Απαγορευτικές οι δουλειές του σπιτιού για τις εγκύους

Standard

Τετάρτη 2 Ιουνίου 2010

 

ΛΟΝΔΙΝΟ Αν είστε έγκυος, τότε έχετε έναν σημαντικό επιστημονικό λόγο για να μην κάνετε καμία δουλειά στο σπίτι: ολλανδοί ερευνητές αναφέρουν ότι το νοικοκυριό μπορεί να βλάψει το μωρό σας. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με ειδικούς του Πανεπιστημίου Εράσμους στο Ρότερνταμ, οι βαρετές και επαναλαμβανόμενες κινήσεις που συνδέονται με δουλειές του σπιτιού, όπως το πλύσιμο των πιάτων ή το σιδέρωμα, αυξάνουν τον κίνδυνο πρόωρης γέννας.

Το εύρημα που δημοσιεύεται στο επιστημονικό περιοδικό «Ρerinatal Εpidemiology» προέκυψε μετά από μελέτη σε 12.000

νέες μητέρες. Οι ερευνητές είδαν ότι οι έγκυοι που ασχολούνταν με τις δουλειές του σπιτιού είχαν αυξημένες ως και κατά 25% πιθανότητες να γεννήσουν τουλάχιστον τρεις εβδομάδες νωρίτερα από το φυσιολογικό.

Αν και δεν είναι σαφές για ποιον λόγο συμβαίνει αυτό, οι επιστήμονες υποθέτουν ότι οι βαρετές και επαναλαμβανόμενες δουλειές του σπιτιού αυξάνουν τα επίπεδα των ορμονών του στρες στις γυναίκες, γεγονός που οδηγεί σε πρόωρη γέννα.

Πάντως από την ίδια μελέτη προέκυψε ότι η άσκηση, ακόμη και η έντονη όπως το τρέξιμο, κάνει καλό τόσο στη μητέρα όσο και στο έμβρυο που κυοφορεί.

 

About Λυδία Θεοχάρη

Γεννήθηκα τον Απρίλη του 1977, έχω σπουδάσει Αγγλία Interior Design και συνέχισα εκεί το Master μου. Εκεί γνώρισα από τα 18 μου τον πλέον σύζυγό μου ο οποίος μου έμαθε τον κόσμο των υπολογιστών. Στην πρώτη καραντίνα έγραψα το πρώτο μου βιβλίο "Οι Κόρες της Μάγισσας (από τη Ζόρα στη Νιόβη)" και τώρα γράφω τη συνέχειά του. Ασχολούμαι με ζωγραφική, λογοτεχνία, είμαι Διακοσμήτρια και ξεκίνησα μια από τις πρώτες υπηρεσίες Διαδικτυακής Διακόσμησης στην Ελλάδα. Είμαι επίσης πιστοποιημένη Βοηθός Μητρότητας και blogger, instragrammer και έχω την τύχη να εργάζομαι από το σπίτι έχοντας υπάρξει και μια full time μαμά! Πλέον τα παιδιά μου είναι στην εφηβεία και λειτουργώ περισσότερο ως εργαζόμενη μητέρα, μαγείρισσα και σοφέρ :-) Αν θέλετε να επικοινωνήστε μαζί μου, εδώ είναι το μέηλ μου: lydia.theohari @ gmail.com

Ένα σχόλιο »

  1. Α εγώ το τήρησα, όσο ήμουν έγκυος το απόλαυσα, δεν έκανα καμιά δουλειά, ε τι μια φορά ήμουν έγκυος και το έζησα σαν να είναι κι η τελευταία.

  2. Μμμ, νομίζω πως δεν είναι τυχαίο που οι μεγαλύτερες γυναίκες επιμένουν να μην «κουράζουν» μια έγκυο.

    «Μην μαζέψεις εσύ τα πιάτα, είσαι έγκυος!!!», το άκουσα ουκ ολίγες φορές…

    Δεν μπορώ να πω ότι έκανα και πολλές δουλειές του σπιτιού όσο ήμουν έγκυος (δεν φημίζομαι άλλωστε), αλλά κάτι καθαρίσματα ψηλών ραφιών έτσι στα ξαφνικά, τα έριχνα που και που κάποια μεσάνυχτα… Χαχαχαχα!

  3. αυτό Ολίβια είναι το σύνδρομο nesting που μου περιγράφεις. Εγω δεν το έζησα γιατί μετακόμοιζα χώρες παράλληλα, αλλά το έχω ακούσει από πολλές φίλες μου. Είναι η μανία-έτσι στα καλά καθούμενα – οργανώσεις γωνιές του σπιτιού με τις οποίες είχες χρόνια να ασχοληθείς!
    http://www.thebabycorner.com/page/1134/

  4. Ολιβια κι εγω ενα απο τα ιδια! Το nesting syndrome με ειχε τρελλανει! Το σπιτι μεσα στον χαμο, κι εγω να οργανωνω ενα συρταρι με αναμνηστικα που ποτε δεν κοιταω! Και βαση χρονολογιας, και βαση της συναισθηματικης αξιας, κλπ! Χααχα!!!

  5. ego pali to syndromo tis folias den prolava na to vioso, isos logo diaviti eniotha foveri exadlisi kai ypnilia oli tin ora (ti na po !), to viose omos o adras mou ston megisto vathmo kai prospathuse na ta ehei ola stin enteleia 🙂

  6. emena pali i mana mou me exei priksei na kanw douleies gia na kinoumai!!
    egw den eimai polu fan na sas pw tin amartia mou genika me tis douleies…poso mallon twra!!
    k i apantisi i klasiki…»egw mexri k xalia eplena»
    eleos dld!!

Σχολιάστε