5η Νόσος (Λοιμώδες Ερύθημα)

Standard

Έχετε ακουστά την 5η νόσο? Εγώ την είχα ακουστά από κάποια φορά που έψαχνα για κάτι άλλο, και έτσι σήμερα όταν ξύπνησα και είδα τον Γιώργο (ο οποίος είχε από χτες πυρετό) με ολοκόκκινα μάγουλα που από κοντά είναι σαν μικροσκοπικά (πολύ μικροσκοπικά) σπιθουράκια, ήξερα ακριβώς τι έβλεπα. Τον πήρα και στον γιατρό και το επιβεβαίωσα. Τι είναι λοιπόν η 5η νόσος;

Πηγή: http://www.e-child.gr/node/77

Πέμπτη νόσος ονομάζεται έτσι γιατί είναι η 5η από τις συνήθεις παιδικές λοιμώξεις που προκαλούν πυρετό και εξάνθημα -οι άλλες είναι η ιλαρά, το ροδόχρουν εξάνθημα, η ερυθρά και η οστρακιά και μερικές φορές η ανεμοβλογιά. Η πέμπτη νόσος είναι λιγότερο σοβαρή από τις άλλες τέσσερις και η αιτιολογία της είναι μία ομάδα ιών που είναι γνωστοί ως παρβοϊοί, οι οποίοι προσβάλλουν τόσο τους ανθρώπους όσο και τα ζώα. Οι περισσότεροι από αυτούς δεν προκαλούν νόσο.

Ποια είναι τα συμπτώματα;

Το εξάνθημα που είναι ενδεικτικό της πέμπτης νόσου μοιάζει με «μάγουλο που έχει χαστουκιστεί», δηλαδή τα μάγουλα είναι κόκκινα, αλλά το εξάνθημα μπορεί να εμφανιστεί και στα άνω και κάτω άκρα, και σπάνια στον κορμό. Μπορεί να έχει τη μορφή επίπεδων ερυθρών κηλίδων, δακτυλίων ή μεγάλων κηλίδων ή κόκκινου δέρματος. Η άσκηση ή το μπάνιο μπορεί να επιδεινώσουν το εξάνθημα. Η θερμοκρασία του παιδιού συνήθως είναι λίγο αυξημένη και μπορεί να έχει πονόλαιμο ή πονοκέφαλο. Εξάρσεις της πέμπτης νόσου εμφανίζονται συνήθως την άνοιξη και στην αρχή του καλοκαιριού και προσβάλλουν τα παιδιά ηλικίας 5 έως 14 ετών. Οι επιπλοκές της νόσου μπορεί να περιλαμβάνουν οξεία ανεπάρκεια του μυελού των οστών (ο μυελός παύει να παράγει ερυθρά και λευκά αιμοσφαίρια και αιμοπετάλια) και πόνο των αρθρώσεων.

 

Πώς αντιμετωπίζεται;

Το εξάνθημα της πέμπτης νόσου μπορεί να επιμείνει για δύο εβδομάδες αλλά δεν χρειάζεται θεραπεία. Το παιδί δεν μεταδίδει τη νόσο όταν είναι παρόν το εξάνθημα. Μπορεί να γίνει επάλειψη με μία καταπραϋντική κρέμα ή λοσιόν στο εξάνθημα αν δημιουργεί κνησμό. Επίσης, ο γιατρός σας μπορεί να συστήσει στο παιδί ένα αντιπυρετικό. Μη δίνετε ασπιρίνη σε παιδιά ή ενήλικες με πυρετό, καθώς η ασπιρίνη έχει συνδεθεί με το σύνδρομο Reye, μία δυνητικά θανατηφόρο πάθηση.
Η ανάρρωση απαιτεί περίπου 10 ημέρες, με ξεκούραση και λήψη πολλών υγρών.

About Λυδία Θεοχάρη

Γεννήθηκα τον Απρίλη του 1977, έχω σπουδάσει Αγγλία Interior Design και συνέχισα εκεί το Master μου. Εκεί γνώρισα από τα 18 μου τον πλέον σύζυγό μου ο οποίος μου έμαθε τον κόσμο των υπολογιστών. Στην πρώτη καραντίνα έγραψα το πρώτο μου βιβλίο "Οι Κόρες της Μάγισσας (από τη Ζόρα στη Νιόβη)" και τώρα γράφω τη συνέχειά του. Ασχολούμαι με ζωγραφική, λογοτεχνία, είμαι Διακοσμήτρια και ξεκίνησα μια από τις πρώτες υπηρεσίες Διαδικτυακής Διακόσμησης στην Ελλάδα. Είμαι επίσης πιστοποιημένη Βοηθός Μητρότητας και blogger, instragrammer και έχω την τύχη να εργάζομαι από το σπίτι έχοντας υπάρξει και μια full time μαμά! Πλέον τα παιδιά μου είναι στην εφηβεία και λειτουργώ περισσότερο ως εργαζόμενη μητέρα, μαγείρισσα και σοφέρ :-) Αν θέλετε να επικοινωνήστε μαζί μου, εδώ είναι το μέηλ μου: lydia.theohari @ gmail.com

Ένα σχόλιο »

