Καλάθια Θησαυρών!

Standard

 

Treasure_basket3Θυμήθηκα τα καλαθάκια θησαυρών που έφτιαχνα στον Γιώργο και πόσο του άρεσαν! Μιας και έχουμε μαμάδες με μωράκια είπα να γράψω γι αυτά   τα καλαθάκια που σίγουρα θα αρέσουν στα μωρά σας (από 6 εως περίπου 9 μηνών) γιατί τα μικράκια μας ψάχνουν για ευκαιρίες να  επεξεργαστούν νέα πράγματα, να βάλουν στο στόμα τους ότι πιο παράξενο μπορούν και να αναπτύξουν το μυαλουδάκι και τις γνώσεις τους. Δοκιμάστε το και θα το δείτε και μόνοι σας! Εγώ είχα κουραστεί με τα παιχνίδια του Γιώργου. Δεν μπορούσε να ασχοληθεί για αρκετή ώρα και αναρωτιόμουν τί στο καλό συμβαίνει. Με το καλάθι θησαυρού ασχολήθηκε μια χαρά! Είχε νέα πραγματα να πειραματιστεί και δεν έχασε ευκαιρία 🙂

Τί είναι το καλάθι θησαυρού

Είναι ένα καλάθι που περιέχει μια συλλογή από προσεκτικά διαλεγμένα αντικείμενα τα οποία προσφέρουν μεγάλο ενδιαφέρον στα μωρά.

Τα καλύτερα αντικείμενα που μπορείτε να επιλέξετε να βάλετε σε ένα τέτοιο καλάθι είναι καθημερινά αντικείμενα, τα οποία αν γίνεται καλό θα ήταν να μην είναι πλαστικά. Θα πρέπει να μην έχουν μυτερές άκρες, να μπορούν να χειραγωγούνται από τα λιλιπούτεια χεράκια και να μην έχουν μικρά κομμάτια τα οποία μπορεί να βγούν απ’ τη θέση τους όταν μπουν στο στόμα, αν τραβηχτούν ή αν χτυπηθούν στο πάτωμα. Θα πρέπει να βρίσκεστε κοντά στο μωρό σας όταν παίζει με ένα καλάθι θησαυρού, χωρίς όμως να τους μιλάτε ή να τους δείχνετε τί να κάνουν με τα αντικείμενα.

 

Τί μαθαίνει ένα μωρό με το καλάθι θησαυρού

Treasure_basket21. Επιλογή: Επιλέγουν μόνα τους τα αντικείμενα που τους ενδιαφέρουν περισσότερο καθώς ψάχνουν μέσα στο καλάθι. Νιώθουν σε έλεγχο επιλέγοντας αυτά που προτιμούν, αδιαφορώντας για κάποια άλλα και επανεξετάζοντας κάποια που τους προκάλεσαν μεγαλύτερο ενδιαφέρον. Με αυτό τον τρόπο αποκτούν αυτοπεποίθηση για τις επιλογές τους.

2. Αυτοσυγκέντρωση:  Αφομοιώνουν και ξεχωρίζουν την υφή, το σχήμα και το άρωμα του κάθε αντικειμένου. Μαθαίνουν να ψάχνουν στο καλάθι του θησαυρού για ένα συγκεκριμένο αντικείμενο.

3. Λύση προβλήματος: Σηκώνουν και πετούν τα αντικείμενα ξανά και ξανά για να δοκιμάσουν – εξακριβώσουν τον ήχο που δημιουργούν πέφτοντας κάτω.

4. Παρατήρηση και επικοινωνία:  Παρατηρούν τις αντιδράσεις των άλλων σε κάθε αντικείμενο (ειδικά όταν είναι και άλλα παιδάκια που παίζουν με το ίδιο καλάθι θησαυρού), ανταλλάσουν αντικείμενα και χρησιμοποιούν λεκτική ή μη λεκτική μορφή επικοινωνίας.

5. Λογική σκέψη και μαθηματικά: Τοποθετούν αντικείμενα μέσα σε άλλα μεγαλύτερα, κοιτάζουν τον αντικατοπτρισμό τους σε γυαλιστερά αντικείμενα και ζυγίζουν το βάρος του κάθε θησαυρού.

                                       Τί να βάλουμε σε ένα καλάθι θησαυρού

 Treasure_basket1

μεγάλα κοχύλια, ξύλινη αβγοθήκη, ξύλινα κρικάκια κουρτίνας,

μεγάλο κουκουνάρι,πινελάκι μαγειρικής, σφουγγάρι, ελίφη,

ματσάκι με κλειδιά, κομμάτια από ύφασματα, μεταλική αλυσίδα,

μεταλικές ή ξύλινες κουτάλες, μεταλικό χτυπητήρι μαγειρικής,

κομματάκι γούνας, βουρτσάκι νυχιών, βουρτσάκι για μπιμπερό,

κορδέλλα,σουβερ από φελλό,πλαστικό καθρέφτη,

γυαλιστερό κομμάτι από ξύλο, μαρμάρινο αβγό.

Για περισσότερες πληροφορίες ή ιδέες, δείτε και εδώ:

 

http://www.peep.org.uk/standard.asp?id=300

http://images.google.com/images?hl=en&um=1&q=treasure+baskets+for+babies&sa=N&start=0&ndsp=21

About Λυδία Θεοχάρη

Γεννήθηκα τον Απρίλη του 1977, έχω σπουδάσει Αγγλία Interior Design και συνέχισα εκεί το Master μου. Εκεί γνώρισα από τα 18 μου τον πλέον σύζυγό μου ο οποίος μου έμαθε τον κόσμο των υπολογιστών. Στην πρώτη καραντίνα έγραψα το πρώτο μου βιβλίο "Οι Κόρες της Μάγισσας (από τη Ζόρα στη Νιόβη)" και τώρα γράφω τη συνέχειά του. Ασχολούμαι με ζωγραφική, λογοτεχνία, είμαι Διακοσμήτρια και ξεκίνησα μια από τις πρώτες υπηρεσίες Διαδικτυακής Διακόσμησης στην Ελλάδα. Είμαι επίσης πιστοποιημένη Βοηθός Μητρότητας και blogger, instragrammer και έχω την τύχη να εργάζομαι από το σπίτι έχοντας υπάρξει και μια full time μαμά! Πλέον τα παιδιά μου είναι στην εφηβεία και λειτουργώ περισσότερο ως εργαζόμενη μητέρα, μαγείρισσα και σοφέρ :-) Αν θέλετε να επικοινωνήστε μαζί μου, εδώ είναι το μέηλ μου: lydia.theohari @ gmail.com

Ένα σχόλιο »

  1. Πολυ ωραια η ιδεα του θησαυρου, ηδη ειχα αρχισει να της δινω διαφορα «αντικειμενα», αλλα να τα συγκεντρωσω ολα μαζι ειναι καλυτερα. Πες μου απο που μπορω να αγορασω ΠΛΑΣΤΙΚΟ ΚΑΘΡΕΦΤΗ?

Σχολιάστε