τους ξεμπρπστιασει.
    Ακούς εκεί να της πάρουν το παιδί της. Έλεος πια.

  6. Κατά τη γνώμη μου το θέμα παρουσιάστηκε εντελώς στρεβλά και μονομερως από τα μέσα μαζικής “ενημέρωσης” καθώς επικεντρώθηκαν στην είδηση της απώλειας επιμέλειας του παιδιού λογω της προσωπικης θέσης μιας ανυποχώρητης μητέρας που αρνείται να στείλει το παιδί της στο σχολείο όπως κάνουν ολοι. Δλδ έθεσαν το ζήτημα καθαρά σε μια προσωπική στάση ζωής αποκομμένο από την κοινωνική παράμετρο και τους συσχετισμούς με το δικαίωμα στη επιλογή του είδους και του τρόπου εκπαίδευσης και του προτάγματος της αυτεξουσιότητας. Ο λόγος που το συγκεκριμενο πετισιον δεν συγκέντρωσε μεγάλο αριθμό υπογραφών είναι γιατί κατά τη γνώμη μου δεν παρουσιάστηκε στο ευρύ κοινό η πολυπλοκότητα του ζητήματος της χειραφετικης εκπαίδευσης (με οτι αυτή συνεπάγεται) παρά μόνο η φαινομενική του υπόσταση (μέσω της συγκεκριμενης υπόθεσης) και η απαίτηση της επιλεκτικής παράκαμψης του νόμου. Καταθετω λοιπον δημοσιως, πρόταση για σύσταση πανελλαδικού σωματείου που θα μπορούσε ονομάζεται πχ “Κίνημα (γονέων , νέων παιδιών και παιδαγωγών) για τη χειραφετικη παιδαγωγική και εκπαίδευση “και το οποίο θα έχει το ρόλο να αποτελέσει σημείο αναφοράς ενημερωσης και συσπείρωσης όλων μας αλλά και νομικό πρόσωπο που θα μας εκπροσωπεί στον αναπόφευκτο και αναγκαίο και επιτακτικό διάλογο με την επίσημη πολιτεία. Ίσως να ακούγεται λίγο οξύμωρο, αλλά προσωπικά πιστεύω ότι και με αυτόν τον τρόπο θα καταφέρουμε να κατοχυρώσουμε τα αυτονόητα δικαιώματα μας για την αυτοθεσμισή μας ως πολίτες, με τις ιδιοτητες του γονεα και του παιδαγωγου.

  7. μαζι σας σε ότι δράση και κίνημα κάνετε. υπαρχει ήδη μια ομαδα στο φειςμπουκ που λεγεται αλλαζουμε τα σχολεία αλλαζουμε την παιδεία. για δείτε το. δεν ειχα συμμετασχει αλλα εχουν ξεκινήσει τετοιες προσπαθειες. καιρός να ξαναξεκινήσει! οι υπογραφές ειναι εδώ https://secure.avaaz.org/en/petition/Prosecutors_Office_Greek_Justice_Functionaries_We_invite_you_to_stop_persecution_of_this_mother_1/?apnxzfb

    • Ευχαριστώ για την ψήφο εμπιστοσύνης. Το γκρουπ που λες, το ξεκίνησα εγώ και είμαι συνδιαχειρίστρια της ομάδας. Στηριζουμε και την μαμα αυτή και το ψήφισμα στο avaaz😉

  8. Κακημέρα κι από μένα. Εγώ διδάσκω την κόρη μου αγγλικά και ξέρω ότι όταν αναλαμβάνεις αυτή την ευθύνη απαιτεί πολλές εργατώρες (πόλυ περισσότερες όταν κάνεις homeschooling- δεν υπάρχει καν ελληνικός όρος για τη λέξη!!!) από τον εκπαιδευτικό-γονέα για να ανταπεξέλθει. Η εν λόγω μαμά είναι άξια 1000 συγχαρητηρίων. Πραγματικά αν δε δούλευα θα το έκανα κι εγώ για συμπαράσταση!!! Όπως πολύ σωστά το έθεσε η Λυδία, εδώ υπάρχουν γονείς που χτυπάν τα παιδιά τους και δεν ασχολείται κανένας, τώρα γιατί αυτή η αντίδραση;

    • Η ενέργεια που απαιτείται, να τα τροφοδοτείς συνέχεια με ενδιαφέροντα και πιο ουσιαστικά είναι μεγαλύτερη όντας μέσα στο σύστημα. Πρέπει ταυτόχρονα να ξεκάνεις αυτό που τους εμφυτεύεται (υποσυνείδητα κυρίως).
      Η έννοια της ύλης, των τάξεων, των εξετάσεων, της απόδειξης της γνώσης με εξωτερικά μέσα είναι όλα έννοιες του συστήματος. Η ζωή ΔΕΝ λειτουργεί έτσι, όμως εμείς βγαίνουμε από το σχολείο ανάπηροι να τη διαχειριστούμε.

  9. Α! Στην Πολωνία, όπου το homeschooling επιτρέπεται, τα παιδιά όλων των τάξεων που παρακολουθούν αυτό το εκπαιδευτικό συστημα δίνουν εξετάσεις στο τέλος της χρονιάς στη διδακτέα ύλη του Υπουργείου και παίρνουν αντίστοιχο πιστοποιητικό!!! Οπότε αν θέλουμε λύνουμε το ¨πρόβλημα¨ των γονέων που δε θα θέλουν να ασχοληθούν… Άσε που αυτοί που θα επιλέξουν το συγκεκριμένο τρόπο διδασκαλίας θα θέλουν να ασχοληθούν!!! Είναι πολλοί αυτοί που βολεύονται όταν φεύγουν τα παιδιά για το σχολείο…
    Απλά μπορείς το Α,α που διδάσκεται τώρα ο γιος μου στην Α΄ Δημοτικού να το μάθεις με 1000 διαφορετικούς τρόπους (θυμάμαι αυτό που έλεγες Λυδία για τις ζωγραφιές πάνω στα αυγουλάκια!!!). Προχθές μου ζήταγε να γυρίσει στο νηπειαγωγείο που ήταν πιο ¨χαλαρά¨ τα πράγματα και δε μπαίναν τιμωρία γιατί σηκωνόταν να ξύσουν το μολύβι ή γιατί ¨αναπνέουν ¨
    στην τάξη…
    Η μεγάλη μου κόρη στη Γ΄ Δημοτικού κάνει μυθολογία (που την ήξερε ήδη από δικά της βιβλία) κι έχει φτάσει από μόνη της στο τέλος του βιβλίου και στο μάθημα ΒΑΡΙΕΤΑΙ!!! Κι όχι μόνο σ΄αυτό το μάθημα δηλαδή…Πως να τη βοηθήσεις;;; Πως να το κάνεις ενδιαφέρον από το σπίτι;;;

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s