  1. Λυδία περαστικά σας. Εχω την εντύπωση ότι το πέρασε κι ο Γιώργος το Μάρτη. Μια Παρασκευή όταν τον πήρα από το σχολείο μου ειπε η δασκάλα του ότι έχει πολλά σπιθουράκια. Οντως όλη του η πλάτη και τα μαγουλάκια του ήταν γεμάτη. Στην αρχή μπερδεύτηκα νόμισα ότι τον πείραξε κανένα φαγητό, αλλά τίποτα το διαφορετικό δεν είχε φάει. Το Σάββατο το πρωί έκανε λίγα δέκατα και ήταν πολύ υποτονικός, κοιμόταν πολλές ώρες. Την Κυριακή και για λίγες μέρες είχε μόνο αυτά τα σπυράκια και κανένα άλλο σύμπτωμα. Τα σπυράκια επιτείνονταν όταν έβγαινε στον ήλιο. Δεν έδωσα και πολύ σημασία γιατί πέρασε πολύ γρήγορα, ουτε στο γιατρό τον πήγα ούτε τίποτα. Μετά από μια βδομάδα όμως πρήστηκε πάρα πολύ ένας λεμφαδένας κάτω από το αυτί, και μου έφυγε η ψυχή, τον πονούσε κιόλας, άσε, είδα τη ζωή μου να περνάει σε ταινία. Η γιατρός με καθυσήχασε και μου είπε ότι είναι πολύ συνηθισμένο στα παιδάκια. Την άλλη μέρα ο λεμφαδένας ξεπρήστηκε και επανήλθε η καρδιά μου από την πατούσα στην θέση της. Περνάνε καμιά δεκαπενταριά μέρες ξαναπρήζεται ο λεμφαδένας, λέω αφου φέτος δεν τον επισκεφτήκαμε τον γιατρό, ας πάμε μην είναι τίποτα και το αφήσουμε. Πάμε, εντάξει καθησυχαστική η γιατρός, αλλά ως φαρμακοτρίφτης λέει ας πάρει μια αντιβίωση γιατί κτλ. κτλ., λέω εντάξει, την παίρνουμε την αντιβίωση, πίνει το βράδυ μετά από λίγο μου λέει με πονάει η κοιλίτσα μου, λέω μπα ποιος ξέρει, την πίνει την άλλη μέρα το πρωί πάμε σε έναν παιδότοπο και έπαθε διάρροια, που δεν έχει πάθει ποτέ, κοινώς η αντιβίωση του έκανε τα αντεράκια του κοσκινο. Παίρνω τη γιατρό, λέει Οκ, δεν πειράζει από την αντιβίωση μπορεί να είναι, να συνεχίσεις την αγωγή κανονικά, βρε αει σιχτίρ λέω πήγα ένα γερό παιδάκι και θα το αρρωστήσω, κι έτσι στοπ αντιβίωση και ο λεμφαδένας Οκ δεν μας ξαναενόχλησε. Αυτή η ιστορία μας, αν και πιστεύω από το ίντερνετ που διαβασα ότι μάλλον αυτή την 5η νόσο πέρασει κι ο Γιώργος. Περαστικά λοιπόν στον συνωνόματο, γρήγορη ανάρρωση και καλές βουτιές. Πάντως ο ήλιος νομίζω ότι τα επιβαρύνει τα σπυράκια, όπως ολα τα εξανθήματα.

  2. Περαστικά σας. Εμεις την περασαμε περσι την πρωτοχρονια, ξυπνησαμε μια μερα και ειχε κατακοκκινο ενα μαγουλο…μετα ανεβασε πυρετο. Την περασε σχετικα ελαφρα με λιγο πυρετο και κοτοπουλοζαβλακωμα 3 μερες. Θηλαζε μερα νυχτα……
    Εχετε υποψη σας οτι ειναι απο τις επικινδυνες παιδικες ασθενειες για εγκυους. Εαν μια εγκυος κολλησει….εαν λεμε, υπαρχει ενα 10% περιπτωση το μωρο να παρουσιασει σοβαρη μορφη αναιμιας. Ημουν εγκυος οταν το περασε ο γιος μου και ειχα αγωνια για κανα μηνα. Παρουσιασα κι εγω κοκκινιλες στα μαγουλα αλλα τελικα δεν καταλαβα αν ηταν επειδη περασα πολυ ελαφρα την ασθενεια ή λογω εγκυμοσυνης. Το παιδι μπορει να παρουσιαζει το εξανθημα για αρκετες βδομαδες μετα.

  3. ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ.ΕΧΩ ΚΙ ΕΓΩ ΕΝΑ ΓΙΩΡΓΑΚΗ,4,5 ΕΤΩΝ ΚΑΙ ΜΑΛΛΟΝ ΕΧΕΙ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΠΕΜΠΥΗ ΝΟΣΟ.ΜΗΠΩΣ ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΠΟΙΑ ΑΠΟ ΣΑΣ ΝΑ ΜΕ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΕΙ ΤΙ ΚΑΝΟΥΜΕ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ?ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΠΟΦΕΥΓΕΙ ΚΑΤΙ ΤΟ ΠΑΙΔΙ?ΕΧΩ ΚΑΙ ΕΝΑ ΜΙΚΡΟΤΕΡΟ ΑΓΟΡΑΚΙ ΚΑΙ ΚΟΙΜΟΥΝΤΑΙ ΣΤΟ ΙΔΙΟ ΔΩΜΑΤΙΟ,ΚΙΝΔΥΝΕΥΕΙ ΝΑ ΚΟΛΛΗΣΕΙ?ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ

Σχολιάστε